Marker danych – jest to narzędzie dostępne w Google Search Console, służące do wskazania wyszukiwarce, które informacje na stronie powinny zostać potraktowane jako dane strukturalne. Dzięki temu elementy te będą mogły zostać wyróżnione w wynikach wyszukiwania Google za pomocą tzw. opisów rozszerzonych (rich snippets), które są częściej klikane przez użytkowników.

Rich snippet - przykład

Przykład danych strukturalnych wyświetlonych w opisie rozszerzonym w wynikach Google

Oznaczone na stronie dane strukturalne mogą zostać zaprezentowane przez Google także w innych funkcjonalnościach jak np. Grafy wiedzy.

Marker danych stanowi duże ułatwienie dla właścicieli witryn czy marketingowców, ponieważ pozwala wskazać dane strukturalne bez ingerencji w kod strony i umieszczania w nim odpowiednich znaczników.

Szczegółowe informacje o korzystaniu z markera danych znaleźć można na stronie pomocy Google: https://support.google.com/webmasters/answer/2692911?hl=pl

Zobacz również: