Copywriting to tworzenie tekstów o zróżnicowanym charakterze, przeznaczonych do publikacji. Teksty opierają się na szczegółowej znajomości potrzeb konsumentów. Przekazują rzetelną i wartościową informację, podpartą wiedzą merytoryczną. Profesjonalne treści copywriterskie mają na celu zaangażowanie użytkownika w interakcję. Mogą spełniać funkcję informacyjną, budując świadomość marki, ale także, z pomocą technik perswazji, zachęcać użytkownika do zakupu, wysłania zapytania o produkt czy usługę. Teksty copywriterskie cechują się wysoką jakością, zarówno językową, jak i interpunkcyjną. Są jednocześnie rzeczowe i kreatywne: prezentują zagadnienie w ciekawy sposób, dopasowany do oczekiwań i gustów grupy docelowej, skupiając tym samym czytelniczą uwagę.
Proces twórczy rozpoczynamy od dokładnej analizy tematu. Napisanie artykułu poprzedza gromadzenie informacji, pogłębianie wiedzy oraz zapoznawanie się z aktualnościami w danej dziedzinie. Chcąc dostarczyć użytkownikowi pełnych informacji, analizujemy także teksty o podobnej tematyce. Naszym celem jest przygotowanie publikacji, która będzie łączyć w sobie najistotniejsze aspekty związane z tematem, trafnie odpowiadać na pytania użytkowników i wprowadzać nowe, nieszablonowe spojrzenie na problem.
Tworzone przez nas teksty cechuje wysoka zawartość merytoryczna. Każda publikacja konsultowana jest ze specjalistą. Fachowe spojrzenie na problem sprawia, że treści są wiarygodne i trafnie celują w potrzeby użytkowników. By nie pominąć żadnych istotnych aspektów, przed napisaniem artykułu, we współpracy ze specjalistą, sporządzamy dokładny plan rzeczowy. Merytoryka jest również opiniowana przez fachowca w fazie finalnej, gdy tekst znajduje się przed publikacją. W razie potrzeby uzupełniamy bądź precyzujemy niezbędne informacje.
Niezwykle istotnym elementem, który skupia uwagę czytelniczą jest tytuł publikacji. Współpracując z PR’owcami, tworzymy chwytliwe tytuły, które nie tylko skłaniają użytkownika do dłuższego pozostania na stronie, ale również zachęcają do zgłębienia prezentowanej treści. W zależności od celu publikacji posługujemy się odpowiednimi technikami marketingowymi: wykorzystujemy elementy zaskoczenia, kontrowersji, emocjonalnego poruszenia. Opierając się na badaniach branżowych, tworzymy konstrukcje, które cieszą się największą popularnością wśród Internautów.
Po zgromadzeniu niezbędnych informacji oraz konsultacji merytorycznej copywriterzy przystępują do napisania tekstu. Odpowiednia wiedza w połączeniu ze znajomością grupy docelowej i lekkim piórem składa się na profesjonalny artykuł, przygotowany z najwyższą dbałością o szczegół. Przygotowujemy publikacje, których celem jest zwiększenie wolumenu ruchu na stronie. Wówczas wskazujemy i naturalnie zagęszczamy w tekście słowa kluczowe oraz ich warianty. Dodatkowo optymalizujemy treść o title, description, nagłówki oraz atrybuty alt dla obrazów.
Każdy tekst jest przed publikacją kilkakrotnie czytany i redagowany. Sprawdzamy poprawność językową oraz interpunkcyjną. Konsultujemy zawartość merytoryczną z fachowcem z danej dziedziny. Nanosimy poprawki edytorskie, w razie potrzeby uzupełniamy niezbędne informacje. Zajmujemy się układem tekstu oraz dodatkowych elementów contentowych w postaci obrazów, filmów, nagrań głosowych itp. Dbamy o to, aby obok walorów rzeczowych i językowych artykuł był także atrakcyjny wizualnie: przejrzysty, poprawny konstrukcyjnie i cechujący się ciekawą szatą graficzną.
Gotowy tekst przesyłany jest do akceptacji Klienta, a po zatwierdzeniu publikowany. W przypadku ewentualnych uwag nanoszone są poprawki, które Klient ponownie opiniuje przed wydaniem. Celem konsultingu jest również omówienie wprowadzonych przez nas rozwiązań – doradzamy najrentowniejsze taktyki, podpierając się badaniami rynkowymi oraz estymacją ruchu organicznego, który wygeneruje publikacja. Ostateczna forma tekstu kształtuje się w toku wzajemnych ustaleń, przy czym zdanie decydujące zawsze należy do Klienta.
Piszemy zgodnie z wyznaczonym przez Klienta tematem. Standardowy tekst liczy nie mniej niż 2 000 znaków. Zawiera tytuł, lead oraz treść właściwą, zazwyczaj rozdzieloną nagłówkami poszczególnych podrozdziałów. W zależności od oczekiwań Klienta tekst może być napisany w oparciu o frazy kluczowe, pojawiające się w sposób naturalny, niezakłócający komunikacji. Może również zawierać materiały dodatkowe takie jak zdjęcia, filmy wideo, podcasty itp. Cena tekstu uzależniona jest od objętości oraz rozbudowania o elementy uzupełniające.
Artykuły eksperckie pisane są przez specjalistę w danej dziedzinie. Teksty cechują się wysoką zawartością merytoryczną. Ich celem jest edukowanie odbiorców oraz wzmacnianie świadomości marki. Objętościowo liczą 5 000 znaków i więcej. Składają się z tytułu, leadu i treści właściwiej. Poszczególne zagadnienia rozdzielone są nagłówkami. Treść jest zróżnicowana: obok tekstu pojawiają się wykresy, zdjęcia, filmy. Autor powołuje się na wartościowe źródła, sygnalizując to przypisami. W artykułach mogą występować frazy kluczowe.
Poradniki są treściami wysokiej jakości, jednak utrzymanymi w nieformalnym tonie. Ich celem jest rozwiązywanie problemów użytkowników, odpowiadanie na ich pytania, a pośrednio również edukowanie odbiorców i branding. Teksty liczą do 5 000 znaków. Pisane są przez wykwalifikowanych copywriterów, we współpracy z marketerami. Zawierają chwytliwy tytuł, lead, oraz treść właściwą, rozdzieloną odpowiednimi nagłówkami. Tekst jest rozbudowany o zdjęcia, filmy bądź podcasty. Istnieje możliwość przygotowania artykułu zgodnie z wytycznymi SEO.
Tworzymy wpisy przeznaczone do publikacji na blogach firmowych. Są to teksty o zróżnicowanym charakterze, począwszy od tematyki branżowej, poprzez poradniki i inspiracje, a także zagadnienia typu lifestyle. Teksty liczą od 2 000 do 5 000 znaków. Są wzbogacone o elementy audiowizualne. Konstrukcja treści zależna jest od podejmowanego tematu oraz tendencji grupy docelowej. Artykuł składa się z przyciągającego uwagę tytułu oraz treści właściwej, uporządkowanej za pomocą nagłówków. W tekście mogą występować frazy kluczowe, wytypowane na podstawie popularności wyszukiwań.
Podstawowym zadaniem tekstu jest prezentacja i promowanie produktów, stanowiących ofertę firmy. Wpis liczy co najmniej 1 000 znaków. Przygotowywany jest w ramach współpracy copywritera i marketera. Opisy mają uporządkowaną strukturę, wytyczoną wewnętrznymi ustaleniami Klienta. Obok charakteru informacyjnego mogą zawierać również elementy perswazji, skłaniające użytkownika do zakupu. Usługa copywritingu obejmuje stworzenie nazwy produktu oraz przygotowanie opisu właściwego. W treści mogą pojawiać się frazy kluczowe.
Przygotowujemy specjalistyczne teksty brandingowe takie jak raporty czy studia przypadków. Teksty mogą liczyć od 2 000 znaków w przypadku case study nawet do kilkudziesięciu tysięcy znaków w raportach. Artykuły opierają się na analizie danych i porządkują je w tabelach, na wykresach i diagramach. Opracowywane są przez marketerów. Ich celem jest zaprezentowanie odbiorcom osiągnięć firmy w wybranej dziedzinie. Składają się z tytułu, wstępu prezentującego zagadnienie oraz treści właściwej, uporządkowanej w rozdziałach bądź rozdzielonej nagłówkami w przypadku case studies.
Przygotowujemy rozbudowane publikacje o charakterze edukacyjnym. Ebooki pisane są przez specjalistów z wybranej dziedziny. Ich objętość zależna jest od podejmowanego tematu oraz oczekiwań Klienta. Zwykle liczą kilkadziesiąt tysięcy znaków. Tekst wzbogacony jest o materiały audiowizualne. Posiada również opracowanie graficzne. Przygotowanie ebooka obejmuje stworzenie tytułu, wstępu oraz poszczególnych rozdziałów publikacji. W zależności od potrzeb możemy zająć się wyłącznie opracowaniem językowym, wzbogaconym o dodatkowe rodzaje contentu bądź, we współpracy z grafikami, wykonać także szatę graficzną.
Opisy infografik są językowym zobrazowaniem treści graficznej, koniecznym do promowania materiałów w wyszukiwarkach. Stopień rozbudowania tekstu zależy od ilości informacji zawartych w infografice i zazwyczaj jest to co najmniej 2 000 znaków. Opisy wideo należą do form krótkich, liczących od 1 000 do 2 000 znaków. Pełnią funkcję informacyjną, prezentując zawartość treściową filmu. Teksty opisujące publikacje audiowizualne tworzone są przez copywriterów. Na życzenie Klienta mogą zawierać frazy kluczowe oraz inne elementy optymalizacji SEO.
„Z agencją SEMTEC współpracujemy od kilku miesięcy. W tak krótkim czasie agencja udowodniła, że jest partnerem biznesowym godnym zaufania i polecenia. Duża elastyczność dotycząca potrzeb klienta, ukierunkowanie na osiągnięcie wysokich efektów oraz jakość obsługi sprawiają, że nasza współpraca została przedłużona na kolejny okres”.
Usługa copywritingu skierowana jest do Klientów, którym zależy na rozbudowaniu warstwy contentowej witryny bądź przygotowaniu zewnętrznych artykułów promujących. Oferujemy tworzenie tekstów wysokiej jakości, zarówno o charakterze specjalistycznym, jak i mniej formalnych: poradnikowych, inspiracyjnych czy blogowych. Nasze treści angażują użytkowników. Są zarazem merytoryczne i kreatywne. Jeśli zatem poszukujesz tekstów przyciągających czytelniczą uwagę, budujących świadomość marki, a także pozyskujących lojalność odbiorców, copywriting jest dla Ciebie!
Przygotowanie do pisania rozpoczynamy od szczegółowej analizy tematu. Zgłębiamy wiedzę, czytamy publikacje, podejmujące podobne zagadnienia, wybieramy najciekawsze informacje.
Tematy konsultowane są z ekspertami. Współpraca copywritera ze specjalistą branżowym pozwala na przygotowanie wiarygodnej, rzetelnej i rzeczowej treści.
Copywriterzy i PR’owcy pracują nad przygotowaniem nieszablonowego tematu, który będzie przykuwał uwagę grupy docelowej i skłaniał do zgłębienia treści artykułu.
Proces twórczy to połączenie wiedzy merytorycznej z kreatywnością i lekkim piórem. Przygotowanie treści często obejmuje także optymalizację tekstu pod kątem SEO.
Po napisaniu tekst jest redagowany, wprowadzane są poprawki edytorskie. Artykuł opiniuje także specjalista, dając rekomendacje do ewentualnego uzupełnienia czy doprecyzowania informacji.
Artykuł przed publikacją oceniany jest przez Klienta. Bierzemy pod uwagę wszelkie uwagi i nanosimy poprawki. Po zmianach tekst ponownie trafia do akceptacji Klienta.