Home > Słownik > Organic traffic (ruch organiczny)

Organic traffic (ruch organiczny)

Co to jest organic traffic?

Organic traffic, czyli ruch organiczny, to odnotowany rodzaj ruchu na danej stronie internetowej, będący następstwem uzyskania określonych wyników wyszukiwania konkretnych fraz i słów kluczowych wpisanych w wyszukiwarce lub Mapach Google.
Wyniki organiczne nie obejmują odwiedzin strony w wyniku kliknięcia w baner, reklamę, link lub z recenzji czy polecenia.

Jak mierzyć organic traffic?

Ruch organiczny można zmierzyć, korzystając z narzędzi analitycznych. Należą do nich np.:
Google Analytics – dostarcza m.in. danych o źródłach ruchu na stronie i jej działaniu, zachowaniu użytkowników w witrynie;
Google Search Console – wskazuje m.in. na jakie frazy wyświetla się dana strona lub które frazy generują określony ruch w witrynie.

Ruch organiczny – jak go zwiększyć na stronie?

Aby zwiększyć ruch organiczny na stronie www, wykorzystuje się pozycjonowanie i inne narzędzia reklamy, takie jak wizytówki firmy w wyszukiwarkach Google. Żeby sprawdzić, jaka ilość ruchu na stronie procentowo to ruch organiczny, skorzystać można z narzędzia Google Analytics. Informacje te znajdują się w zakładce „Pozyskanie”. Ponadto możliwe jest również przeanalizowanie danych, które ukazują, jakie konkretnie słowa kluczowe generują najwięcej ruchu organicznego na stronie. Aby to sprawdzić, należy w GSC przejść do zakładki „Skuteczność”. Organic traffic w każdym przypadku dotyczy jedynie użytkowników, którzy wchodzą na daną stronę internetową w wyniku bezpłatnych wyników wyszukiwania.

organiczne wyniki wyszukiwania
Przykładowa lista bezpłatnych (organicznych) wyników wyszukiwania