Content marketing jest strategią skupiającą się na tworzeniu i dystrybucji treści użytecznych, wartościowych z punktu widzenia użytkownika. To swoistego rodzaju sztuka komunikowania się z obecnymi i potencjalnymi klientami. Dostarczenie odbiorcy treści wysokiej jakości ma na celu wywołanie rentownych zachowań, przekładających się bezpośrednio na sprzedaż. Wejście z użytkownikiem w interakcję o zróżnicowanym charakterze: poprzez edukowanie, rozrywkę, wywołanie emocji, zacieśnia więzi i tworzy wokół marki przestrzeń dla lojalnych, powracających klientów. Działania contentowe to proces ciągły, zintegrowany z ogólną strategią marketingową firmy.
Przygotowanie strategii rozpoczynamy od dogłębnego badania rynku. Szczegółowo analizujemy działania największych konkurentów rynkowych, dążąc do zaplanowania efektywniejszej kampanii. Wykorzystujemy liczne narzędzia content marketingowe, by poznać zainteresowania użytkowników w obrębie grupy docelowej. Tematykę publikacji proponujemy w oparciu o aktualne trendy i potrzeby klientów. Celnie trafiamy w ich gusta, dostarczając wartościowych i angażujących treści. Zaangażowanie użytkowników przekłada się na liczbę udostępnień oraz odniesień do publikowanego materiału, a w efekcie na dochodowe zachowania takie jak sprzedaż czy pozyskiwanie leadów.
Analizujemy dotychczasowe realizacje naszych Klientów w zakresie prowadzonych kampanii contentowych, wskazując rentowniejsze rozwiązania. Zajmujemy się zarówno treściami publikowanymi w serwisach zewnętrznych, jak i w obrębie witryny Klienta. Proponujemy i opracowujemy tematy, które zwrócą uwagę grupy docelowej. Rekomendujemy rodzaj treści dla podejmowanej tematyki, wskazujemy tytuł oraz zawartość publikacji. Dla szerszej dystrybucji przygotowujemy optymalizację treści pod kątem SEO. Podpowiadamy również jak wesprzeć publikację efektywną promocją.
Każda kampania poprzedzona jest przygotowaniem spójnej, przemyślanej i udokumentowanej strategii. Starannie analizujemy potrzeby użytkowników, śledzimy ich zainteresowania, przyglądamy się działaniom konkurencji. Tworzymy mapę treści z uwzględnieniem topowych tematów, rodzajem ich prezentacji oraz zawartością merytoryczną. Planujemy dystrybucję oraz promocję contentu. Proponujemy najefektywniejsze rozwiązania, mając na uwadze możliwości finansowe i realizacyjne naszych Klientów. Elementem każdej strategii jest estymowanie korzyści płynących z jej wdrożenia – Klient już na początkowym etapie współpracy wie, jaki zwrot z inwestycji może osiągnąć.
Tworzymy wartościowe treści, dopasowane do aktualnych potrzeb i zainteresowań użytkowników w obrębie grupy docelowej. Na podstawie analizy rynkowej wskazujemy najczęściej wyszukiwane i udostępniane zagadnienia. We współpracy z wykwalifikowanymi copywriterami proponujemy chwytliwy tytuł publikacji, uzgadniamy zawartość merytoryczną, a także dobieramy najtrafniejszą formę prezentacji materiału. Treści opracowywane są przez specjalistów wykwalifikowanych w danej dziedzinie. Dzięki temu dajemy gwarancję ich eksperckości. Dbamy także o czystości i poprawność tak językową, jak i interpunkcyjną.
Artykuły, infografiki czy materiały wideo publikowane są w serwisach zewnętrznych wysokiej jakości. Wybieramy serwisy najchętniej odwiedzane przez grupę docelową i selekcjonujemy je, biorąc pod uwagę m. in. wartość domain rating witryny, unikalną liczbę użytkowników odwiedzających stronę w ciągu miesiąca, liczbę pozyskanych linków i stron linkowanych przez witrynę, a także łączną liczbę backlinks. Dystrybucję wspieramy wielokanałową promocją contentu. Oferujemy optymalizację treści pod kątem SEO, targetowaną reklamę w modelu PPC oraz marketing szeptany na forach, blogach tematycznych oraz w serwisach społecznościowych.
Na bieżąco monitorujemy efekty naszych kampanii. Wyciągamy wnioski z podjętych działań i staramy się je optymalizować dla osiągniecia lepszych korzyści. Obserwując wyniki kampanii, proponujemy dodatkowe rozwiązania, m. in.: – rozszerzenie treści o zagadnienia, które najbardziej przypadły użytkownikom do gustu, – zwiększenie zasięgu odbiorców dzięki wyznaczeniu nowych kanałów dystrybucji, – korzystniejsze dla Klienta wydatkowanie budżetu na promocję poprzez ciągłą optymalizację kampanii ppc. Doskonalimy naszą pracę w trakcie prowadzonej kampanii, stawiając na coraz lepsze efekty.
Aż 80% użytkowników woli rzetelny artykuł od tradycyjnej reklamy [qdigital.com]. Tworzymy wartościowe artykuły, podejmujące tematykę zgodną z zainteresowaniami i potrzebami użytkowników. Piszą dla nas wykwalifikowani copywriterzy oraz specjaliści, posiadający fachową wiedzę w swojej dziedzinie. Dbamy o wysoką jakość merytoryczną i językową tekstu.
90% informacji trafiających do mózgu to sygnały wizualne [forbes.com]. Dlatego infografiki są tak chętnie czytane – nawet 30 razy chętniej niż artykuły! [OneSpot] Współpraca profesjonalnych grafików z ekspertami merytorycznymi i marketerami pozwala nam tworzyć niepowtarzalne infografiki, dopasowane do aktualnych trendów i potrzeb grupy docelowej.
Umieszczenie na stronie wideo wydłuża średni czas przebywania w witrynie o 88% [Mist Media]. 70% konsumentów pozytywnie odbiera markę po obejrzeniu interesującego wideo z jej udziałem [Axonn Media]. Oferujemy przygotowanie krótkich materiałów filmowych oraz animacji 2D o charakterze promocyjnym, edukacyjnym, informacyjnym, rozrywkowym. Współpracując z wykwalifikowanymi scenarzystami i filmowcami, przygotowujemy materiały, które angażują i zachwycają!
Planujemy i realizujemy wirtualne spotkania z użytkownikami. Przygotowujemy webinaria o charakterze szkoleniowym i marketingowym. Dążymy do zaciekawienia użytkownika w trakcie całego wirtualnego spotkania. Zwracamy uwagę na wysoką zawartość merytoryczną webinariów, aby uczestnicy nie tylko aktywnie brali w nich udział, ale również chętnie powracali do prezentowanego materiału.
Studium przypadku jest doskonałym narzędziem budowania pozycji eksperckiej marki i prezentowania jej kompetencji. Przedstawiając potencjalnym klientom wyniki prowadzonego przez siebie przedsięwzięcia, firma występuje z przekazem: zobaczcie co mamy do zaoferowania. Chwali się dokonaniami, budując w odbiorcach świadomość swojego doświadczenia i fachowości.
Raportowanie to dzielenie się wiedzą ekspercką. Systematyzowanie danych sprzyja przyswajaniu wiedzy i jest lubiane przez użytkowników. Rzetelnie analizujemy dane i opracowujemy je w atrakcyjny dla użytkownika sposób. Dbamy o ciekawą szatę graficzną, innowacyjność formy przekazu, dobierając je do tematyki i zawartości raportu.
Podstawowym zadaniem e-booków jest edukowanie użytkowników. Tworząc wirtualną książkę, firma dzieli się swoją wiedzą, a jednocześnie buduje opinię eksperta w danej dziedzinie. Zapewniamy współpracę z wykwalifikowanymi specjalistami, jak również stały konsulting w zakresie tworzenia zawartości merytorycznej książki. Oferujemy także opracowanie graficzne.
Wpisy blogowe wzmacniają świadomość marki, edukują, budują więź z obecnymi i potencjalnymi klientami. Są także źródłem wartościowego ruchu na stronie Klienta. Prowadzimy blogi firmowe, tworząc treści o zróżnicowanym charakterze: artykuły eksperckie i poradnikowe, odpowiadające na aktualne wydarzenia, wprowadzające nowy produkt lub usługę. Dbamy o urozmaicenie publikacji zdjęciami, materiałem filmowym czy infografiką.
Przygotowujemy mapy treści ze wskazaniem topowych, angażujących tematów oraz propozycją zawartości merytorycznej. Piszemy teksty, tworzymy grafikę, kręcimy filmy. Formę i typ przekazu dopasowujemy do potrzeb wskazanej grupy docelowej
Publikujemy content w wartościowych serwisach zewnętrznych, odwiedzanych przez grupę docelową. Planujemy publikacje treści eksperckich i poradnikowych w witrynie Klienta. Kierujemy się przemyślanym i udokumentowanym harmonogramem publikacji
Dystrybucję contentu wspieramy wielokanałową promocją. Realizujemy działania SEO. Planujemy strategiczne kampanie targetowane w modelu PPC. Docieramy do grupy docelowej stosując marketing szeptany na forach tematycznych i w social media
„Rekomenduję Agencję SEMTEC jako partnera, który doskonale rozumie cele biznesowe ShoesDay.pl w trudnej i zmiennej branży e-commerce. Realizowane działania: pozycjonowanie strony, content marketing oraz ePR przynoszą sklepowi zarówno wzrost rozpoznawalności marki, jak i wzrost sprzedaży”.
Content marketing jest niezbędnym elementem strategii komunikacyjnej marki. W dobie szumu informacyjnego, odbiorcy oczekują rzetelnych, wartościowych treści – to one wygrywają z tradycyjną reklamą. Chcąc rozwijać swoją strategię komunikacyjną zgodnie z potrzebami grupy docelowej, a tym samym budować świadomość marki, umacniać pogląd o swojej fachowości i tworzyć wokół siebie przestrzeń dla lojalnych klientów, należy zadbać o wysoką jakość contentu. To co odpowiada potrzebom użytkowników jest również wysoko oceniane przez Google. Dobrze zaplanowana, przemyślana strategia contentowa zapewnia lepszą widoczność witryny w wynikach wyszukiwania i odpowiada za wyższy wolumen ruchu.