Strategia contentowa

Strategia contentowa zakłada opracowanie wytycznych dla zbudowania warstwy treściowej witryny Klienta. Rekomendacje mogą dotyczyć zarówno części poradnikowo – blogowej, jak i opisów produktów czy usług. Głównym celem tworzenia strategii jest pozyskanie uwagi grupy docelowej: dostarczenie odbiorcom wartościowych treści, odpowiadających na ich problemy, zgodnych z zainteresowaniami i poszukiwanymi w Sieci informacjami. Mając na uwadze potrzeby odbiorców, rekomendujemy tematy, rodzaj oraz sposób prezentacji contentu. Wskazujemy także elementy optymalizacji SEO dla poszczególnych wpisów. Strategia kieruje się harmonogramem publikacji – określamy najlepszą datę pojawienia się treści na stronie klienta, uwzględniając sezonowość oraz trendy tematyczne.

CO NAS WYRÓŻNIA
  • Szczegółowa analiza rynku

    Propozycje budowania warstwy contentowej poprzedzamy szerokimi i dogłębnymi badaniami zainteresowań użytkowników w obrębie grupy docelowej, jak również analizą działań konkurencji
  • Szeroki zakres działań

    Tworzymy rekomendacje dotyczące przygotowania różnych rodzajów contentu, zarówno tekstu: artykułów, wpisów blogowych, opisów produktów, jak i materiałów audiowizualnych: wideo, grafiki czy podcastów
  • Udokumentowana strategia

    Posługujemy się spójną i przemyślaną strategią contentową. Rekomendacje zebrane są w dokumencie, zawierającym szczegółową mapę treści wraz z harmonogramem ich publikacji

Strategia

Analiza potrzeb klienta

Analiza potrzeb klienta

Chcąc precyzyjnie dotrzeć do klienta, tworzymy dokładny profil kupującego – buyer persona. Następnie badamy, jakich treści poszukuje w Internecie: sprawdzamy co najczęściej czyta, na jakich stronach bywa, jakie hasła wyszukuje, co lubi i udostępnia w mediach społecznościowych. Dokładna analiza pozwala nam wytyczyć kierunek powstawania contentu: wyznaczyć rodzaje treści i takie sposoby ich prezentacji, które spotkają się z uznaniem odbiorców.

Analiza konkurencji

Analiza konkurencji

Analizujemy treści w konkurencyjnych witrynach. Zwracamy uwagę na podejmowane tematy oraz sposoby ich ujęcia. Sprawdzamy z jakim zainteresowaniem użytkowników spotykają się poszczególne publikacje. Na bieżąco, podczas tworzenia strategii, śledzimy działania contentowe podejmowane przez konkurencję. Na tej podstawie wytyczamy kierunek działań dla Klienta: wdrażamy rentowne rozwiązania konkurentów i rozwijamy je o elementy nowatorskie, które staną się źródłem wartościowego ruchu.

Wskazanie tematów

Wskazanie tematów

Na podstawie znajomości potrzeb grupy docelowej oraz działań konkurencji wskazujemy zagadnienia, które cieszą się zainteresowaniem użytkowników, a jednocześnie uwzględniają panujące trendy oraz sezonowość tematów. Wykorzystując techniki marketingowe oraz znajomość rynku, podajemy propozycję tytułu publikacji: dbamy o to, by tytuł był chwytliwy i przyciągał uwagę czytelniczą. Wskazujemy także, jakie informacje powinny znaleźć się w publikacji, by zaangażować odbiorców.

Wytyczne SEO

Wytyczne SEO

Budowanie warstwy contentowej zakłada również poprawę widoczności witryny w wynikach wyszukiwania i sprowadzenie na stronę wartościowego ruchu organicznego. Rekomendacje wskazują frazy kluczowe, które powinny pojawić się we wpisach produktowych, artykułach oraz opisach materiałów audiowizualnych. Wyznaczają odpowiednie zagęszczenie słów w tekście, aby frazy występowały w sposób naturalny i niewyczuwalny dla użytkownika. Optymalizacja pod kątem SEO to także przygotowanie odpowiedniego: title, description, nagłówków czy atrybutów alt obrazów.

Standardy tworzenia contentu

Standardy tworzenia contentu

Zazwyczaj to kilka pierwszych sekund decyduje o tym, czy użytkownik pozostanie w witrynie, czy opuści ją w poszukiwaniu trafniejszych wyników. Treści, obok wysokiej zawartości merytorycznej, muszą posiadać cechy, które przykują uwagę czytelniczą. Opierając się na badaniach marketingowych, wskazujemy najlepsze rozwiązania w zakresie prezentacji contentu. Rekomendujemy odpowiednią długość tekstu w stosunku do podejmowanego tematu. Proponujemy efektywne typy publikacji, dajemy wskazówki co do wydźwięku i tonu ich wypowiedzi. Dbamy także o wizualny układ treści.

Estymacja korzyści

Estymacja korzyści

Klient już na etapie poznawania oferty wie, jakie korzyści przyniesie mu wdrożenie strategii contentowej. Szacujemy wzrost ruchu organicznego dla całej witryny, zestawiając prognozę ze stanem sprzed optymalizacji. Dzięki estymacji Klient zyskuje ogólne rozeznanie co do efektywności prowadzonych przez nas działań. Rekomendacje zawierają również szacunkowe dane związane ze zwiększeniem ruchu organicznego na poszczególnych podstronach. Prognozę wykonujemy na podstawie badania wyszukiwanych przez użytkowników fraz. W szacunkach bierzemy pod uwagę zarówno frazy popularne, jak i typu long tail.

 

Elementy

Mapa treści

Mapa treści

Mapa treści porządkuje i systematyzuje strategię contentową. Przedstawia jej zarys, wskazując cele tworzenia poszczególnych typów contentu. Zawiera myśli przewodnie, sugestie, pytania pomocnicze, które mają posłużyć do przygotowania konkretnych rekomendacji. Mapy treści powstają na podstawie badań rynkowych i mają wytyczać kierunek budowania strategii. Pokazują proces myślowy, który prowadzi do stworzenia treści angażującej użytkownika. Punktem wyjścia zawsze są zainteresowania grupy docelowej. Kroki pośrednie to tematy publikacji wraz z ich zawartością merytoryczną i sposobem prezentacji. Ostatni etap jest prognozowanym zachowaniem klienta, oczekiwaną interakcją po zetknięciu się z treścią.

Rekomendacje

Rekomendacje

Dokument rekomendacji zawiera konkretne wytyczne do przygotowania poszczególnych typów treści. W przypadku budowania warstwy produktowej są to propozycje nazw produktów, wskazówki dotyczące tworzenia opisu właściwego, sugestie związane z prezentowaniem elementów pozatekstowych oraz dyrektywy SEO. Dla podstron wymagających rozbudowanych wpisów rekomendujemy temat publikacji, optymalną długość contentu, sposób prezentacji treści, zróżnicowanie o różne typy contentu. Dajemy także wytyczne do wdrożenia elementów SEO: fraz kluczowych i ich zagęszczenia w tekście, title, description, nagłówków oraz atrybutów alt obrazów.

Harmonogram publikacji

Harmonogram publikacji

Rekomendujemy najlepsze daty publikacji dla poszczególnych treści. Tworzymy harmonogram, zgodnie z którym publikacje powinny pojawiać się w witrynie Klienta. Bierzemy pod uwagę sezonowość tematów, a także panujące trendy. Dbamy o to, by materiał publikowany w poszczególnych miesiącach był zróżnicowany zarówno tematycznie, jak i rodzajowo. Harmonogram publikacji jest szczególnie ważny przy podstronach poradnikowych, inspiracyjnych, blogach firmowych itp. Zaplanowanie tematów z uwzględnieniem daty publikacji treści pozwala na zbudowanie precyzyjniejszej strategii: zaciekawienie odbiorcy i dostarczenie mu wartościowej informacji dokładnie wtedy, gdy jej potrzebuje.

 

Efekty

  • Lepsza widoczność witryny na wskazane frazy kluczowe,
  • Wzrost ruchu na stronie,
  • Pozyskiwanie leadów,
  • Pozyskiwanie leadów,
  • Budowanie profilu eksperckiego marki
  • Gromadzenie wokół marki grona powracających użytkowników

„Współpracujemy z SEMTEC w zakresie SEO i content marketingu. W oparciu o naszą kilkuletnią współpracę, rekomenduję agencję jako partnera, który dzięki zrozumieniu naszej strategii marketingowej oraz wykorzystaniu posiadanej eksperckiej wiedzy, w pełni realizuje założone cele. Efekty działań są trwałe i odporne na zmiany w algorytmie Google, a jakość obsługi pozostaje niezmiennie na wysokim poziomie”.


Sebastian Białousz, Prezes Zarządu LeadR

DLA KOGO

Budowanie strategii contentowej witryny rekomendowane jest Klientom, którzy chcą zwiększyć wolumen ruchu organicznego na stronie, a tym samym pozyskiwać więcej leadów i poprawić wskaźniki sprzedaży. Wartościowa treść, będąca nośnikiem rzetelnej informacji, ale również angażująca użytkowników, jest kluczem w komunikacji z grupą docelową. Content tworzony na podstawie profesjonalnie przygotowanych rekomendacji pomaga w zgromadzeniu wokół marki grona aktywnych i lojalnych odbiorców. Wdrożenie wytycznych SEO dodatkowo poprawia widoczności witryny w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, ułatwia dotarcie z informacją do szerszej publiczności.

PROCES

 
Analiza potrzeb klienta
 
Analiza konkurencji
 
Wskazanie tematów treści
 
Wytyczne tworzenia contentu
 
Elementy SEO
 
Estymacja korzyści
 

Analiza potrzeb klienta


Przygotowanie strategii contentowej rozpoczynamy od poznania potrzeb grupy docelowej. Tworzymy szczegółowy profil kupującego i staramy się dopasować treści do jego zainteresowań.
 

Analiza konkurencji


Analizujemy strategię contentową konkurencji. Przyglądamy się układowi, rodzajom treści w witrynie. Zapoznajemy się z tematami publikacji.
 

Wskazanie tematów treści


Na podstawie analizy rynkowej wskazujemy zagadnienia, które przyciągną uwagę grupy docelowej i sprowadzą na stronę oczekiwany ruch.
 

Wytyczne tworzenia contentu


Sporządzamy dokument rekomendacji zawierający standardy tworzenia treści, dające wytyczne co do typu i długości contentu oraz sposobu prezentacji tematu.
 

Elementy SEO


Rekomendacje obejmują wytyczne SEO, takie jak wskazanie fraz kluczowych wyszukiwanych przez użytkowników oraz elementy optymalizacji podstrony.
 

Estymacja korzyści


Prognozujemy zwiększenie wolumenu ruchu organicznego po wdrożeniu rekomendacji. Klient na początkowym etapie współpracy wie, jakich korzyści może się spodziewać.

Analiza potrzeb klienta

Analiza potrzeb klienta

Przygotowanie strategii contentowej rozpoczynamy od poznania potrzeb grupy docelowej. Tworzymy szczegółowy profil kupującego i staramy się dopasować treści do jego zainteresowań.

Analiza konkurencji

Analiza konkurencji

Analizujemy strategię contentową konkurencji. Przyglądamy się układowi, rodzajom treści w witrynie. Zapoznajemy się z tematami publikacji.

Redagowanie tresci

Wskazanie tematów treści

Na podstawie analizy rynkowej wskazujemy zagadnienia, które przyciągną uwagę grupy docelowej i sprowadzą na stronę oczekiwany ruch.

Dobór miejsc publikacji

Wytyczne tworzenia contentu

Sporządzamy dokument rekomendacji zawierający standardy tworzenia treści, dające wytyczne co do typu i długości contentu oraz sposobu prezentacji tematu.

Publikacja i pozycjonowanie treści

Elementy SEO

Rekomendacje obejmują wytyczne SEO, takie jak wskazanie fraz kluczowych wyszukiwanych przez użytkowników oraz elementy optymalizacji podstrony.

Raportowanie i ewaluacja

Estymacja korzyści

Prognozujemy zwiększenie wolumenu ruchu organicznego po wdrożeniu rekomendacji. Klient na początkowym etapie współpracy wie, jakich korzyści może się spodziewać.

WYŚLIJ ZAPYTANIE strzalki


Akceptuję regulamin serwisu i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z regulaminem.

captcha