Sitelinks – Są to rozbudowane lub w mniej obszernej formie dodatkowe linki do witryny, która znajdują się na topowych pozycjach w wynikach płatnych lub/i w wynikach naturalnych. Google w ten sposób premiuje serwisy lub linki sponsorowane, które zdaniem wyszukiwarki są najbardziej użyteczne dla użytkowników na zadane pytanie.
Przykłady dwóch rodzajów dodatkowych linków wyświetlanych w wynikach Google
W przypadku wyników naturalnych, na wybór danej podstrony prezentowanej w ramach sitelinków nie ma się wpływu – Google w sposób automatyczny wybiera podstrony, które według niego zasługują na to, aby być premiowane, w szczególności biorąc pod uwagę CTR danej strony dla wyszukiwanej frazy. Można natomiast wykluczyć podstrony w ramach narzędzia Google Webmaster Tools, tak aby nie były wyświetlanie w postaci sitelinków.
AdWords daje możliwość zdefiniowania adresów widocznych oraz docelowych sitelinków, jednak o tym czy wyświetlone zostaną sitelinki również w głównej mierze decyduje CTR.
Zobacz również: