Ebook – internetowa książka; publikacja elektroniczna, będąca zbiorem wiedzy na dany temat. Ebooki łączą tekst z materiałami multimedialnymi w postaci obrazów, filmów, infografik czy podcastów. Cechują się bogatą szatą graficzną, która obok tematu i wartości merytorycznej, ma pozyskiwać uwagę czytelników.

Głównym celem content marketingowym tworzenia ebooków jest edukowanie klientów. W ten sposób marka dba o autorytatywną pozycję rynkową, występuje w roli specjalisty w danej dziedzinie. Ebook prezentuje kompetencji firmy lub personalnie jej pracowników. Dystrybucja elektronicznych książek sprzyja również budowaniu świadomości marki.

Ebooki mają wiele zalet. Są szeroko i łatwo dostępne. Cechują się wygodnym systemem nawigacyjnym, który pozwala na przewijanie stron, powiększanie tekstu, wyszukiwanie konkretnych informacji. Koszt ich produkcji, jak również koszt dla klienta, jeśli mamy do czynienia z materiałem płatnym, jest niższy niż w przypadku tradycyjnych książek drukowanych. Są także ekologiczne z racji tego, że nie wymagają druku. Pozwalają na łatwą archiwizację – możemy przechowywać wiele książek o dużej objętości, co w przypadku wydań papierowych wymagałoby wydzielenia specjalnego miejsca – biblioteki.

ksiązka 1ksiązka 2

Źródło: whitepress.pl