Informacja prasowa – notka przekazywana mediom w celu informowania o najnowszych działaniach firmy: nowych publikacjach, badaniach, zmianach w produktach i usługach, zmianach personalnych na szczeblach kadrowych itp.

Obecność w mediach jest odbierana przez użytkowników jako swoistego rodzaju wyróżnienie. To pokazanie firmy szerszemu gronu odbiorców i budowanie pozycji rynkowej. Z tego powodu notki często są wykorzystywane jako narzędzia strategii content marketingowych.

Notka prasowa powinna być jednocześnie zwięzła i treściwa. Niewielka ilość tekstu musi pomieścić najważniejsze informacje, jakie chcemy przekazać. Bardzo istotnym elementem jest tytuł. Warto poświęcić mu więcej uwagi, aby był trafny i chwytliwy, a tym samym, by przyciągał uwagę czytelniczą.

Tworzenie i dystrybuowanie notek prasowych to również pozyskiwanie linków dochodzących, które, zapewniają firmowej witrynie lepszą widoczność w wynikach organicznych wyszukiwarek.