Szukaj haseł alfabetycznie:

SŁOWNIK SEO - Litera S

Satelity


Satelity (Zaplecze) – to strony internetowe zawierające dobrej jakości content zazwyczaj dotyczący określonej tematyki, posiadające linki wychodzące do pozycjonowanych serwisów. Skuteczność działania stron satelit uzależniona jest od poziomu ich indeksacji i widoczności[...]

Czytaj więcej >>

SEA


SEA – skrót od Search Engine Advertising. SEA wraz z SEO (Search Engine Optimization) tworzą SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych. Zespół działań kryjący się pod nazwą SEA oznacza reklamę witryny w płatnych wynikach wyszukiwania lub w udostępnionych[...]

Czytaj więcej >>

Search engine


Search engine (Wyszukiwarka) - jest to program komputerowy lub strona internetowa, która służy do wyszukiwania różnego typu informacji zamieszczonych we wszelkiego rodzaju serwisach internetowych. Wyszukiwarka internetowa pobiera i gromadzi dostępne publicznie informacje oraz[...]

Czytaj więcej >>

Search Engine Advertising


Search Engine Advertising (SEA) – jedna z części składowych (obok Search Engine Optimization) Search Engine Marketingu mającego na celu zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarkach internetowych. Termin tłumaczony dosłownie oznacza reklamę w wyszukiwarkach[...]

Czytaj więcej >>

Search Engine Marketing


Search Engine Marketing (SEM) – to forma marketingu internetowego, która polega na promocji strony internetowej poprzez zwiększanie jej widoczności w płatnych i darmowych wynikach wyszukiwania. Zwiększenie widoczności idzie w parze ze wzrostem liczby kliknięć w linki[...]

Czytaj więcej >>

Search Engine Optimization


Search Engine Optimization (SEO, Pozycjonowanie, Wyniki naturalne) - to zespół działań, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania. Pojawienie się na pierwszych pozycjach listy wyszukiwania pozwala na[...]

Czytaj więcej >>

Search Engine Reputation Management


Search Engine Reputation Management (SERM) – angielskie określenie tłumaczone jako zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach internetowych. Są to działania służące poprawie lub budowaniu pozytywnego wizerunku danej marki/witryny w wyszukiwarkach internetowych. Podstawowe dwa[...]

Czytaj więcej >>

Search Engine Results Page


Search Engine Results Page (SERP, Wyniki wyszukiwania) – z ang. Search Engine Results Page to strona rezultatów wyszukiwania, która wyświetlona zostaje w odpowiedzi na wpisanie do wyszukiwarki zapytania. W przypadku wyszukiwarki Google, wyniki pogrupowane są na dwa rodzaje:[...]

Czytaj więcej >>

Search Quality Team


Search Quality Team (SQT) – zespół pracowników Google, który dba o jakość wyników wyszukiwania, w szczególności poprzez eliminowanie spamu. [...]

Czytaj więcej >>

SEM


SEM (Search Engine Marketing) – to element marketingu internetowego, który wykorzystuje m.in. płatne reklamy na stronach rezultatów wyszukiwarek internetowych. Pojawiają się one po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych przez użytkownika. Jest to forma odpowiedzi na[...]

Czytaj więcej >>

SEO


SEO (Search Engine Optimization)– to proces, którego celem jest zwiększenie pozycji strony www w darmowych (naturalnych, organicznych) wynikach wyszukiwania. Zajęcie pierwszych miejsc na listach wyszukiwania (SERP, z ang. Search Engine Result Page) pozwala na zwiększenie liczby[...]

Czytaj więcej >>

SERM


SERM (Search Engine Reputation Management) – zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach internetowych, czyli poprawianie lub budowanie wizerunku danej strony/marki w wyszukiwarkach internetowych. Dwa główne rodzaje działań SERM to: - wykonanie takich działań, aby z pierwszej[...]

Czytaj więcej >>

SERP


SERP (Search Engine Results Page) - to strona rezultatów wyszukiwania, które pojawiają się w odpowiedzi na wpisanie w wyszukiwarce zapytania złożonego z pewnych słów kluczowych. W przypadku Google wyniki dzielą się na dwa typy: płatne (reklamy PPC – Pay Per Click) i[...]

Czytaj więcej >>

Site-wide link


Site-wide link – są to linki w serwisach internetowych, blogach, forach, które znajdują się na każdej podstronie serwisu. Site-wide link najczęściej można zauważyć w sygnaturze serwisu.       Zrzut ekranu z przykładowym linkiem typu site-wide[...]

Czytaj więcej >>

Sitelinks


Sitelinks – Są to rozbudowane lub w mniej obszernej formie dodatkowe linki do witryny, która znajdują się na topowych pozycjach w wynikach płatnych lub/i w wynikach naturalnych. Google w ten sposób premiuje serwisy lub linki sponsorowane, które zdaniem wyszukiwarki są[...]

Czytaj więcej >>

Sitelinks Searchbox


Sitelinks Searchbox – jest to dodatkowe okienko służące do przeszukiwania zawartości strony internetowej, które wyświetlane jest w wynikach wyszukiwania Google. Jest ono wyświetlane dla zapytań dotyczących nazwy firmy, marki itp. lub adresu strony czy aplikacji. Aby[...]

Czytaj więcej >>

Sitemap


Sitemap (Mapa strony) – specjalny plik w formacie XML lub HTML, który ma za zadanie ułatwiać indeksację rozbudowanych stron robotom wyszukiwarek internetowych. Fragment przykładowej mapy strony Indeks[...]

Czytaj więcej >>

Słowa kluczowe


Słowa kluczowe (Frazy kluczowe, Keywords) – to charakterystyczny ciąg znaków stosowany jako wyróżnik w dokumentach, wspomagający proces wyszukiwania informacji. Fraza kluczowa może być określeniem zawierającym kilka wyrazów języka np. kupno samochodu. W SEO słowa[...]

Czytaj więcej >>

Spam


Spam – z punktu widzenia wyszukiwarki internetowej zjawisko spam dotyczy tworzenia bezużytecznych stron zawierających treści o niewielkiej lub żadnej wartości merytorycznej oraz stosowania niedozwolonych technik w procesie pozycjonowania, takich jak: Maskowanie i/lub[...]

Czytaj więcej >>

Spam blog


Spam blog (Splog) - jest to jedna z technik Black SEO, która polega na automatycznym lub pół-automatycznym tworzeniu blogów. Publikowana jest na nich treść pobrana i zmieszana z wielu różnych zewnętrznych źródeł, co służyć ma nadaniu jej pozorów unikalności. Do[...]

Czytaj więcej >>

Speed Update


Speed Update – aktualizacja algorytmu Google dotycząca szybkości ładowania stron wyświetlanych w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Aktualizacja zaplanowana została na lipiec 2018 roku. Według zapowiedzi Google spadek pozycji w mobilnych wynikach wyszukiwania[...]

Czytaj więcej >>

Splog


Splog (spam blog) - metoda Black Hat SEO polegająca na automatycznym lub pół-automatycznym tworzeniu blogów, poprzez pobieranie i mieszanie treści z różnych źródeł w celu stworzenia pseudo-unikatowej zawartości. Najprostszą formą Sploga jest blog pobierający treści[...]

Czytaj więcej >>

SQT


SQT (Search Quality Team) – jest to specjalny dział Google, którego zadaniem jest zapewnienie jak najwyższej jakości wyników wyszukiwania. Do jego zadań należy eliminowanie z list wyników tzw. webspamu oraz stron niezgodnych ze wskazówkami jakościowymi Google dla[...]

Czytaj więcej >>

SSL


SSL (Secure Socket Layer) – protokół odpowiadający za bezpieczeństwo danych w sieci, zaprojektowany w 1994 roku przez firmę Netscape z USA. Jest częścią protokołu HTTPS. Służy do transmisji zaszyfrowanych danych między przeglądarką internetową na komputerze[...]

Czytaj więcej >>

Strona przejściowa


Strona przejściowa (Doorway page) - zaliczana do metod Black Hat SEO. Jest to strona wypozycjonowana za pomocą nieetycznych technik na wysokie pozycje i przekazująca ruch na stronę docelową klienta za pomocą przekierowania. Często witryny tego typu do złudzenia[...]

Czytaj więcej >>

Supplemental index


Supplemental index – poboczny indeks wyszukiwarki Google, gdzie trafiają podstrony danych stron internetowych lub całe strony internetowe, które Google uważa za mniej wartościowe lub zduplikowane. Aby dotrzeć do podstron znajdujących się w pobocznym indeksie należy[...]

Czytaj więcej >>

SWL


SWL (System Wymiany Linków) – platforma, dzięki której można w szybki sposób pozyskać bardzo dużą liczbę linków dochodzących do danej strony, poprzez umieszczenie ich w sposób automatyczny na tysiącach podstron witryn wydawców zrzeszonych w ramach danego systemu. W[...]

Czytaj więcej >>

System Wymiany Linków


System Wymiany Linków (SWL) – jest to mechanizm pozwalający na pozyskiwanie dużej ilości linków prowadzących do witryny w bardzo krótkim czasie. Zamieszczane są one w sposób automatyczny na stronach wydawców należących  do danego systemu. Korzystanie z systemów[...]

Czytaj więcej >>

Śledź nas




WYŚLIJ ZAPYTANIE strzalki


Akceptuję regulamin serwisu i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z regulaminem.

captcha