W procesie pozycjonowania witryny bardzo ważną rolę odgrywają jej poprawna konstrukcja i zawarte treści. Dzięki zgodności z najnowszymi wytycznymi SEO, strona może znaleźć się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania dla wielu pożądanych fraz kluczowych.
Wykonanie audytu pozwoli zapoznać się z oceną poszczególnych elementów witryny, najważniejszych z punktu widzenia wyszukiwarek. Wypływają one na indeksację podstron i widoczność na frazy kluczowe.
Audyt SEO strony internetowej to kilkudziesięciostronicowy dokument, w którym znajduje się dogłębna analiza najważniejszych elementów ocenianych przez algorytmy wyszukiwarki Google. Otrzymane wytyczne naprawy opatrzone będą również priorytetem ich wykonania.
Łączny wolumen ruchu organicznego w witrynie z bezpłatnych wyników wyszukiwania zostanie przeanalizowany z podziałem na urządzenia: desktopy, smartfony i tablety. Wyniki analizy mogą być również zestawione z poziomem płatnego ruchu.
Zostanie także wskazana lista wyszukiwarek, które mają największy udział w generowaniu odwiedzin oraz poziom ruchu dla fraz kluczowych brand oraz non-brand.
Badanie widoczności strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google na frazy kluczowe. Efektem analizy będzie określenie, na które słowa kluczowe witryna aktualnie jest wyświetlana w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwanie. Także zostaną wskazane frazy z potencjałem ruchu, dla których witryna aktualnie pojawia się na drugiej lub trzeciej stronie.
Określenie liczby linków dochodzących i unikalnych domen wskazuje na stronę, ze wskazaniem na najczęściej linkowane podstrony. Zbadane zostaną także najważniejsze źródła linków.
Odnośniki przeanalizowane zostaną pod względem rozkładu follow / nofollow, anchorów oraz typu linków dochodzących.
Polega na porównaniu widoczności w wynikach wyszukiwania Google, a także linków dochodzących między witryną klienta a stroną głównej konkurencji. Między innymi zostanie podana liczba fraz w pierwszej dziesiątce, a także fraz na miejscach od 11 do 50 dla każdej z witryn.
Sprawdzenie ogólnej struktury witryny pod kątem zgodności z najnowszymi wytycznymi. W szczególności zbadane zostaną: kierowanie regionalne oraz wersje językowe, poprawność wykorzystywania subdomen, hierarchia katalogów i ich zagnieżdżenie oraz budowa adresów URL.
Ocena poprawności dostosowania witryny do wyświetlania na urządzeniach mobilnych przy zastosowaniu jednej z metod budowy: wersji responsywnej (RWD), dynamicznie serwowanych treści oraz dwóch wersji strony (tradycyjnej i mobilnej).
Wraz z oceną zostaną wskazane zalety i wady obecnego wariantu, a także rekomendacja wyboru optymalnej metody z perspektywy użytkownika i kryteriów oceny wyszukiwarki Google.
Analiza poprawności zastosowanej nawigacji na stronie pod względem wygody użytkownika i jej budowy, zwracając uwagę głównie na: intuicyjność, logikę grupowania elementów, technologię wykonania i obecność na każdej podstronie.
Ocenie zostaną poddane także linki nawigacyjne w stopce strony.
Ocena struktury odnośników wewnętrznych, w szczególności: odległości oraz poprawnemu przepływowi mocy ze strony głównej do najważniejszych podstron, podziałowi witryny na kategorie oraz podkategorie, poprawności linkowania pionowego i poziomego, użyciu breadcrumbs, tekstom odnośników w treści.
Sprawdzona zostanie także liczba linków wewnętrznych na podstronach.
Weryfikacja występowania i badanie mapy witryny w wersjach: HTML i XML. Analizie poddana zostanie nie tylko poprawność budowy pod względem wykorzystania parametrów sesji, tagów XML oraz składni adresów URL, ale też podziału site mapy i umiejscowienia w strukturze strony czy pliku robots.txt.
Weryfikacja poprawności pliku robots.txt, a także meta tagu robots ze szczególną uwagą na dostępność indeksowania dla robotów kluczowych sekcji, działów i podstron witryny.
Zostanie sprawdzona też dostępność plików JavaScript, CSS, grafik użytych na stronie i poprawność blokowania indeksowania niepożądanych i bezwartościowych treści.
Analizie poddane zostaną stosowane praktyki zapobiegania indeksacji zduplikowanych podstron. Szczególnie będą sprawdzone: kanoniczność witryny, atrybuty rel=canonical, rel=next oraz rel=prev, meta tag robots, a także kopie na innych domenach.
Wskazane zostaną zalecenia dotyczące optymalizacji wewnętrznej wyszukiwarki oraz filtrowania. Dodatkowo załączona lista podstron o zduplikowanych meta title i description
Weryfikacja prawidłowego wykorzystania przekierowań adresów URL. Ocena czy przekierowania 301, 302 są właściwie wykorzystywane oraz czy występują łańcuchy przekierowań. Załączona zostanie również lista adresów, w których przypadku istnieje trzeba zmiany rodzaju przekierowania.
Przeszukanie witryny pod kątem podstron zwracających błąd 404 dla żądania wyświetlenia. Zostanie stworzona i przedstawiona lista adresów URL generujących błąd 404 wraz z rekomendacją optymalnego rodzaju przekierowania.
Dodatkowo zostaną wskazane podstrony, które generują pozorny błąd 404. Analizie poddana zostanie też strona błędu.
Weryfikacja przestrzegania wytycznych jakościowych Google. Szczególnej uwadze zostanie poddane występowanie takich niedozwolonych praktyk jak: kopiowanie lub automatyczne generowanie treści, maskowanie, ukrywanie tekstów lub odnośników, upychanie słów kluczowych, niejawne przekierowanie, uczestniczenie w systemach wymiany linków. Sprawdzone zostanie także korzystanie ze złośliwego oprogramowania.
Kluczowym aspektem witryny z perspektywy algorytmów Google jest szybkość ładowania strony. Czas ten poddany zostanie analizie, Przedstawiamy wskazówki mające na celu zwiększenie prędkości dotyczące m.in. optymalizacji grafiki, kodu HTML, JavaScript, CSS i innych istotnych elementów.
Wskazanie prawidłowego wykorzystania w witrynie danych strukturalnych opartych na jednym z trzech standardów: mikrodane, RDFa, mikroformaty. Jeśli stwierdzony zostanie brak ich wykorzystania w witrynie, zarekomendujemy efektywne sposoby oznaczenia określonych grup treści
Przedstawienie listy fraz, które charakteryzują się wysokim potencjałem ruchu i konwersji, które są dopasowane do zawartości witryny internetowej, a także celów biznesów.
Słowa kluczowe dobierane są na podstawie analizy trendów, liczbie wyszukiwań, konwersji w kampanii AdWords, czasie życia oraz dostępności produktów lub usług.
Dogłębna optymalizacja podstron pod kątem dobranych fraz kluczowych polega na opracowaniu poprawnych meta tagów title oraz description, struktury i zawartości nagłówków, optymalizacji treści i nasyceniu jej frazami kluczowymi. Zalicza się także do tego opracowanie atrybutów ALT grafik, adresów URL oraz linkowania wewnętrznego podstrony.
Najważniejszym celem wdrożenia przygotowanego audytu SEO jest eliminacja błędów technicznych, które mogą ograniczać potencjał witryny do uzyskania wysokich pozycji w Google. Optymalizacja kodu HTML oraz wykluczenie wszelkich barier zaowocują wzrost ruchu z tytułu lepszej widoczności na frazy long tail, które charakteryzują się wysoką konwersją. Pełny potencjał witryny zostanie osiągnięty, dzięki odpowiedniej optymalizacji podstron witryny, co pozwoli na pełną i poprawną indeksację.
„Naszą współpracę z agencją SEMTEC rozpoczęliśmy w początkowej fazie istnienia naszego sklepu internetowego. Na wstępie przygotowany został audyt powstającej strony, który w bardzo szczegółowy sposób wskazał konieczne do wprowadzenia poprawki na stronie w celu zwiększenia liczby wejść z wyszukiwarki Google. Już po kilkunastu dniach od zmian na stronie zaobserwowaliśmy nowe frazy, na które widoczny był nasz sklep. Z miesiąca na miesiąc rosną pozycje słów kluczowych oraz poziom ruchu w sklepie z wyszukiwarki, co przekłada się na wzrost sprzedaży – na czym nam najbardziej zależy. W ramach owocnej współpracy cały czas rozszerzamy zakres pozycjonowania o nowe obszary, co przekłada się na coraz lepsze efekty. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z agencją, rekomendujemy SEMTEC jako partnera świetnie rozumiejącego potrzeby klientów.”
Audyt SEO przeznaczony jest dla każdego, komu zależy na jak widoczności witryny w wyszukiwarkach internetowych i wysokim ruchu w witrynie. Żeby to osiągnąć, wymagana jest identyfikacja głównych barier i błędów w jej budowie, które negatywnie wpływają na widoczność i pozycję w Google. Pozwoli to odpowiednio zoptymalizować i rozwinąć witrynę, by uzyskać większy ruch, a co za tym idzie także sprzedaż.
Dokumentacja audytu SEO będzie przydatna dla biznesów e-commerce, witryn firmowych, portali czy niewielkich witryn. Ze względu na ciągłe udoskonalanie i modyfikacje algorytmu Google, a także rozwój technologii i działań konkurencji, audyt SEO powinno się przeprowadzać co najmniej raz w roku.