Analiza SEO polega na porównaniu witryny klienta z witrynami jego konkurentów w wynikach wyszukiwania Google. W jej trakcie strona www firmy zostaje obiektywnie oceniona pod względem kluczowych aspektów z perspektywy pozycjonowania, w tym przede wszystkim wytycznych Google, a zebrane wnioski służą do przygotowania skutecznej strategii SEO.
Realizując poszczególne etapy nasi specjaliści sprawdzają poprawność konstrukcji strony klienta. W szczególności pod uwagę wzięte zostaną elementy kodu witryny, które wpływają na widoczność strony w wyszukiwarce i stopień jej indeksacji, jak również profil linków przychodzących, który zostanie przeanalizowany pod kątem ilościowym i jakościowym. Weryfikacji podlega także fakt, czy strony są zoptymalizowane pod kątem SEO i na jakie frazy prowadzone są działania pozycjonerskie. Oszacujemy poziom ruchu organicznego strony Klienta oraz konkurencji na podstawie pozycji fraz.
Ocena ogólnej poprawności budowy stron. Pod uwagę brane są kluczowe aspekty wpływające na widoczność strony w wyszukiwarce. Wskażemy również poziom indeksacji stron.
Badanie profilu linków przychodzących do strony. Przeanalizujemy ich liczbę i jakość. Ocenimy czy strony są pozycjonowane oraz wskażemy pozycjonowane frazy.
Analiza fraz kluczowych, na które strony są widoczne w wynikach wyszukiwania. Obliczymy łączną ich liczbę oraz wskażemy frazy, na które strona Klienta nie jest widoczna w porównaniu do konkurencji.
Estymacja poziomu ruchu organicznego strony Klienta oraz konkurencji na podstawie pozycji fraz, na które strony są widoczne w wyszukiwarce.
Identyfikacja głównych konkurentów strony w wynikach wyszukiwania.
Analiza strony Klienta z perspektywy kluczowych aspektów SEO.
Analiza stron konkurencji i porównanie wyników ze stroną Klienta.
Analiza SEO pozwoli na poznanie strategii pozycjonowania konkurencji w wyszukiwarce Google, oszacowanie ruchu organicznego, identyfikację mocnych i słabych stron witryn, a w ostateczności wnioski płynące z analizy posłużą do przygotowania optymalnej strategii SEO. Dzięki temu zminimalizowane zostanie ryzyko powielania błędów konkurencji, wybrania błędnych kierunków rozwoju contentu na stronie klienta czy też doboru nieoptymalnych fraz kluczowych pod względem potencjału ruchu lub trudności uzyskania wysokich pozycji.