Popularyzowanie, unowocześnianie i uwiarygodnianie wizerunku w sieci to obowiązki każdej organizacji dążącej do osiągnięcia sukcesu biznesowego. Zarządzanie reputacją w wyszukiwarce (SERM, z ang. Search Engine Reputation Management lub SEO PR) to długotrwały proces budowania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania na zapytania związane z daną marką lub firmą. Stanowi ono wzmocnienie tradycyjnego pozycjonowania rekomendacjami produktów i usług wśród użytkowników sieci wykraczając poza standardowe działania SEO. Do budowania zaufania używa się rzetelnych źródeł w Internecie, dzięki czemu kreowane opinie zyskują szeroki zasięg. W efekcie działań na tzw. zapytania brandowe widoczne będą inne strony, niż strona klienta, zawierające pozytywne opinie. SEO PR wykorzystuje pozycjonowanie treści dotyczących marki na innych stronach, zestawień ciekawych danych statystycznych, prowadzenie profili firmowych w serwisach społecznościowych, a także tworzenie stron, które zawierają przydatne treści o produktach lub usługach klienta.
Pozycjonowanie pozytywnych treści dotyczących marki na innych stronach, w celu ochrony pozytywnego wizerunku w wynikach wyszukiwania.
Zestawienia ciekawych danych statystycznych z danej dziedziny, w postaci raportu wraz z omówieniem lub prezentacji graficznej – infografiki.
Przygotowanie eksperckich publikacji w formie poradnika lub e-booka, który następnie zostanie umieszczony na wartościowych witrynach.
Publikacja merytorycznych komentarzy pod specjalistycznymi artykułami, na blogach i forach wraz z linkiem zwrotnym do strony Klienta.
Prowadzenie profili firmowych w serwisach społecznościach, takich jak Facebook, Google+ czy Twitter.
Tworzenie stron zawierających przydatne i atrakcyjne treści dotyczące produktów, usług Klienta, danej dziedziny czy branży.
SEO PR jest skuteczną metodą na zaistnienie, popularność i zdobycie wiarygodności marki wśród odbiorców. Podstawowe zalety, które wynikają z tego rodzaju działań to przede wszystkim szybki wzrost reputacji w wynikach wyszukiwania, kreowanie solidnego i nowoczesnego wizerunku w sieci, zwiększenie rozpoznawalności na rynku oraz zniwelowanie negatywnych komentarzy na temat usług lub produktów firmy.