SŁOWNIK SEO - Litera S
Słownik SEO » S
Satelity
Satelity (Zaplecze) – to strony internetowe zawierające dobrej jakości content zazwyczaj dotyczący określonej tematyki, posiadające linki wychodzące do pozycjonowanych serwisów. Skuteczność działania stron satelit uzależniona jest od poziomu ich indeksacji i widoczności[...]
Czytaj więcej >>
SEA
SEA – skrót od Search Engine Advertising. SEA wraz z SEO (Search Engine Optimization) tworzą SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych.
Zespół działań kryjący się pod nazwą SEA oznacza reklamę witryny w płatnych wynikach wyszukiwania lub w udostępnionych[...]
Czytaj więcej >>
Search engine
Search engine (Wyszukiwarka) - jest to program komputerowy lub strona internetowa, która służy do wyszukiwania różnego typu informacji zamieszczonych we wszelkiego rodzaju serwisach internetowych. Wyszukiwarka internetowa pobiera i gromadzi dostępne publicznie informacje oraz[...]
Czytaj więcej >>
Search Engine Advertising
Search Engine Advertising (SEA) – jedna z części składowych (obok Search Engine Optimization) Search Engine Marketingu mającego na celu zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarkach internetowych.
Termin tłumaczony dosłownie oznacza reklamę w wyszukiwarkach[...]
Czytaj więcej >>
Search Engine Marketing
Search Engine Marketing (SEM) – to forma marketingu internetowego, która polega na promocji strony internetowej poprzez zwiększanie jej widoczności w płatnych i darmowych wynikach wyszukiwania. Zwiększenie widoczności idzie w parze ze wzrostem liczby kliknięć w linki[...]
Czytaj więcej >>
Search Engine Optimization
Search Engine Optimization (SEO, Pozycjonowanie, Wyniki naturalne) - to zespół działań, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania. Pojawienie się na pierwszych pozycjach listy wyszukiwania pozwala na[...]
Czytaj więcej >>
Search Engine Reputation Management
Search Engine Reputation Management (SERM) – angielskie określenie tłumaczone jako zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach internetowych. Są to działania służące poprawie lub budowaniu pozytywnego wizerunku danej marki/witryny w wyszukiwarkach internetowych. Podstawowe dwa[...]
Czytaj więcej >>
Search Engine Results Page
Search Engine Results Page (SERP, Wyniki wyszukiwania) – z ang. Search Engine Results Page to strona rezultatów wyszukiwania, która wyświetlona zostaje w odpowiedzi na wpisanie do wyszukiwarki zapytania. W przypadku wyszukiwarki Google, wyniki pogrupowane są na dwa rodzaje:[...]
Czytaj więcej >>
Search Quality Team
Search Quality Team (SQT) – zespół pracowników Google, który dba o jakość wyników wyszukiwania, w szczególności poprzez eliminowanie spamu.
[...]
Czytaj więcej >>
SEM
SEM (Search Engine Marketing) – to element marketingu internetowego, który wykorzystuje m.in. płatne reklamy na stronach rezultatów wyszukiwarek internetowych. Pojawiają się one po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych przez użytkownika. Jest to forma odpowiedzi na[...]
Czytaj więcej >>
SEO
SEO (Search Engine Optimization)– to proces, którego celem jest zwiększenie pozycji strony www w darmowych (naturalnych, organicznych) wynikach wyszukiwania. Zajęcie pierwszych miejsc na listach wyszukiwania (SERP, z ang. Search Engine Result Page) pozwala na zwiększenie liczby[...]
Czytaj więcej >>
SERM
SERM (Search Engine Reputation Management) – zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach internetowych, czyli poprawianie lub budowanie wizerunku danej strony/marki w wyszukiwarkach internetowych. Dwa główne rodzaje działań SERM to:
- wykonanie takich działań, aby z pierwszej[...]
Czytaj więcej >>
SERP
SERP (Search Engine Results Page) - to strona rezultatów wyszukiwania, które pojawiają się w odpowiedzi na wpisanie w wyszukiwarce zapytania złożonego z pewnych słów kluczowych. W przypadku Google wyniki dzielą się na dwa typy: płatne (reklamy PPC – Pay Per Click) i[...]
Czytaj więcej >>
Site-wide link
Site-wide link – są to linki w serwisach internetowych, blogach, forach, które znajdują się na każdej podstronie serwisu. Site-wide link najczęściej można zauważyć w sygnaturze serwisu.
Zrzut ekranu z przykładowym linkiem typu site-wide[...]
Czytaj więcej >>
Sitelinks
Sitelinks – Są to rozbudowane lub w mniej obszernej formie dodatkowe linki do witryny, która znajdują się na topowych pozycjach w wynikach płatnych lub/i w wynikach naturalnych. Google w ten sposób premiuje serwisy lub linki sponsorowane, które zdaniem wyszukiwarki są[...]
Czytaj więcej >>
Sitelinks Searchbox
Sitelinks Searchbox – jest to dodatkowe okienko służące do przeszukiwania zawartości strony internetowej, które wyświetlane jest w wynikach wyszukiwania Google.
Jest ono wyświetlane dla zapytań dotyczących nazwy firmy, marki itp. lub adresu strony czy aplikacji. Aby[...]
Czytaj więcej >>
Sitemap
Sitemap (Mapa strony) – specjalny plik w formacie XML lub HTML, który ma za zadanie ułatwiać indeksację rozbudowanych stron robotom wyszukiwarek internetowych.Fragment przykładowej mapy stronyIndeks[...]
Czytaj więcej >>
Słowa kluczowe
Słowa kluczowe (Frazy kluczowe, Keywords) – to charakterystyczny ciąg znaków stosowany jako wyróżnik w dokumentach, wspomagający proces wyszukiwania informacji. Fraza kluczowa może być określeniem zawierającym kilka wyrazów języka np. kupno samochodu. W SEO słowa[...]
Czytaj więcej >>
Spam
Spam – z punktu widzenia wyszukiwarki internetowej zjawisko spam dotyczy tworzenia bezużytecznych stron zawierających treści o niewielkiej lub żadnej wartości merytorycznej oraz stosowania niedozwolonych technik w procesie pozycjonowania, takich jak:Maskowanie i/lub[...]
Czytaj więcej >>
Spam blog
Spam blog (Splog) - jest to jedna z technik Black SEO, która polega na automatycznym lub pół-automatycznym tworzeniu blogów. Publikowana jest na nich treść pobrana i zmieszana z wielu różnych zewnętrznych źródeł, co służyć ma nadaniu jej pozorów unikalności. Do[...]
Czytaj więcej >>
Speed Update
Speed Update – aktualizacja algorytmu Google dotycząca szybkości ładowania stron wyświetlanych w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Aktualizacja zaplanowana została na lipiec 2018 roku. Według zapowiedzi Google spadek pozycji w mobilnych wynikach wyszukiwania[...]
Czytaj więcej >>
Splog
Splog (spam blog) - metoda Black Hat SEO polegająca na automatycznym lub pół-automatycznym tworzeniu blogów, poprzez pobieranie i mieszanie treści z różnych źródeł w celu stworzenia pseudo-unikatowej zawartości. Najprostszą formą Sploga jest blog pobierający treści[...]
Czytaj więcej >>
SQT
SQT (Search Quality Team) – jest to specjalny dział Google, którego zadaniem jest zapewnienie jak najwyższej jakości wyników wyszukiwania. Do jego zadań należy eliminowanie z list wyników tzw. webspamu oraz stron niezgodnych ze wskazówkami jakościowymi Google dla[...]
Czytaj więcej >>
SSL
SSL (Secure Socket Layer) – protokół odpowiadający za bezpieczeństwo danych w sieci, zaprojektowany w 1994 roku przez firmę Netscape z USA. Jest częścią protokołu HTTPS. Służy do transmisji zaszyfrowanych danych między przeglądarką internetową na komputerze[...]
Czytaj więcej >>
Strona przejściowa
Strona przejściowa (Doorway page) - zaliczana do metod Black Hat SEO. Jest to strona wypozycjonowana za pomocą nieetycznych technik na wysokie pozycje i przekazująca ruch na stronę docelową klienta za pomocą przekierowania. Często witryny tego typu do złudzenia[...]
Czytaj więcej >>
Supplemental index
Supplemental index – poboczny indeks wyszukiwarki Google, gdzie trafiają podstrony danych stron internetowych lub całe strony internetowe, które Google uważa za mniej wartościowe lub zduplikowane. Aby dotrzeć do podstron znajdujących się w pobocznym indeksie należy[...]
Czytaj więcej >>
SWL
SWL (System Wymiany Linków) – platforma, dzięki której można w szybki sposób pozyskać bardzo dużą liczbę linków dochodzących do danej strony, poprzez umieszczenie ich w sposób automatyczny na tysiącach podstron witryn wydawców zrzeszonych w ramach danego systemu. W[...]
Czytaj więcej >>
System Wymiany Linków
System Wymiany Linków (SWL) – jest to mechanizm pozwalający na pozyskiwanie dużej ilości linków prowadzących do witryny w bardzo krótkim czasie. Zamieszczane są one w sposób automatyczny na stronach wydawców należących do danego systemu. Korzystanie z systemów[...]
Czytaj więcej >>