Dzięki Google Adwords można szybko i skutecznie zareklamować usługi czy produkty nie tylko w wynikach wyszukiwania Google, ale też na wielu witrynach internetowych dopasowanych pod względem kontekstowym oraz grupy docelowej.
Profesjonalna prowadzona kampania Google Adwords to szybki i skuteczny sposób na budowanie świadomości marki i sprzedaż online. Kluczowym czynnikiem, który decyduje o wynikach reklamy AdWords, jest przygotowanie strategii dopasowanej do potrzeb biznesowych klienta.
Możliwość wyświetlenia reklam na stronach wyników wyszukiwania (w wyszukiwarce Google i witrynach korzystających z jej silnika) odpowiadających frazom kluczowym, wykorzystywanym przez internautów na każdym etapie procesu zakupowego.
W ramach usługi dostępne są reklamy tekstowe (tzw. linki sponsorowane), dynamiczne oraz produktowe.
Dzięki szerokiej sieci reklamowej, w której znajdują się dwa miliony witryn, filmów i aplikacji, z łatwością można przyciągnąć uwagę konsumentów już na wczesnym etapie procesu zakupowego. Możliwe rodzaje emitowanych reklam to m.in.: tekstowo-graficzna, graficzna lub wideo.
Warto wspomnieć, że AdWords oferuje szerokie możliwości ustawienia kierowania emisji, by dotrzeć precyzyjnie do grupy docelowej.
Jedyną możliwością promocji w poczcie od Google jest skorzystanie z AdWords. Treści reklamowe wyświetlane są na podstawie zawartości e-maili otrzymywanych przez internautę. Najefektywniejszym rozwiązaniem jest kierowanie na frazy kluczowe, które pozwalają zdefiniować domeny i marki konkurentów zawarte w treści wiadomości e-mail.
Największy na świecie portal wideo pozwala dotrzeć do ogromnej liczby użytkowników. Serwis umożliwia przyciągnięcie uwagi dzięki wielu skutecznym formatom reklam. Emisję oprzeć można o wiele czynników takich jak: słowa kluczowe, lokalizacja, demografia, zainteresowania użytkownika czy konkretne filmy lub kanały. Wykorzystaj reklamy w Gmail by dotrzeć do klientów na podstawie ich zainteresowań!
Jeśli internauta wcześniej znalazł się na witrynie, ale nie dokonał pożądanej akcji, np. finalizacji zakupu lub zapisu do newslettera, nic straconego! Google Adwords pozwala na kierowanie reklamy wyłącznie do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili witrynę lub skorzystali z dedykowanej witrynie aplikacji mobilnej. Ponowne pokazanie produktu, którym użytkownik był zainteresowany wzmacnia reakcję i skłania do zakupu.
Istnieje możliwość kierowania reklam wyłącznie na urządzenia przenośne: smartfony, tablety oraz galanterię elektroniczną. Do tego celu wykorzystywane są reklamy dopasowane do ekranów urządzeń w formacie tekstowym oraz graficznym. Można też wykorzystać specjalne reklamy w aplikacji czy reklamy typu „tylko połączenia”.
Znane wcześniej jako linki sponsorowane. Można je używać zarówno w wyszukiwarce, jak i sieci reklamowej Google. Forma tekstowa pozwala na stworzenie w krótkim czasie wielu reklam dopasowanych do tematyki fraz kluczowych i witryny reklamodawcy. Ich specyfika pozwala także na łatwe i szybkie modyfikacje już stworzonych reklam i testowanie nowych. Rozmiary reklam tekstowych są dostosowane do różnych typów urządzeń.
Grafiki wykorzystywane są w kampaniach emitowanych na witrynach w sieci reklamowej. W ofercie Google Adwords jest dostępny bardzo szeroki wybór rozmiarów, dedykowanych zarówno komputerom, jaki i urządzeniom mobilnym.
Rodzaj reklam łączących tekst z grafiką, możliwe jest także dołączenie logo. Automatycznie dostosowują swój wygląd i rozmiar w zależności od używanego urządzenia – nieważne czy mowa o komputerze stacjonarnym, czy o smartfonie. Właśnie dlatego nazywane są także reklamami elastycznymi.
Reklamy na witrynie YouTube oraz w filmach tam emitowanych, w witrynach partnerów, a także w aplikacjach mobilnych na smartfonach, tabletach i innych urządzeniach mobilnych. Mogą być wyświetlane na stronie głównej serwisu, w wynikach wyszukiwania lub podczas oglądania filmu w oknie odtwarzacza – przed, po lub w trakcie.
Reklamy w formie tekstowej, lecz nie przypisane do konkretnych fraz kluczowych, a wyświetlające się automatycznie na podstawie zawartości witryny reklamodawcy oraz wyszukiwanych haseł. Format korzystny w dopełnieniu emisji wykorzystujący szereg fraz, których nie obejmuje standardowa kampania reklamowa.
To format tekstowo-graficzny dedykowany e-commerce. Na podstawie wyszukiwanych przez użytkowników nazw produktów i usług możliwa jest emisja reklam proponujących dane produkty bezpośrednio w wyszukiwaniach Google, zakładce Zakupy czy u partnerów w sieci wyszukiwania. Mogą pojawiać się jednocześnie z reklamami tekstowymi.
Format reklamy emitowany jedynie w poczcie Gmail po zalogowaniu. Jako pierwszy pojawia się teaser ad na górze listy e-maili, zachęcając do otwarcia. Po kliknięciu w teaser wyświetlana jest właściwa reklama w formie graficznej. Dostępnych jest kilka gotowych szablonów, istniej możliwość wykorzystania niestandardowej kreacji HTML.
W ramach sieci reklamowej Google możliwa jest emisji reklam w aplikacjach mobilnych, zarówno dla systemów Android i iOS. Można je kierować do konkretnych aplikacji, ich kategorii lub wszystkich dostępnych. Możliwe jest emitowanie reklam elastycznych i graficznych.
Kierowanie opierające się na zdefiniowanych frazach kluczowych. Dostępne w sieci wyszukiwania – gdzie reklamy wyświetlają się na podstawie wybranych słów kluczowych oraz ustawionych typów dopasowania – i sieci reklamowej – gdzie słowa i frazy wykorzystywane są do zrozumienia kontekstu i emisji jedynie na dopasowanych witrynach.
Korzystając z tego typu kierowania, reklamy będą emitowane na witrynach o wybranej tematyce, która została im przyporządkowana przez system AdWords po analizie ich treści. Kierowanie wg tematów pozwala dotrzeć do witryn lub też ich podstron o tematyce zdefiniowanej w kampanii.
Możliwość ręcznej selekcji witryn z sieci reklamowej, na których ma pojawić się reklama tekstowo-graficzna, graficzna lub wideo. W przeciwieństwie do kierowania kontekstowego w tym przypadku nie jest wymagane określenie fraz kluczowych. Miejscem docelowym może być cała witryna lub tylko jej część.
Dzięki temu rodzajowi kierowania reklamy dotrą do odbiorców zainteresowanych produktami i usługami podobnymi do oferty reklamodawcy. Będą dla nich emitowane nawet wtedy, kiedy nie będą korzystać z witryn, aplikacji czy wideo, które będą bezpośrednio związane z ofertą.
Kierowanie reklam w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej do internautów, którzy już wcześniej odwiedzili stronę reklamodawcy lub skorzystali z aplikacji mobilnej. Istnieje możliwość, że będą to tylko użytkownicy, którzy nie dokonali w witrynie pożądanej akcji. AdWords udostępnia szereg zaawansowanych opcji remarketingu.
Dzięki możliwości kierowania reklam AdWords pod względem demografii można zawęzić emisję w sieci wyszukiwań i sieci reklamowej Google do ściśle określonej grupy internautów. Kryteriami demograficzny mogą być: płeć, wiek czy stan rodzinny.
Dla kampanii w sieci wyszukiwań i sieci reklamowej Google Adwords oferuje zawężenie emisji reklam w zależności od języka używanego przez użytkownika oraz lokalizacji, w której aktualnie się znajduje. Obszar geograficzny można zawęzić od kraju, przez miasto, po nawet dzielnicę lub określony promień liczony w kilometrach.
W sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej możliwa jest emisja reklam na wszystkich urządzeniach. Zarówno stacjonarnych, jak i mobilnych. Do tego celu stosowana jest gama dopasowanych formatów reklam: tekstowych, graficznych oraz wideo.
Dbałość o to, by ruch w witrynie był jak najwyższej jakości, np. pod względem długości i głębokości wizyt, czasu na stronie czy też współczynnika odrzuceń
Dążenie do pozyskania jak największej liczby kliknięć w ramach ustalonego budżetu reklamowego
Maksymalizacja liczby konwersji, ROI lub obniżenie kosztów konwersji
Reklamy AdWords pozwalają szybko dotrzeć do potencjalnego klienta poszukującego produktów i usług. Zyskujesz widoczność na kluczowe frazy już od pierwszych minut emisji. Dzięki temu błyskawicznie wzrasta ruch oraz liczba konwersji. Kampania AdWords to idealny sposób na zyskanie nowych klientów i utrzymanie relacji z dotychczasowymi.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych rezultatów współpracy. Wszystkie działania prowadzone przez firmę są od początku dokładnie monitorowane, mogliśmy więc na bieżąco optymalizować elementy kampanii, co doprowadziło do zwiększenia efektywności. Zaangażowanie pracowników SEMTEC i transparentność działań były także ogromnym atutem.
Współpraca z SEMTEC jest bardzo owocna i rekomendujemy ją innym zainteresowanym. Pracownicy to eksperci w swojej dziedzinie, wyróżniający się wiedzą, ale także aktywnym podejściem, co przekłada się na realizację naszych celów biznesowych.”
Kampanie reklamowe AdWords to opcja dla firm, które chcą prowadzić profesjonalny i skuteczny marketing. Zdecydowanie przyda się biznesom e-commerce, ale też firmowym wizytówkom, blogom, portalom i serwisom.