Optymalizacja strony internetowej polega na dostosowaniu pod określonym kątem jej elementów: treści, kodu oraz grafik. Optymalizację witryny można podzielić między innymi na: optymalizację pod wymagania wyszukiwarki (optymalizacja SEO) oraz pod zachowania użytkownika (optymalizacja konwersji). Oba rodzaje optymalizacji mają na celu poprawę całej struktury witryny jak i szczegółowego dopasowania kluczowych jej podstron. Zarówno konstrukcja, jak i zawartość strony odgrywają decydującą rolę w budowaniu pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania. Przygotowana dokumentacja wskaże przeszkody, które uniemożliwiają zdobycie widoczności w wynikach wyszukiwania, jak również rekomendacje zmian w tym zakresie i możliwości rozwoju witryny. Optymalizację treści najczęściej można przeprowadzić z poziomu CMS, natomiast optymalizacja struktury wymaga najczęściej ingerencji w kod źródłowy strony. Z reguły większość zaleceń nie ingeruje w znaczący sposób w wygląd strony.
Eliminacja barier ograniczających widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google.
Optymalizacja ścieżek, którymi podążają użytkownicy, tak aby bez przeszkód zmierzali do założonego celu.
Kluczowy element procesu pozycjonowania strony. Przygotowujemy wytyczne SEO, opracowane na bazie zdobytej przez lata wiedzy oraz najnowszych zaleceń Google. Zadbamy o to, aby witryna była zgodna ze standardami wyznaczonymi przez największe wyszukiwarki. Odpowiednia konstrukcja i zawartość strony odgrywają niezwykle istotną rolę w procesie budowania pozycji strony serwisu w wynikach wyszukiwania. Wskażemy błędy uniemożliwiające zdobycie dobrej widoczności w wyszukiwarkach, przygotujemy rekomendacje zmian i zasugerujemy rozbudowę serwisu o nowe funkcjonalności.
Identyfikacja istniejących błędów budowy strony negatywnie wpływających na widoczności w wyszukiwarkach jako podstawa do optymalizacji struktury kodowej HTML oraz linkowania wewnętrznego.
Optymalizacja podstron, w szczególności pod kątem pozycjonowanych fraz. Identyfikacja istniejących błędów, opracowanie poprawnych metatagów i nagłówków oraz optymalizacja treści i obrazków.
Wsparcie przy wdrożeniu poprawek wskazanych w audycie strony oraz weryfikacja poprawności ich wprowadzenia.
Fundamentalnym efektem optymalizacji SEO jest wyeliminowanie błędów konstrukcyjnych witryny, ograniczających potencjał pozyskiwania ruchu z wyników wyszukiwania. Dzięki eliminacji barier oraz optymalizacji kodu HTML uzyskany zostanie wzrost widoczności na frazy kluczowe, a tym samym liczby użytkowników, którzy na stronie dokonują pożądanych konwersji. Zaproponowane zostaną również dodatkowe funkcjonalności usprawniające działanie strony oraz pozytywnie wpływające na indeksację podstron w Google.
Zakres optymalizacji strony pod wyszukiwarki ustalany jest na podstawie potrzeb biznesowych Klienta.
Przygotowanie dokumentu optymalizacji ogólnej budowy strony oraz poszczególnych podstron, ze szczególnym naciskiem na pozycjonowane frazy kluczowe. Zaproponowane zostaną zmiany struktury HTML (bez zmian wyglądu strony) oraz korekty zawartości witryny, tj. treści i obrazki.
Wprowadzenie sugerowanych poprawek wskazanych w audycie SEO przy wsparciu agencji. Osobiście wdrażamy poprawki lub służymy konsultacjami przy ich implementacji.
Analiza poprawności wdrożenia sugerowanych zmian z dokumentu optymalizacji. Jeśli wystąpią, zostaną wskazane kolejne niezbędne poprawki do uzyskania najlepszej widoczności w wynikach wyszukiwania.