Keywords – (Frazy kluczowe, Słowa kluczowe) to wyraz lub grupa wyrazów, których używa się w procesie wyszukiwania informacji w wyszukiwarkach internetowych. Zazwyczaj określenia te służą do opisania znaczenia poszukiwanego zagadnienia. W SEO słowa kluczowe odnoszą się przede wszystkim do haseł wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarkach internetowych.
Po wpisaniu hasła „content marketing” w wyszukiwarce wyświetlą się wyniki związane z tymi słowami kluczowymi
SEO skupia się na osiągnięciu przez stronę www jak najwyższych pozycji w wyszukiwarkach dla danych zestawów słów kluczowych. Prawidłowa realizacja pozycjonowania powinna przyczynić się do uzyskania czołowych miejsc także dla innych fraz kluczowych niż tylko dla tych, które zapisane zostały w umowie o pozycjonowanie. Im większa jest popularność danego słowa kluczowego, tym trudniej jest osiągnąć dla niego wysokie pozycje, a w związku z tym dłużej należy czekać na efekty. Zdarzają się frazy, których nie uda się wypozycjonować przez długie lata.
Pozycjonowane frazy kluczowe podzielić można na:
- ogólne – dotyczą szerokiego zakresu znaczeniowego słów np. „samochody”,
- szczegółowe – frazy o bardziej precyzyjnym charakterze np. „samochody terenowe”,
- brandowe – obejmują nazwę marki lub firmy, np. „Toyota”,
- lokalne – określają miejsca lub regiony związane z wyszukiwanym hasłem np. „salony samochodowe Warszawa”,
- niszowe – nazywane frazami z długiego ogona lub frazami long tail; to długie, wielowyrazowe, dokładnie opisujące wyszukiwane zagadnienie określenia np. „napęd na cztery koła w samochodach terenowych”
Kampanie linków sponsorowanych Google AdWords również wykorzystują słowa kluczowe. Jednak za ich pomocą określa się, kiedy mają zostać wyświetlone reklamy w wynikach wyszukiwania. W kampaniach AdWords można w dokładny sposób kontrolować wyświetlanie reklamy poprzez użycie odpowiedniego typu dopasowania słów kluczowych. Szczegółowe informacje na ten temat znaleźć można na stronie pomocy Google.

Po wpisaniu hasła „wczasy kuba” w oknie wyszukiwarki wyświetlą się reklamy w ramach Google AdWords
Zobacz również: