Wczoraj na blogu Google dla Webmasterów pojawiła się informacja, że od lipca 2018 roku szybkość strony będzie jednym z czynników rankingowych w mobilnych wynikach wyszukiwania Google. Jak przygotować witrynę do zmian?

Google stawia na mobilnych

Obecnie Google wykorzystuje około 200 sygnałów rankingowych, które wpływają na pozycję witryny w rezultatach wyszukiwania. Ich znaczenie zmienia się wraz z modyfikacjami wprowadzanymi w algorytmach.

Szybkość strony ma ogromne znaczenie dla użytkowników. Ze względu na to, że coraz więcej wyszukiwań pochodzi z mobile, Google poinformował, że czas ładowania strony na urządzeniach mobilnych będzie nowym czynnikiem rankingowym w algorytmie. Uspokaja jednak: aktualizacja będzie miała wpływ tylko na te strony, które działają najwolniej. Zapowiada także, że zawartość dopasowana do zapytań użytkowników będzie wciąż jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Wolniejsze witryny zachowają więc wysokie pozycje, jeśli nadal będą oferować wartościowy i trafny content.

Google, informując o planowanych zmianach w algorytmie z ponad pięciomiesięcznym wyprzedzeniem, daje webmasterom sporo czasu na przygotowanie witryn. Warto jednak już teraz zastanowić się, co zrobić, aby usprawnić ich działanie. Google zachęca, aby, w celu pomiaru szybkości strony i wprowadzenia ulepszeń, korzystać z narzędzi takich jak PageSpeed Insights, Chrome User Experience Report czy Lighthouse w ramach Chrome Developer Tools.

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2018/01/using-page-speed-in-mobile-search.html