Pozycjonowanie fraz kluczowych związanych z kategoriami produktów oraz samymi produktami wykorzystując przede wszystkim long tail (wielowyrazowe frazy), w celu wykorzystania pełnych możliwości sklepu internetowego. Pozycjonowanie sklepów internetowych z wykorzystaniem long tail to zespół ściśle powiązanych ze sobą działań, mających na celu uzyskać widoczność witryny na setki rozbudowanych, precyzyjnych zapytań. Są to przede wszystkim optymalizacja witryny pod frazy z długiego ogona oraz budowa sieci linków dochodzących. Kluczową dla tej strategii jest cykliczna zmiana fraz produktowych wraz ze zmianą trendów zakupowych, asortymentu, dostępności oraz skuteczności sprzedażowej produktów. Strategia dedykowana dla wszelkiego rodzaju sklepów internetowych, czyli branży e-commerce.
Pozycjonowanie wybranych fraz, najczęściej związanych z kategoriami produktów czy usług. Frazy te są bardzo często wyszukiwane przez użytkowników wyszukiwarek w ramach procesu zakupowego.
Pozycjonowanie fraz zawierających lokalizację miejsca, w obrębie którego użytkownicy poszukują danej usługi lub produktu. Uzupełnieniem jest obecność wizytówki firmy w ramach Google Moja Firma.
Pozycjonowanie fraz z długiego ogona – rozbudowanych, precyzyjnych fraz kluczowych, najczęściej dotyczących produktów i usług. Frazy te generują odwiedziny o wysokiej konwersji.
Pozycjonowanie fraz produktowych, z uwzględnieniem cyklicznej zmiany fraz wraz ze zmianą trendów zakupowych oraz asortymentu produktów. Strategia dedykowana dla sklepów internetowych.
Planując strategię SEO należy pamiętać o tym, że wymierne efekty przyniesie dopiero, jeśli będzie się składać z trzech integralnych elementów. Tylko ich efektywne wykonanie doprowadzi do uzyskania zadowalających wyników w wyszukiwarce Google.
W zakres optymalizacji witryny wchodzi także zmodyfikowanie grafik, kodu i treści tak, by spełniały wytyczne audytu SEO, dzięki czemu będą sprzyjać przyjętej strategii. Również kluczowym jest dobór odpowiednich fraz kluczowych, na które w odpowiedzi powinna pojawiać się strona, i dostosowaniu pod te frazy elementów podstron witryny.
Dzięki treściom odpowiadającym na zapytania użytkowników wzrasta szansa na pojawienie się witryny w wynikach wyszukiwania. Ważne są: uzupełnienie braków w opisach kategorii i produktów, a także stałe powiększanie zasobów treści witryny w postaci poradników, zestawień różnych informacji czy analiz.
Zbudowanie sieci wartościowych linków odsyłających do witryny sprawia, że algorytmy wyszukiwarki uznają stronę za bardziej wartościową. Pozyskiwanie odnośników z artykułów i komentarzy w różnego rodzaju dobrych jakościowo stronach internetowych (jak serwisy czy blogi), unikając przy tym wszelkiego rodzaju spamowych zapleczy czy katalogów.
Połączenie pozycjonowania long tail oraz fraz dotyczących kategorii produktu, oprócz wzrostu poziomu indeksacji witryny, spowoduje poprawę jej widoczność na popularne frazy produktowe, a łączna liczba tych fraz przełoży się na znaczy przyrost ruchu z wyników wyszukiwania. Obecność strony w wynikach wyszukiwania na zapytania potencjalnych klientów, przynosi wzrost wysokiej jakości ruchu, a co za tym idzie przekłada się na zwiększenie konwersji. Pozycjonowanie fraz popularnych oraz z długiego ogona to klucz do sukcesu dla wielu sklepów internetowych.
„Bardzo wysoko cenię sobie profesjonalizm i kompleksowość świadczonych przez SEMTEC usług. Na wyróżnienie zasługuje również wsparcie, szybkość reakcji oraz pełne zaangażowanie pracowników SEMTEC. Jestem bardzo zadowolony z przebiegu współpracy i śmiało rekomenduję firmę SEMTEC jako sprawdzonego i solidnego partnera w zakresie pozycjonowania i optymalizacji.”
Jeżeli pragniesz pozyskać konwertujący ruch organiczny dla witryny e-commerce ze słów kluczowych dotyczących kategorii produktów oraz samych produktów, pozycjonowanie sklepu jest idealnym rozwiązaniem do realizacji tego celu. E-commerce SEO zalecane jest dla każdego rodzaju sprzedawanego asortymentu. Dedykowane jest zarówno dla sklepów małych i dużych sklepów, porównywarek oraz agregatorów produktów. W związku z częstymi zmianami i ulepszeniami algorytmów Google, rozszerzaniem asortymentu oraz zabiegami działalności konkurencyjnych, działania należy prowadzić w sposób ciągły.
Wstępne rozpoznanie biznesu Klienta, w tym jego głównych celów. Na podstawie wywiadu zidentyfikowane zostaną potrzeby, które będą podstawą do przygotowania propozycji fraz kluczowych.
Identyfikacja oraz analiza konkurencji pod kątem widoczności na frazy kluczowe. Zbadamy frazy, na które pozycjonuje się konkurencja oraz zidentyfikujemy inne często wyszukiwane frazy związane z biznesem Klienta.
Propozycja optymalnych fraz kluczowych na podstawie identyfikacji potrzeb biznesowych oraz analizy widoczności konkurencji. Zaproponujemy najbardziej efektywne frazy pod kątem szacowanych efektów oraz kosztów.
Przygotowanie raportu optymalizacji strony zawierającego szczegółowe wskazówki poprawy elementów strony oraz sugestie dotyczące przeredagowania i rozbudowy treści. Poprawki te są niezbędne do pozycjonowania wybranych fraz.
Budowanie sieci wartościowych odnośników poprzez pozyskiwanie linków z artykułów, blogów, komentarzy i stron tematycznych, z wykluczeniem niskiej jakości linków z zaplecz i katalogów SEO. Zwracamy szczególną uwagę na zachowanie naturalnego profilu linków.
Comiesięczne raportowanie efektów pozycjonowania, ze wskazaniem dziennych pozycji pozycjonowanej strony na wybrane frazy. Na bieżąco analizujemy efekty i rekomendujemy zmianę strategii, jeśli zaistnieje taka konieczność.