Google AdWords – to internetowa platforma reklamowa, dzięki której istnieje możliwość dotarcia z reklamami do odbiorców dokładnie w chwili, gdy są zainteresowani promowanymi produktami bądź usługami. System pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense. Reklamy sprzedawane są w modelu CPC (ang. cost per click – koszt za kliknięcie) i CPM (ang. cost per mille – koszt dotarcia do tysiąca odbiorców).

Reklama w formie linków sponsorowanych w Google.pl pojawia się nad lub tuż obok naturalnych wyników wyszukiwania po wpisaniu konkretnej frazy. Tego rodzaju kampanie wykorzystuje się w celu szybkiego uzyskania widocznej pozycji w wyszukiwarce, a ich sukces zależy od doboru słów kluczowych oraz kreacji reklam, które są indywidualnie dopasowane do klienta i produktów lub usług, którymi jest zainteresowany. Do niewątpliwych zalet Google Adwords zaliczyć można krótki czas wprowadzenia, dobrze dopasowane reklamy do grupy odbiorców, naliczanie kosztów tylko za kliknięcie, elastyczność w regulowaniu wydatków, dowolność w zasięgu i trwaniu kampanii, a przede wszystkim zwiększanie wartościowego ruchu w witrynie.

Google AdWords dostarcza również dane analityczne, które pozwalają na uzyskanie istotnych informacji, np. ile osób widzi reklamę, jaki odsetek klika w nią, żeby odwiedzić witrynę docelową lub kontaktuje się z jej właścicielem. Dostęp do informacji jest nieograniczony – w każdym momencie można sprawdzić skuteczność swoich ogłoszeń. Kampanie można optymalizować pod różnymi kryteriami, wprowadzać nowe frazy kluczowe i reklamy, wstrzymywać lub wznawiać. Reklamować można się w sposób globalny lub lokalny – w zależności od potrzeb. Reklamę można kierować do klientów określonych krajów, regionów, miast lub w precyzyjnym obszarze wokół firmy czy sklepu. Reklamy dostępne są na wszystkich urządzeniach – klienci mogą odczytać komunikaty na smartfonach, tabletach, laptopach lub komputerach stacjonarnych.

Reklama w ramach Google AdWords dostępna jest w dwóch miejscach: sieci wyszukiwania i sieci reklamowej Google.

Sieć wyszukiwania

Reklamy wyświetlają się w wyszukiwarce Google, Zakupach Google, Mapach Google, wyszukiwarce grafiki Google, grupach dyskusyjnych Google oraz na witrynach partnerów wyszukiwania np. AOL.

Sieć reklamowa

Reklamy są automatycznie dopasowywane do witryn i innych miejsc docelowych, jak aplikacje na smartfony, jeśli treść tych witryn jest powiązana z frazami kluczowymi, które są przypisane do reklam. Przekaz można kierować również na konkretne witryny, strony o ścisłej tematyce, wybrane grupy społeczne lub inne cele.

Google AdWords pozwala zwiększyć sprzedaż online, przyciągnąć do witryny więcej klientów, zachęca ich do bezpośredniego kontaktu, a nawet poprzez remarketing sprawia, że częściej wracają na daną stronę. Internauci znajdą daną witrynę firmy w wyszukiwarce w tym momencie, w którym zaczną szukać pożądanego produktu czy usługi. Stanowi to doskonały sposób na kontakt z potencjalnym klientem na zgodnej z wymaganiami stronie internetowej. Duży wybór opcji pozwala ustawić reklamy według typu strony www, rodzaju odbiorcy lub wykorzystać usługę remarketingu.

Płatne wyniki wyszukiwania Google AdWords na hasło „wycieczka do Turcji”

Płatne wyniki wyszukiwania Google AdWords na hasło „wycieczka do Turcji”

Zobacz również: