Podcast – internetowa publikacje dźwiękowe z zastosowaniem technologii RSS; nagrania głosowe, będące zwykle relacją z jakiegoś wydarzenia bądź prezentacją kompetencji mówcy.

Nazwa podcast pochodzi od słów iPod (odtwarzacz muzyczny Apple) oraz broadcast (ang. transmisja) – odsłuchiwanie transmisji dźwiękowych przy pomocy iPoda. Początki tworzenia nagrań dźwiękowych publikowanych w Internecie sięgają 2000 roku. Gwałtowny rozwój podcastingu na świecie przypada na lata 2003 – 2004. W Polsce podcasty zaczęły pojawiać się w 2005 roku.

Audycje dźwiękowe są wygodną dla użytkowników formą pozyskiwania informacji. Można słuchać ich podczas jazdy samochodem czy pociągiem, wykorzystując sytuację i wypełniając czas. W każdym momencie możliwy jest powrót do dowolnego miejsca nagrania, aby je przeanalizować czy lepiej zrozumieć.

Podcasty można wykorzystywać podczas realizacji wielu celów marketingowych. To sposób zarówno na promocję produktu lub usługi, jak również na przekazywanie użytkownikom wartościowych informacji w danej dziedzinie i budowanie tym samym pozycji eksperckiej marki.

Podcast: Jak stworzyć i nagrywać podcast, Michał Szafrański