Home > Słownik > Link zwrotny

Link zwrotny

Co to jest link zwrotny?

To link, który odsyła do danej witryny, ale zlokalizowany jest w serwisach zewnętrznych. Z perspektywy algorytmów Google jest to bardzo ważna informacja, która wiele mówi o danej stronie internetowej i ma niezwykle istotną rolę z perspektywy pozycjonowania.

Link zwrotny pozycjonowanie

Obecność linków zwrotnych stanowi dla robotów Google niezwykle istotną informację, dotyczącą tego, czy warto pozycjonować wysoko daną witrynę, czy też nie. Trzeba jednak zaznaczyć, że algorytm nie bierze pod uwagę ilości linków, a ich jakość. Tylko backlinki, które wychodzą z wartościowych serwisów, są brane pod uwagę i mają wpływ na ostateczne pozycje.

Jak uzyskać link zwrotny?

Jak umieścić link zwrotny? Pozyskanie wartościowych linków zwrotnych może przebiegać w różnorodny sposób. Np. można wejść we współpracę z blogerami, serwisami internetowymi lub katalogami firm. Warto także kontaktować się z różnymi portalami branżowymi. Często również publikując wysokiej jakości treści, linki zwrotne pojawiają się same, ponieważ ludzie decydują się odwoływać do wartościowego contentu. Dobrze jest też mieć odpowiednio zaopiekowane social media, Google Moja Firma i wszelkie inne elementy związane z budowaniem wizerunku firmy na portalach zewnętrznych.