Strategia contentowa zakłada opracowanie wytycznych dla zbudowania warstwy treściowej witryny Klienta. Rekomendacje mogą dotyczyć zarówno części poradnikowo – blogowej, jak i opisów produktów czy usług. Głównym celem tworzenia strategii jest pozyskanie uwagi grupy docelowej: dostarczenie odbiorcom wartościowych treści, odpowiadających na ich problemy, zgodnych z zainteresowaniami i poszukiwanymi w Sieci informacjami. Mając na uwadze potrzeby odbiorców, rekomendujemy tematy, rodzaj oraz sposób prezentacji contentu. Wskazujemy także elementy optymalizacji SEO dla poszczególnych wpisów. Strategia kieruje się harmonogramem publikacji – określamy najlepszą datę pojawienia się treści na stronie klienta, uwzględniając sezonowość oraz trendy tematyczne.
Chcąc precyzyjnie dotrzeć do klienta, tworzymy dokładny profil kupującego – buyer persona. Następnie badamy, jakich treści poszukuje w Internecie: sprawdzamy co najczęściej czyta, na jakich stronach bywa, jakie hasła wyszukuje, co lubi i udostępnia w mediach społecznościowych. Dokładna analiza pozwala nam wytyczyć kierunek powstawania contentu: wyznaczyć rodzaje treści i takie sposoby ich prezentacji, które spotkają się z uznaniem odbiorców.
Analizujemy treści w konkurencyjnych witrynach. Zwracamy uwagę na podejmowane tematy oraz sposoby ich ujęcia. Sprawdzamy z jakim zainteresowaniem użytkowników spotykają się poszczególne publikacje. Na bieżąco, podczas tworzenia strategii, śledzimy działania contentowe podejmowane przez konkurencję. Na tej podstawie wytyczamy kierunek działań dla Klienta: wdrażamy rentowne rozwiązania konkurentów i rozwijamy je o elementy nowatorskie, które staną się źródłem wartościowego ruchu.
Na podstawie znajomości potrzeb grupy docelowej oraz działań konkurencji wskazujemy zagadnienia, które cieszą się zainteresowaniem użytkowników, a jednocześnie uwzględniają panujące trendy oraz sezonowość tematów. Wykorzystując techniki marketingowe oraz znajomość rynku, podajemy propozycję tytułu publikacji: dbamy o to, by tytuł był chwytliwy i przyciągał uwagę czytelniczą. Wskazujemy także, jakie informacje powinny znaleźć się w publikacji, by zaangażować odbiorców.
Budowanie warstwy contentowej zakłada również poprawę widoczności witryny w wynikach wyszukiwania i sprowadzenie na stronę wartościowego ruchu organicznego. Rekomendacje wskazują frazy kluczowe, które powinny pojawić się we wpisach produktowych, artykułach oraz opisach materiałów audiowizualnych. Wyznaczają odpowiednie zagęszczenie słów w tekście, aby frazy występowały w sposób naturalny i niewyczuwalny dla użytkownika. Optymalizacja pod kątem SEO to także przygotowanie odpowiedniego: title, description, nagłówków czy atrybutów alt obrazów.
Zazwyczaj to kilka pierwszych sekund decyduje o tym, czy użytkownik pozostanie w witrynie, czy opuści ją w poszukiwaniu trafniejszych wyników. Treści, obok wysokiej zawartości merytorycznej, muszą posiadać cechy, które przykują uwagę czytelniczą. Opierając się na badaniach marketingowych, wskazujemy najlepsze rozwiązania w zakresie prezentacji contentu. Rekomendujemy odpowiednią długość tekstu w stosunku do podejmowanego tematu. Proponujemy efektywne typy publikacji, dajemy wskazówki co do wydźwięku i tonu ich wypowiedzi. Dbamy także o wizualny układ treści.
Klient już na etapie poznawania oferty wie, jakie korzyści przyniesie mu wdrożenie strategii contentowej. Szacujemy wzrost ruchu organicznego dla całej witryny, zestawiając prognozę ze stanem sprzed optymalizacji. Dzięki estymacji Klient zyskuje ogólne rozeznanie co do efektywności prowadzonych przez nas działań. Rekomendacje zawierają również szacunkowe dane związane ze zwiększeniem ruchu organicznego na poszczególnych podstronach. Prognozę wykonujemy na podstawie badania wyszukiwanych przez użytkowników fraz. W szacunkach bierzemy pod uwagę zarówno frazy popularne, jak i typu long tail.
Mapa treści porządkuje i systematyzuje strategię contentową. Przedstawia jej zarys, wskazując cele tworzenia poszczególnych typów contentu. Zawiera myśli przewodnie, sugestie, pytania pomocnicze, które mają posłużyć do przygotowania konkretnych rekomendacji. Mapy treści powstają na podstawie badań rynkowych i mają wytyczać kierunek budowania strategii. Pokazują proces myślowy, który prowadzi do stworzenia treści angażującej użytkownika. Punktem wyjścia zawsze są zainteresowania grupy docelowej. Kroki pośrednie to tematy publikacji wraz z ich zawartością merytoryczną i sposobem prezentacji. Ostatni etap jest prognozowanym zachowaniem klienta, oczekiwaną interakcją po zetknięciu się z treścią.
Dokument rekomendacji zawiera konkretne wytyczne do przygotowania poszczególnych typów treści. W przypadku budowania warstwy produktowej są to propozycje nazw produktów, wskazówki dotyczące tworzenia opisu właściwego, sugestie związane z prezentowaniem elementów pozatekstowych oraz dyrektywy SEO. Dla podstron wymagających rozbudowanych wpisów rekomendujemy temat publikacji, optymalną długość contentu, sposób prezentacji treści, zróżnicowanie o różne typy contentu. Dajemy także wytyczne do wdrożenia elementów SEO: fraz kluczowych i ich zagęszczenia w tekście, title, description, nagłówków oraz atrybutów alt obrazów.
Rekomendujemy najlepsze daty publikacji dla poszczególnych treści. Tworzymy harmonogram, zgodnie z którym publikacje powinny pojawiać się w witrynie Klienta. Bierzemy pod uwagę sezonowość tematów, a także panujące trendy. Dbamy o to, by materiał publikowany w poszczególnych miesiącach był zróżnicowany zarówno tematycznie, jak i rodzajowo. Harmonogram publikacji jest szczególnie ważny przy podstronach poradnikowych, inspiracyjnych, blogach firmowych itp. Zaplanowanie tematów z uwzględnieniem daty publikacji treści pozwala na zbudowanie precyzyjniejszej strategii: zaciekawienie odbiorcy i dostarczenie mu wartościowej informacji dokładnie wtedy, gdy jej potrzebuje.
„Współpracujemy z SEMTEC w zakresie SEO i content marketingu. W oparciu o naszą kilkuletnią współpracę, rekomenduję agencję jako partnera, który dzięki zrozumieniu naszej strategii marketingowej oraz wykorzystaniu posiadanej eksperckiej wiedzy, w pełni realizuje założone cele. Efekty działań są trwałe i odporne na zmiany w algorytmie Google, a jakość obsługi pozostaje niezmiennie na wysokim poziomie”.
Budowanie strategii contentowej witryny rekomendowane jest Klientom, którzy chcą zwiększyć wolumen ruchu organicznego na stronie, a tym samym pozyskiwać więcej leadów i poprawić wskaźniki sprzedaży. Wartościowa treść, będąca nośnikiem rzetelnej informacji, ale również angażująca użytkowników, jest kluczem w komunikacji z grupą docelową. Content tworzony na podstawie profesjonalnie przygotowanych rekomendacji pomaga w zgromadzeniu wokół marki grona aktywnych i lojalnych odbiorców. Wdrożenie wytycznych SEO dodatkowo poprawia widoczności witryny w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, ułatwia dotarcie z informacją do szerszej publiczności.
Przygotowanie strategii contentowej rozpoczynamy od poznania potrzeb grupy docelowej. Tworzymy szczegółowy profil kupującego i staramy się dopasować treści do jego zainteresowań.
Analizujemy strategię contentową konkurencji. Przyglądamy się układowi, rodzajom treści w witrynie. Zapoznajemy się z tematami publikacji.
Na podstawie analizy rynkowej wskazujemy zagadnienia, które przyciągną uwagę grupy docelowej i sprowadzą na stronę oczekiwany ruch.
Sporządzamy dokument rekomendacji zawierający standardy tworzenia treści, dające wytyczne co do typu i długości contentu oraz sposobu prezentacji tematu.
Rekomendacje obejmują wytyczne SEO, takie jak wskazanie fraz kluczowych wyszukiwanych przez użytkowników oraz elementy optymalizacji podstrony.
Prognozujemy zwiększenie wolumenu ruchu organicznego po wdrożeniu rekomendacji. Klient na początkowym etapie współpracy wie, jakich korzyści może się spodziewać.