Content marketing skupia się na tworzeniu i dystrybuowaniu treści wysokiej jakości, które odpowiadają na potrzeby użytkownika. Celem działań contentowych może być budowanie wizerunku, nawiązywanie i podtrzymywanie relacji z użytkownikami, a także sprzedaż. Marketing treści jest sztuką komunikacji. Wchodzenie w interakcję z użytkownikiem przybiera różne formy: od edukacji po rozrywkę, a nawet kontrowersję. Wszystkie działania mają stworzyć wokół marki przestrzeń dla lojalnych, powracających klientów, których nie będzie przyciągać jedynie jakość produktów czy usług, ale także wizerunek firmy i odczucia z nim związane.
Badanie rynku jest podstawą przygotowania strategii. Szczegółowo analizujemy działania konkurentów, żeby osiągnąć lepsze efekty. Sprawdzamy trendy i zainteresowania użytkowników w oparciu o narzędzia analityczne. Badamy m.in. popularne słowa kluczowe i ich potencjał, liczby udostępnień, lajków, cytowań dla danej tematyki.
Analizujemy dotychczasowe działania content marketingowe. Rekomendujemy nowe treści – publikowane zarówno w serwisach zewnętrznych, jak i w obrębie witryny klienta. Przygotowujemy propozycje tematów publikacji oraz ich opracowania. W celu szerszej dystrybucji optymalizujemy treści pod kątem wyszukiwarek.
Przygotowujemy mapę treści z uwzględnieniem topowych tematów, ich zawartością merytoryczną oraz rodzajem prezentacji. Tworzymy plan dystrybucji i promocji contentu. Na podstawie przyjętych celów estymujemy korzyści dla klienta. Strategię content marketingową dopasowujemy też do możliwości finansowych i realizacyjnych klientów. Tworzymy optymalny plan, który przyniesie najlepsze efekty.
Nasze treści zawsze są wysokiej jakości: merytorycznej i językowej. Zwracamy uwagę, aby były atrakcyjne i interesujące dla odbiorców. Proponujemy zagadnienia wyszukiwane na różnym etapie ścieżki decyzyjnej. Współpracujemy ze specjalistami z wielu dziedzin, aby stworzyć profesjonalny content.
Treści promujemy w serwisach najchętniej odwiedzanych przez grupę docelową. Zwracamy uwagę także liczbę unikalnych użytkowników oraz parametry techniczne witryny z punktu widzenia SEO. Dzięki temu klient może być pewny, że wybrane portale są najwyższej jakości. Dystrybucję wspieramy reklamą natywną, kontekstową oraz marketingiem szeptanym na forach czy w serwisach społecznościowych.
Podczas realizacji kampanii content marketingowej stale monitorujemy jej efekty. Wyciągamy wnioski i na bieżąco optymalizujemy strategię dla osiągnięcia lepszych korzyści. Proponujemy dodatkowe rozwiązania, np.: rozszerzenie treści, które najbardziej przypadły użytkownikom do gustu, zwiększenie zasięgu dystrybucji czy też uruchomienie dodatkowych form promocji.
80% internautów woli rzetelny artykuł od tradycyjnej reklamy. To doskonale obrazuje siłę wartościowych tekstów. Artykuły piszą wykwalifikowaniu copywriterzy, dziennikarze i specjaliści z danej dziedziny. Dzięki temu zachowana odbiorca otrzymuje merytoryczny materiał.
Infografiki są o wiele chętniej czytane niż artykuły! 90% informacji trafiających do mózgu to sygnały wizualne. Profesjonalni graficy, eksperci merytoryczni i marketerzy współpracują, by stworzyć grafiki dopasowane do aktualnych trendów i potrzeb grupy docelowej, obok których nie można przejść obojętnie.
Umieszczenie w witrynie materiału wideo wydłuża średni czas przebywania na stronie. Konsumenci pozytywnie odbierają markę po obejrzeniu interesującego wideo z jej udziałem. Przygotowujemy animacje 2D oraz krótkie materiały filmowe o charakterze promocyjnym, edukacyjnym, informacyjnym czy rozrywkowym. Tworzymy angażujące i chętnie udostępniane wideo.
Planujemy i realizujemy wirtualne spotkania z internautami. Dbamy o wysoką wartość merytoryczną prezentowanych materiałów. Staramy się zaciekawić widzów tematem i sposobem jego opracowania, aby chętnie wracali po większą dawkę wiedzy.
Informacja o skuteczności produktu bądź usługi firmy jest dla konsumenta silnym czynnikiem w procesie decyzyjnym. Studium przypadku pozwala zaprezentować kompetencje i profesjonalizm marki. Chwaląc się dokonaniami, budujemy świadomość marki i jej pozytywny wizerunek.
Dzielenie się wiedzą ekspercką tworzy profesjonalny wizerunek marki. Na podstawie danych opracowujemy profesjonalne raporty. Uwagę poświęcamy ciekawej szacie graficznej i innowacyjnej formie przekazu – dobierając je do tematyki i zawartości white papers.
Dziel się wiedzą, a inni dowiedzą się, że jesteś ekspertem. Przygotowujemy e-booki, które są źródłem wartościowych leadów. Współpracujemy z wykwalifikowanymi specjalistami. Zapewniamy konsulting w zakresie zawartości merytorycznej publikacji. Oferujemy także opracowanie graficzne.
Blog na stronie buduje świadomość marki, tworzy więź z klientami i jest źródłem ruchu na stronie. Tworzymy artykuły blogowe w oparciu o strategię content marketingową. Przykładamy wagę do każdego wpisu. Dbamy o urozmaicenie publikacji zdjęciami, wideo lub infografiką.
Tworzymy mapy treści i wskazujemy topowe, angażujące tematy, a także proponujemy ich zawartość merytoryczną. Zajmujemy się pisaniem tekstów, tworzeniem grafik i kręceniem filmów. Forma i typ treści jest dopasowywana do potrzeb grupy, w której znajdują się potencjalni konsumenci
Do publikacji contentu wybieramy wartościowe serwisy zewnętrzne. Ustalamy, jakie treści pojawią się w witrynie klienta, a jakie na zewnątrz. Kierujemy się przemyślaną strategią i udokumentowanym terminarzem publikacji
Opublikowane treści wpieramy wielokanałową promocją. Przeprowadzamy kampanie promocyjne przez platformy reklamy natywnej oraz kontekstowej. Korzystamy z marketingu szeptanego, docierając do grupy docelowej na forach tematycznych i w serwisach społecznościowych
„Rekomenduję Agencję SEMTEC jako partnera, który doskonale rozumie cele biznesowe ShoesDay.pl w trudnej i zmiennej branży e-commerce. Realizowane działania: pozycjonowanie strony, content marketing oraz ePR przynoszą sklepowi zarówno wzrost rozpoznawalności marki, jak i wzrost sprzedaży”.
Content marketing jest niezbędnym elementem strategii komunikacyjnej każdej marki i firmy. W dobie szumu informacyjnego odbiorcy oczekują rzetelnych treści – tylko one wygrywają z tradycyjną reklamą. Chcąc rozwijać swoją strategię komunikacyjną zgodnie z potrzebami grupy docelowej, a tym samym budować świadomość marki, umacniać pogląd o swojej fachowości i tworzyć wokół siebie przestrzeń dla lojalnych klientów, należy zadbać o wysoką jakość contentu. To co odpowiada potrzebom użytkowników jest również wysoko oceniane przez Google. Dobrze zaplanowana, przemyślana strategia contentowa zapewnia lepszą widoczność witryny w wynikach wyszukiwania i odpowiada za wyższy wolumen ruchu.
Szczegółowo badamy zainteresowania i potrzeby użytkowników w obrębie grupy docelowej, wyznaczając persony kampanii. Strategię planujemy w oparciu o metody i narzędzia content marketingowe, które najsilniej zaangażują klienta i skłonią go do interakcji.
Analizujemy działania konkurencji, przyglądając się obranej strategii contentowej, podejmowanym zagadnieniom i osiągniętym efektom. Dążymy do zbudowania mediaplanu, którego założeniem jest osiągnięcie lepszych korzyści.
Dokładnie planujemy i dokumentujemy strategię contentową: tworzymy mapy treści, szczegółowy mediaplan, harmonogram publikacji. Estymujemy również korzyści dla Klienta, wynikające z wdrożenia naszych działań.
Współpracując z wykwalifikowanymi copywriterami i specjalistami z wielu dziedzin, tworzymy treści o wysokiej zawartości merytorycznej, językowej i wizualnej. Formę prezentacji contentu dobieramy do oczekiwań i upodobań grupy docelowej.
Starannie dobieramy zewnętrzne witryny, na których pojawią się publikacje, mając na uwadze ich wysoką wartość. Dla wzmocnienia dystrybucji proponujemy wielokanałową promocję treści: SEO, PPC oraz marketing szeptany.
Na bieżąco optymalizujemy kampanię, dążąc do osiągnięcia lepszych efektów. Klient ma wgląd do osiągniętych korzyści dzięki cyklicznym raportom.