Home > Słownik > SERM

SERM

Co to jest SERM?

SERM (Search Engine Reputation Management) to zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach internetowych. Jest to działanie mające zbudować od zera lub poprawić wizerunek danej osoby, marki lub witryny w wyszukiwarkach, m.in. takich jak Google.

SERM SEO – po co te działania?

Pozytywny wizerunek w internecie można dość szybko zbudować, ale jeszcze szybciej można go stracić. Wiele firm utraciło swoją reputację przez nieprzemyślane działania marketingowe w sieci. Czy da się odzyskać dobre imię w wyszukiwarce? Tak! Dzieje się to właśnie dzięki SERM SEO, czyli działaniom poprawiającym wizerunek marki.

SEO SERM – jakie działania obejmuje?

W ramach SEO SERM wykonywane są działania mające na celu usunięcie z najlepszej dziesiątki wyników wyszukiwania wszystkich linków do stron, które zawierają negatywne rezultaty wyszukiwania. To jednak nie wszystko. Osoby zarządzające takimi działaniami starają się także wypozycjonować na najwyższe pozycje w wyszukiwarce wszystkie pozytywne informacje, które dotyczą danej marki, usługi, czy produktu.