Wiadomość o zmianach w Google Search Console zelektryzowała branżę SEO. Pierwsze informacje o planowanym zwiększeniu zakresu dat wyświetlania danych w narzędziu Google’a pojawiły się już w 2013 roku. Na chwilę obecną nowa aktualizacja jest już dostępna w wersji beta. Jakich zmian możemy spodziewać się po zakończeniu fazy testów?


Google Search Console to narzędzie znane wszystkim webmasterom. Wskazuje słowa kluczowe, na które witryna powiązana z usługą pojawia się w wynikach wyszukiwania Google. Ułatwia także analizę linków i monitorowanie błędów na stronie.

Google Search Console

Źródło: https://www.seroundtable.com/google-search-console-more-data-here-24917.html

Obecnie, korzystając z ogólnodostępnej wersji, mamy możliwość podejrzenia liczby wyświetleń i kliknięć witryny w rezultatach Google z ostatnich 7, 28 lub 90 dni. Osoby testujące wersję beta dodatkowo uzyskały dostęp do wyników z ostatnich 6 i 12 miesięcy, a także z pełnego historycznego zakresu. To bardzo dobra wiadomość dla tych, którzy na co dzień posługują się usługą Google Search Console. Dostęp do danych z dłuższego zakresu czasu pozwoli na lepszy dobór słów kluczowych i planowanie efektywniejszych kampanii.

O otrzymaniu dostępu do wersji beta wczoraj poinformował na swoim Twitterze Glenn Gabe, prezes spółki G-Squared Interactive LLC. Z niecierpliwością oczekujemy na zakończenie fazy testów.

Google Search Console_2

Źródło: https://www.seroundtable.com/google-search-console-more-data-here-24917.html