SEO lokalne (Local SEO) polega na pozycjonowaniu fraz kluczowych zawierających lokalizację miejsca, w obrębie którego użytkownicy poszukują danej usługi czy produktu oraz fraz bez określenia lokalizacji wyszukiwanych przez użytkowników z obszaru działalności danej firmy. Kluczowa strategia pozycjonowania w przypadku usług i produktów oferowanych lokalnie w dobie geolokalizacji wyników wyszukiwania Google. Geolokalizacja wyników polega na wyświetlaniu użytkownikowi spersonalizowanych wyników dla miejsca, w którym się obecnie znajduje, bez wskazywania przez niego miejsca we wpisanym zapytaniu do wyszukiwarki. Uzupełnieniem jest obecność wizytówki firmy w ramach Google Moja Firma (dawniej Google+ Lokalnie), która będzie prezentowana wśród wyników wyszukiwania na mapie Google. Badania pokazują, że ponad 78% użytkowników poszukujących usług lokalnie dokonało zakupu. Strategia pozycjonowania lokalnego umożliwia zaistnienie w wyszukiwarce desktopowej oraz mobilnej nawet niewielkim firmom skupiającym się na działalności lokalnej.
Pozycjonowanie wybranych fraz, najczęściej związanych z kategoriami produktów czy usług. Frazy te są bardzo często wyszukiwane przez użytkowników wyszukiwarek w ramach procesu zakupowego.
Pozycjonowanie fraz zawierających lokalizację miejsca, w obrębie którego użytkownicy poszukują danej usługi lub produktu. Uzupełnieniem jest obecność wizytówki firmy w ramach Google Moja Firma.
Pozycjonowanie fraz z długiego ogona – rozbudowanych, precyzyjnych fraz kluczowych, najczęściej dotyczących produktów i usług. Frazy te generują odwiedziny o wysokiej konwersji.
Pozycjonowanie fraz produktowych, z uwzględnieniem cyklicznej zmiany fraz wraz ze zmianą trendów zakupowych oraz asortymentu produktów. Strategia dedykowana dla sklepów internetowych.
Na efektywną strategię SEO składają się trzy integralne elementy. Tylko ich kompleksowa realizacja przyniesie wymierne efekty kampanii SEO i spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów.
Aktualizacja kodu strony, a także treści i zdjęć zamieszczonych w witrynie zgodnie z wytycznymi z audytu SEO. W celu dostosowania strony do założonej strategii SEO konieczny jest też właściwy dobór fraz kluczowy oraz zoptymalizowanie pod nie treści na istniejących już podstronach witryny.
Rozbudowanie opisów produktów oraz kategorii, przygotowanie tych brakujących, a także dodatkowych treści na podstawie zapytań użytkowników. Artykuły mogą mieć formę eksperckich analiz, poradników lub rankingów związanych z procesem zakupowym.
Rezygnacja z linków o niskiej jakości z katalogów SEO i spamowych stron zapleczowych na rzecz wartościowych odnośników. Najlepiej, jeśli prowadzą do witryny bezpośrednio z artykułów lub komentarzy na stronach tematycznych i blogach wysokiej jakości.
W efekcie działań SEO poprawie ulegnie poziom indeksacji witryny oraz wzrośnie jej widoczność zarówno na frazy geolokalizacyjne oraz bez geolokalizacji wyszukiwane przez użytkowników z obszaru działalności firmy. Obecność strony w wynikach wyszukiwania na zapytania potencjalnych klientów, przynosi wzrost wysokiej jakości ruchu, a co za tym idzie przekłada się na zwiększenie konwersji. Pozycjonowanie i optymalizacja strony jest kluczem do sukcesu wielu firm lokalnych promujących swoje produktu oraz usługi w Internecie.
„Wysokie kompetencje agencji SEMTEC w zakresie pozycjonowania potwierdzone zostały osiągnięciem czołowych pozycji naszej strony dla wielu bardzo konkurencyjnych fraz kluczowych. Widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania Google systematycznie wzrasta i jest niepodatna na zmiany w algorytmie. Od początku współpracy zapewnione zostało profesjonalne wsparcie i wysoki poziom obsługi. SEMTEC jest agencją SEO, którą rekomendujemy jako rzetelnego partnera pomagającego realizować cele biznesowe.”
Jeżeli chcesz zwiększyć ruchu organiczny na stronie pochodzący z regionu lub miasta prowadzenia działalności, pozycjonowanie lokalne jest idealnym sposobem do realizacji tego celu. SEO lokalne zalecane jest dla każdej branży, produktu lub usługi. Dedykowane jest zarówno dla wizytówek i stron firmowych, dużych serwisów www i niewielkich witryn działalności lokalnych. W związku z częstymi modyfikacjami i ulepszeniami algorytmów wyszukiwarek, rozwojem innych stron oraz zabiegami podejmowanymi przez konkurencję, pozycjonowanie lokalne należy prowadzić w sposób ciągły.
Wstępne rozpoznanie biznesu Klienta, w tym jego głównych celów. Na podstawie wywiadu zidentyfikowane zostaną potrzeby, które będą podstawą do przygotowania propozycji fraz kluczowych.
Identyfikacja oraz analiza konkurencji pod kątem widoczności na frazy kluczowe. Zbadamy frazy, na które pozycjonuje się konkurencja oraz zidentyfikujemy inne często wyszukiwane frazy związane z biznesem Klienta.
Propozycja optymalnych fraz kluczowych na podstawie identyfikacji potrzeb biznesowych oraz analizy widoczności konkurencji. Zaproponujemy najbardziej efektywne frazy pod kątem szacowanych efektów oraz kosztów.
Przygotowanie raportu optymalizacji strony zawierającego szczegółowe wskazówki poprawy elementów strony oraz sugestie dotyczące przeredagowania i rozbudowy treści. Poprawki te są niezbędne do pozycjonowania wybranych fraz.
Budowanie sieci wartościowych odnośników poprzez pozyskiwanie linków z artykułów, blogów, komentarzy i stron tematycznych, z wykluczeniem niskiej jakości linków z zaplecz i katalogów SEO. Zwracamy szczególną uwagę na zachowanie naturalnego profilu linków.
Comiesięczne raportowanie efektów pozycjonowania, ze wskazaniem dziennych pozycji pozycjonowanej strony na wybrane frazy. Na bieżąco analizujemy efekty i rekomendujemy zmianę strategii, jeśli zaistnieje taka konieczność.