Home > Słownik > White paper

White paper

Co to jest white paper?

White paper to oficjalny dokument, który zawiera usystematyzowane dane dotyczące wybranego obszaru działalności w firmie. Nierzadko zawiera on bardzo pogłębione analizy i szczegółowe badania dotyczące przedsiębiorstwa. Jego zadaniem jest przekazać odbiorcy konkretne informacje.

Jak napisać white paper?

Po co tworzyć white paper? Cele mogą być różne. Jednym z nich jest z pewnością zbudowanie wiarygodności marki oraz wskazania pozycji eksperckiej danego brandu w obrębie opracowywanego obszaru. Poza tym white paper prezentuje ofertę firmy i pozwala zrozumieć, jakie zalety mają zaproponowane przez nią rozwiązania, usługi, czy produkty. Jak napisać white paper? Ważne, aby podejść do tematu rzetelnie i solidnie się przygotować, przedstawiając różne badania oraz analizy ekspertów, które mogą przekonać potencjalnych klientów.

White paper – jak przygotować, aby realizowała cel?

White paper tworzy się głównie wtedy, gdy do czynienia mamy z branżą innowacyjną, która nie jest powszechnie zrozumiała. Np. firmy zajmujące się NFT lub kryptowalutamy tworzyły takie białe księgi, aby przekonać społeczność międzynarodową, że jest to biznes godny ich uwagi.

white paper