Optymalizacja mobilnej wersji strony internetowej jest aktualnie jednym z najważniejszych zagadnień dla właścicieli witryn. Wpływ na to ma coraz większa liczba użytkowników urządzeń przenośnych, a co za tym idzie zmiana kryteriów algorytmu Google decydujących o rankingu witryn w mobilnej wersji wyszukiwarki. Czynniki te determinują konieczność zoptymalizowania strony zgodnie z najnowszymi wytycznymi. Przygotowany dedykowany audyt mobile SEO wskaże przeszkody, które uniemożliwiają zdobycie czołowych pozycji w mobilnych wynikach wyszukiwania, jak również rekomendacje zmian w tym zakresie i możliwości rozwoju witryny. Wskazana zostanie również zalecana metoda serwowania wersji mobilnej pod kątem użytkownika oraz kryteriów oceny Google.
Analiza łącznego wolumenu ruchu na stronie w podziale na urządzenia: desktopy, smartfony i tablety. Wskazane zostaną nie tylko kanały i źródła ruchu mobilnego, ale również najważniejsze modele urządzeń przenośnych, rozdzielczości ich ekranu oraz wykorzystywane przeglądarki.
Analiza widoczności strony w mobilnych wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe. W efekcie badania wskazane zostaną najważniejsze frazy kluczowe, na które witryna jest aktualnie zaindeksowana w wyszukiwarce. Uzyskane wyniki porównane zostaną z widocznością wersji dla desktopów.
Ocena wykorzystanej metody budowy wersji mobilnej strony: wersji responsywnej (RWD), dynamicznie serwowanych treści oraz dwóch wersji strony (tradycyjnej i mobilnej). Wskazane zostaną zalety i wady wybranej konfiguracji oraz zarekomendowana zostanie optymalna metoda z punktu widzenia użytkownika oraz kryteriów oceny stron przez Google.
Ocena przestrzegania przez witrynę podstawowych wymogów Google dla wersji mobilnych. Przeanalizowane zostaną takie elementy jak: dopasowanie strony i jej elementów do rozdzielczości ekranów użytych urządzeń, wykorzystywanie odpowiednich wielkości czcionek oraz poprawności umiejscowienia linków (hiperłączy) w treści.
Sprawdzenie poprawności oznaczenia wersji mobilnej witryny dla robota Google w kodzie oraz w mapie strony. Analiza dokonana zostanie w zależności od wykorzystywanej metody serwowania zawartości dla urządzeń przenośnych: wersji responsywnej, dynamicznie serwowanych treści oraz dwóch wersji strony (tradycyjnej i mobilnej).
Ocena poprawności oraz rekomendacje zmian w robots.txt dla mobilnego robota Google w celu zapewnienia optymalnego renderowania i indeksowania zawartości witryny. W szczególności sprawdzona zostanie dostępność dla robota plików JavaScript, CSS oraz obrazków użytych na stronie.
Analiza witryny w celu odnalezienia zawartości, których nie można odtworzyć na urządzeniu mobilnym, takich jak filmy czy tez inne elementy wymagające użycia odtwarzaczy Flash lub innych nieobsługiwanych na urządzeniach przenośnych.
Sprawdzenie poprawności zastosowanych przekierowań adresów podstron w przypadku użycia metody serwowania dwóch wersji strony. Weryfikacja prawidłowego użycia przekierowań 301, 302 oraz występowania łańcuchów przekierowań.
Wyszukanie podstron wersji mobilnej, w przypadku serwowania dwóch wersji strony, które zwracają błąd 404 dla żądania wyświetlenia wersji na urządzenia przenośne w sytuacji braku takiego rodzaju podstrony.
Badanie czasu ładowania wersji strony na urządzenia przenośne. Zapewnienie krótkiego czasu wczytywania wersji mobile jest szczególnie istotne z punktu widzenia algorytmu Google. W efekcie badania przedstawione zostaną wskazówki przyspieszenia szybkości działania strony.
Kluczowym efektem optymalizacji wersji mobilnej strony jest eliminacja błędów konstrukcyjnych witryny, ograniczających potencjał uzyskiwania ruchu z mobilnych wyników wyszukiwania. Dzięki wykluczeniu barier oraz optymalizacji kodu HTML uzyskany zostanie wzrost widoczności na frazy kluczowe, a tym samym zwiększenie liczby użytkowników, którzy na stronie dokonują pożądanych konwersji.
„Wielokrotnie przekonaliśmy się o wysokich kompetencjach SEMTEC w zakresie pozycjonowania. Ścisła, partnerska współpraca z Agencją przyczyniła się od uzyskania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Polecamy SEMTEC jako partnera godnego zaufania.”
Jeżeli chcesz zoptymalizować witrynę dla potrzeb użytkowników mobilnych, przystosować do aktualnych wytycznych wyszukiwarek dla urządzeń przenośnych, zidentyfikować główne bariery i błędy w jej budowie wpływające negatywnie na widoczność oraz pozycje strony w mobilnej wersji Google, zoptymalizować i rozwijać stronę, zwiększyć ruch organiczny oraz sprzedaż, audyt mobile jest najlepszym narzędziem do realizacji tych celów. Przygotowana dokumentacja będzie przydatna dla zarówno sklepów internetowych, stron firmowych, portali, jak i niewielkich witryn. W związku z ciągłymi zmianami i ulepszeniami w algorytmach wyszukiwarek, stale rosnącym wykorzystaniem urządzeń przenośnych, rozwojem technologii oraz działaniami podejmowanymi przez konkurencję, należy co najmniej raz do roku powtarzać analizę.
Zakres audytu strony pod mobilne wyniki wyszukiwania ustalany jest na podstawie potrzeb biznesowych Klienta. Zarekomendowany zostanie optymalny zakres dopasowany do wykorzystanej metody budowy wersji na urządzenia przenośne.
Przygotowanie dokumentacji optymalizacji wersji mobilnej strony. Omówione zostaną w niej punkt po punkcie najważniejsze elementy optymalizacji pod kątem użytkownika oraz kryteriów oceny witryny przez Google wedle ustalonego zakresu. Tam gdzie to konieczne, wskazane zostaną niezbędne do wdrożenia poprawki.
Wprowadzenie sugerowanych poprawek wskazanych w audycie przy wsparciu agencji. Osobiście wdrażamy poprawki lub służymy konsultacjami przy ich implementacji.
Analiza poprawności wdrożenia sugerowanych zmian wskazanych w dokumentacji z przeprowadzonego audytu. Jeśli wystąpią mankamenty, zostaną wskazane kolejne poprawki niezbędne do uzyskania najlepszej widoczności w wynikach wyszukiwania.