Optymalizacja strony internetowej polega na dostosowaniu pod określonym kątem jej elementów: treści, kodu oraz grafik. Optymalizację witryny można podzielić między innymi na: optymalizację pod wymagania wyszukiwarki (optymalizacja SEO) oraz pod zachowania użytkownika (optymalizacja konwersji). Oba rodzaje optymalizacji mają na celu poprawę całej struktury witryny jak i szczegółowego dopasowania kluczowych jej podstron. Zarówno konstrukcja, jak i zawartość strony odgrywają decydującą rolę w budowaniu pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania. Przygotowany dedykowany audyt strony wskaże przeszkody, które uniemożliwiają zdobycie widoczności w wynikach wyszukiwania, jak również rekomendacje zmian w tym zakresie i możliwości rozwoju witryny. Optymalizację treści najczęściej można przeprowadzić z poziomu CMS, natomiast optymalizacja struktury wymaga najczęściej ingerencji w kod źródłowy strony. Z reguły większość zaleceń nie ingeruje w znaczący sposób w wygląd strony.
Eliminacja barier ograniczających widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google.
Optymalizacja ścieżek, którymi podążają użytkownicy, tak aby bez przeszkód zmierzali do założonego celu.
Optymalizacja konwersji (CRO, za ang. Conversion Rate Optimization) to ciągły proces analizowania, testowania i poprawiania elementów strony www, które mają wpływ na realizację ściśle określonych celów. Celem działań mogą być między innymi zmniejszenie współczynnika odrzuceń, optymalizacja ścieżek zakupowych, badanie wpływu elementów strony na decyzje zakupowe klienta. CRO wpływa na łatwość poruszania się użytkowników na stronie, znajdywanie produktów w sklepie internetowym, czytelność najważniejszych benefitów oferty oraz CTA, a także upraszczanie wypełniania formularzy. Dzięki naszej eksperckiej wiedzy oraz przy wykorzystaniu funkcjonalności Google Analytics nie tylko zidentyfikujemy najefektywniejsze kanały sprzedaży, ale również podniesiemy ich skuteczność.
Identyfikacja źródeł ruchu oraz jego miejsc docelowych w obrębie strony. Wyodrębnienie najważniejszych stron docelowych, które zostaną poddane analizie i testom.
Analiza ścieżki konwersji oraz kluczowych podstron pod względem użyteczności oraz konwersji, której efektem będzie przygotowanie raportu zawierającego ocenę stanu obecnego oraz rekomendacje zmian.
Testy A/B oraz wielowariantowe, celem wyboru optymalnych stron docelowych oraz ich poszczególnych elementów. W efekcie zoptymalizowane zostaną strony docelowe.
CRO jest usługą przeznaczoną dla reklamodawców chcących zmaksymalizować przychód z działań marketingowych w Internecie. Zalety optymalizacji konwersji to przede wszystkim rozpoznanie najważniejszych źródeł ruchu, optymalizacja podstron witryny w celu poprawienia efektywności ścieżki konwersji. Dzięki licznym usprawnieniom poszczególnych podstron możliwe jest pozyskanie nowych nabywców, a przede wszystkim wzrost wskaźnika ROI.
Zakres optymalizacji strony pod kątem konwersji ustalany jest na podstawie potrzeb biznesowych Klienta..
Przygotowanie dokumentu zawierającego analizę ścieżki konwersji oraz najważniejszych podstron pod względem użyteczności oraz konwersji. Zarekomendowane zostaną niezbędne poprawki procesu konwersji oraz budowy podstron, w tym wskazane zostaną elementy do testów A/B oraz wielowariantowych.
Analiza poprawności wdrożenia sugerowanych zmian z dokumentu optymalizacji. Jeśli wystąpią, zostaną wskazane kolejne niezbędne poprawki do uzyskania najlepszej widoczności w wynikach wyszukiwania.
Analiza poprawności wdrożenia sugerowanych zmian z dokumentu optymalizacji. Jeśli wystąpią, zostaną wskazane kolejne niezbędne poprawki do uzyskania najlepszej widoczności w wynikach wyszukiwania.
Testy A/B kilku wersji danej podstrony, mające na celu wyłonienie najlepszej, która następnie będzie podlegała testom wielowariantowym poszczególnych jej elementów. Wyłonione zostaną najefektywniejsze podstrony pod względem konwersji.