Które domeny zanotowały najwyższy wskaźnik widoczności na frazy kluczowe w Google w 2016 roku? Jak prezentują się te wyniki w poszczególnych państwach? Searchmetrics przygotował ciekawą infografikę przedstawiającą 10 najbardziej widocznych stron internetowych w minionym roku w 10 krajowych indeksach Google.
Zwycięzcy rankingów: od Austrii po USA
Wikipedia, Youtube i Facebook – to zwycięzcy światowych rankingów SEO. W tym zestawieniu Wikipedia okazała się bezkonkurencyjna: w 2016 była najbardziej widoczną stroną w 8 na 10 analizowanych krajach. W pozostałych dwóch państwach (Brazylia i Turcja) zwyciężył serwis Youtube.
Wśród mediów społecznościowych prym nieustannie wiedzie Facebook – znajduje się wśród 10 najbardziej widocznych domen we wszystkich 10 krajach. Na drugim miejscu uplasował się Twitter. Platforma zakupowa Amazon w krajowych top 10 ma widoczne 4 różne domeny: we Francji (.fr), w Niemczech i Austrii (.de), w Stanach Zjednoczonych (.us) oraz w Wielkiej Brytanii (.co.uk).
W 2016 roku 82% z 5 najpopularniejszych domen we wszystkich indeksach krajowych Google (nie wliczając Stanów Zjednoczonych) posiadało domenę najwyższego poziomu (TLD) .com lub .org.
Międzynarodowy sukces Pinteresta
Rok 2016 przyniósł olbrzymi wzrost popularności Pinteresta. Ten serwis społecznościowy znalazł się wśród pięciu domen notujących największe wzrosty widoczności SEO w 9 na 10 analizowanych indeksach krajowych w przeciągu ostatnich 12 miesięcy.
Źródło: http://blog.searchmetrics.com/us/2017/01/17/seo-world-rankings/