Home > Słownik > Audyt SEO

Audyt SEO

Co to jest audyt SEO?

Jest to szczegółowe opracowanie lub raport, przygotowany na podstawie analizy danej witryny internetowej pod kątem jej dostosowania do wyszukiwarek internetowych. Ma on na celu znalezienie błędów i wskazanie rozwiązań, które pomogą zoptymalizować stronę tak, aby algorytmy Google i/lub innych wyszukiwarek umieszczały ją na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Kiedy robić audyt SEO?

Przeprowadzenie audytu witryny internetowej pod kątem SEO (ang. Search Engine Optimization) jest zalecane, a czasem niezbędne, aby mogła ona generować duży ruch z bezpłatnych wyników Google lub innych wyszukiwarek. Wdrożenie na stronie wytycznych przedstawionych w audycie SEO umożliwia:

  • Zwiększenie widoczności witryny w rezultatach wyszukiwania (zwiększenie liczby fraz kluczowych, na które pojawia się w wynikach),
  • Uzyskanie wyższych pozycji dla poszczególnych fraz,
  • Zwiększenie poziomu ruchu z wyszukiwarek,
  • Poprawę współczynnika konwersji, dzięki kierowaniu na stronę użytkowników zainteresowanych daną tematyką/produktem/usługą
  • Zwiększenie autorytetu witryny dzięki wysokim pozycjom w wyszukiwarkach,
  • Poprawę rozpoznawalności marki/produktu/witryny,
  • Ulepszenie niektórych aspektów witryny pod kątem UX (ang. User Experience – doświadczenia użytkownika)

Ile kosztuje audyt SEO?

Audyt SEO wykonywany jest przy użyciu wielu specjalistycznych narzędzi do analizy danych, a także tych sprawdzających witrynę pod kątem technicznym. Powinien być przeprowadzany przez specjalistów doskonale znających się na pozycjonowaniu stron i bieżąco śledzących wszystkie informacje dotyczące algorytmów wyszukiwarek. Tylko wtedy wdrożenie zaproponowanych rozwiązań będzie efektywne. Ile kosztuje audyt SEO? Zależy to od wielkości witryny i zakresu działań. Może być to kwota od kilkuset do kilku tysięcy złotych (lub kilkanaście tysięcy w niektórych przypadkach). Zakres audytu SEO oprócz analizy witryny pod kątem technicznym i optymalizacji SEO może obejmować opcjonalnie również:

  • Analizę profilu linków przychodzących witryny,
  • Analizę widoczności witryny,
  • Analizę konkurencji,

co wpływa na całkowity koszt audytu.

Przebieg procesu optymalizacji SEO strony internetowej