Pozycjonowanie szerokie fraz z długiego ogona (long tail) – często setek wielowyrazowych, skomplikowanych, ale precyzyjnych fraz kluczowych, najczęściej dotyczących produktów i usług z uwzględnieniem ich cech. Łącznie frazy te generują bardzo wartościowe odwiedziny, ponieważ mimo mniejszej liczby wyszukiwań każdej frazy pojedynczo, używane są głównie przez użytkowników będących na końcu procesu zakupowego. Długość zapytań wpisywanych do wyszukiwarki regularnie rośnie, a na co dzień od 20% do 25% zapytań wpisywanych do wyszukiwarki nigdy wcześniej nie zostało użytych. Cała grupa fraz typu long tail może wygenerować nawet 80% ruchu z wyszukiwarek. Frazy te generują odwiedziny o wysokiej konwersji. Strategia long tail SEO dodatkowo daje stosunkowo szybkie efekty w porównaniu do pozycjonowania fraz bardziej ogólnych, a barierą ich osiągnięcia najczęściej jest brak unikalnej, rozbudowanej treści w witrynie.
Pozycjonowanie wybranych fraz, najczęściej związanych z kategoriami produktów czy usług. Frazy te są bardzo często wyszukiwane przez użytkowników wyszukiwarek w ramach procesu zakupowego.
Pozycjonowanie fraz zawierających lokalizację miejsca, w obrębie którego użytkownicy poszukują danej usługi lub produktu. Uzupełnieniem jest obecność wizytówki firmy w ramach Google Moja Firma.
Pozycjonowanie fraz z długiego ogona – rozbudowanych, precyzyjnych fraz kluczowych, najczęściej dotyczących produktów i usług. Frazy te generują odwiedziny o wysokiej konwersji.
Pozycjonowanie fraz produktowych, z uwzględnieniem cyklicznej zmiany fraz wraz ze zmianą trendów zakupowych oraz asortymentu produktów. Strategia dedykowana dla sklepów internetowych.
Strategia SEO może przynieść oczekiwane wyniki tylko, jeśli pojawiają się w niej trzy integralne elementy. Dopiero gdy zaimplementuje się je w komplecie, można oczekiwać wymiernych efektów w postaci wzrostu ruchu z wyników wyszukiwania Google.
Dostosowanie witryny pod względem jej kodu, grafik i treści do wytycznych określonych w wykonanym audycie SEO. Także określenie trafnych słów kluczowych, a następnie optymalizacja pod nie odpowiednich podstron witryny.
Nieustający wzrost objętości treści witryny odpowiadających na zapytania użytkowników na każdym etapie wyszukiwania informacji podczas procesu zakupowego. Poprzez tworzenie eksperckich analiz, artykułów poradnikowych czy rankingów produktów. Także uzupełnienie braków w witrynie w postaci opisów produktów, kategorii lub podkategorii.
Korzystając z serwisów, blogów i innych witryn o wysokiej jakości, pozyskiwanie wartościowych odnośników w artykułach i komentarzach kierujących do witryny klienta. Ważne jest unikanie różnego rodzaju zapleczy pełnych spamu czy katalogów SEO.
Dzięki long tail SEO, oprócz wyraźnej poprawy poziomu indeksacji witryny, wzrośnie jej widoczność na wielowyrazowe frazy, a łączna liczba tych fraz przyniesie znaczy przyrost wolumenu ruchu z wyszukiwarki Google. Obecność strony w wynikach wyszukiwania na tak precyzyjne zapytania dotyczące produktów oraz usług przełoży się wprost na wzrost liczby akcji wykonanych na stronie. Pozycjonowanie fraz z długiego ogona to klucz do sukcesu dla wielu sklepów internetowych.
„Współpracujemy z agencją SEMTEC w zakresie pozycjonowania naszych sklepów, a także analityki internetowej od przeszło 2 lat. W tym czasie agencja wyróżniła się wysokim poziomem obsługi oraz ekspercką wiedzą, której efektem jest wyraźny wzrost sprzedaży. Z tego względu polecamy SEMTEC jako rzetelnego i profesjonalnego partnera.”
Jeśli chcesz zwiększyć widoczność oraz pozycje strony w Google na setki, tysiące niszowych, konwersyjnych słów kluczowych, pozycjonowanie szerokie jest idealnym rozwiązaniem. Zalecane jest dla każdej branży, produktu czy usługi. Dedykowane zarówno dla sklepów internetowych, stron firmowych, portali, jak i niewielkich witryn. W związku z częstymi zmianami i ulepszeniami algorytmów Google, rozszerzaniem contentu oraz zabiegami działalności konkurencyjnych, Long tail SEO należy prowadzić w sposób ciągły.
Wstępne rozpoznanie biznesu Klienta, w tym jego głównych celów. Na podstawie wywiadu zidentyfikowane zostaną potrzeby, które będą podstawą do przygotowania propozycji fraz kluczowych.
Identyfikacja oraz analiza konkurencji pod kątem widoczności na frazy kluczowe. Zbadamy frazy, na które pozycjonuje się konkurencja oraz zidentyfikujemy inne często wyszukiwane frazy związane z biznesem Klienta.
Propozycja optymalnych fraz kluczowych na podstawie identyfikacji potrzeb biznesowych oraz analizy widoczności konkurencji. Zaproponujemy najbardziej efektywne frazy pod kątem szacowanych efektów oraz kosztów.
Przygotowanie raportu optymalizacji strony zawierającego szczegółowe wskazówki poprawy elementów strony oraz sugestie dotyczące przeredagowania i rozbudowy treści. Poprawki te są niezbędne do pozycjonowania wybranych fraz.
Budowanie sieci wartościowych odnośników poprzez pozyskiwanie linków z artykułów, blogów, komentarzy i stron tematycznych, z wykluczeniem niskiej jakości linków z zaplecz i katalogów SEO. Zwracamy szczególną uwagę na zachowanie naturalnego profilu linków.
Comiesięczne raportowanie efektów pozycjonowania, ze wskazaniem dziennych pozycji pozycjonowanej strony na wybrane frazy. Na bieżąco analizujemy efekty i rekomendujemy zmianę strategii, jeśli zaistnieje taka konieczność.