SŁOWNIK SEO - Litera P
Słownik SEO » P
PageRank
PageRank (PR) - wskaźnik opracowany przez założycieli firmy Google, który określa jakość strony internetowej na podstawie liczby i jakości odwołujących się (linkujących) do niej innych stron. PageRank jest tylko jednym z wielu czynników decydujących o pozycji witryny w[...]
Czytaj więcej >>
Pająk
Pająk (Robot wyszukiwarki, Bot, Crawler, Googlebot) - nazwą tą określane są specjalne programy używane przez wyszukiwarki internetowe. Programy te służą do odszukiwania, przeglądania zawartości oraz indeksowania stron[...]
Czytaj więcej >>
Pamięć podręczna wyszukiwarki
Pamięć podręczna wyszukiwarki (Cache wyszukiwarki, Google cache) – ostatnia zindeksowana kopia danej witryny zapisana przez robota wyszukiwarki. Sprawdzić to można albo poprzez wpisane polecanie "cache:domena.pl" lub przez kliknięcie w przycisk kopii strony przy wynikach[...]
Czytaj więcej >>
Panda
Panda (Google Panda, Panda Update) – nazwa nadana nowemu algorytmowi Google wprowadzonemu w lutym 2011r. Od tego czasu wdrażane były liczne aktualizacje tego algorytmu, z których ostatnią oficjalnie potwierdzoną jest Panda 4.2 (lipiec 2015). Zadaniem Pandy jest degradowanie z[...]
Czytaj więcej >>
Panda Update
Panda Update (Panda, Google Panda) – określenie to oznacza aktualizację algorytmu Panda wprowadzonego w lutym 2011 r. Od chwili wdrożenia Pandy miało miejsce niemal 30 aktualizacji tego algorytmu, które obejmowały mniejszą lub większą ilość zapytań. Najnowszą na dzień[...]
Czytaj więcej >>
Partial-match anchor
Partial-match anchor - tekst odnośnika, który zawiera w sobie cześć określonej frazy kluczowej. Przykładowo dla frazy „secure HTTPS” odnośnikiem o częściowym dopasowaniu jest poniższy link:Przykład tekstu odnośnika (anchor text) z częściowym dopasowaniem do[...]
Czytaj więcej >>
Pay Per Click
Pay Per Click (PPC) - model rozliczeń reklamy internetowej, gdzie płatność dokonywana jest przez reklamodawcę nie za wyświetlenia reklamy, ale za kliknięcia w link lub banner reklamowy. W przypadku reklam na stronie wyników Google pod pojęciem PPC rozumiane są płatne za[...]
Czytaj więcej >>
Payday loan
Payday loan - algorytm Google przygotowany specjalnie pod kątem spamowych zapytań obejmujących takie terminy jak „pożyczki”, „kasyna” czy „viagra”.
Algorytm[...]
Czytaj więcej >>
Personalizacja wyników wyszukiwania
Personalizacja wyników wyszukiwania - dopasowanie wyników wyszukiwania Google do konkretnego użytkownika na podstawie jego lokalizacji/adresu IP, historii odwiedzonych stron internetowych, historii wyszukiwanych wcześniej fraz, kontaktów zapisanych w skrzynce Gmail oraz innych[...]
Czytaj więcej >>
Phantom
Phantom - algorytm Google, który otrzymał taką nazwę ponieważ nie został potwierdzony oficjalnie przez Google, chociaż skutki jego wprowadzenia wyraźnie wpłynęły na widoczność bardzo wielu witryn w rezultatach wyszukiwania. Phantom analizuje szeroką grupę czynników[...]
Czytaj więcej >>
Pingwin
Pingwin (Google Pingwin) - algorytm Google, którego celem jest odfiltrowanie z wyników wyszukiwania serwisów stosujących niedozwolone metody pozyskiwania linków, w szczególności korzystających z systemów wymiany linków. Pingwin Google wprowadzony został w kwietniu[...]
Czytaj więcej >>
Podcast
Podcast – internetowa publikacje dźwiękowe z zastosowaniem technologii RSS; nagrania głosowe, będące zwykle relacją z jakiegoś wydarzenia bądź prezentacją kompetencji mówcy.Nazwa podcast pochodzi od słów iPod (odtwarzacz muzyczny Apple) oraz broadcast (ang. transmisja)[...]
Czytaj więcej >>
Powielanie treści
Powielenie treści (duplicate content) – tworzenie identycznego tekstu na jednej lub w obrębie wielu domen.
W obrębie jednej witryny – jest kilka głównych powodów:niestosowanie przekierowań stałych 301 na wersję "www" i bez "www" w adresie
niestosowanie[...]
Czytaj więcej >>
Pozycjonowanie
Pozycjonowanie (SEO, Search Engine Optimization) - szereg działań mających na celu poprawę widoczności strony internetowej na listach rezultatów wyszukiwarek internetowych. Działania te dzielą się na związane z elementami wewnątrz witryny – „On-site” oraz na te,[...]
Czytaj więcej >>
PPC
PPC (Pay Per Click) - rodzaj modelu rozliczenia reklamy internetowej, w której reklamodawca płaci za kliknięcie przez użytkownika w określony przycisk – link lub banner, a nie za wyświetlenie reklamy. W odniesieniu dla wyników wyszukiwania Google, terminem PPC określa się[...]
Czytaj więcej >>
PR
PR (PageRank) - wskaźnik stworzony przez Larry'ego Page'a i Sergey'a Brin'a - założycieli firmy Google. PageRank jest oceną jakości strony internetowej ustalaną w oparciu o liczbę i jakość prowadzących do niej linków z innych stron (linki przychodzące). Wskaźnik PageRank[...]
Czytaj więcej >>
Presell pages
Presell pages – niskiej jakości strony internetowe, na których umieszczane są różnej długości treści, najczęściej nie mające żadnej merytorycznej wartości ani nawet sensu. Zazwyczaj opisują one produkty lub usługi oraz zawierają w tekście linki odsyłające do[...]
Czytaj więcej >>
Profil linków
Profil linków (Link profile) - zbiór linków całościowo prowadzących do naszej strony. Jakość profilu linków ustalamy badając m.in:rodzaj anchorów linków
źródło linków - fora, profile, katalogi itd.
typ linku - tekst, grafika itd.
rodzaj linków -do[...]
Czytaj więcej >>
Przekierowanie 301
Przekierowanie 301 (Redirect 301) - przekierowanie adresu strony internetowej na adres innej strony, zwracające kodu stanu 301 – „Moved Permanently”, co oznacza trwałe przeniesienie. Zalecane jest jego stosowanie przede wszystkim dla przekierowania witryny na jedną z dwóch[...]
Czytaj więcej >>
Przekierowanie 302
Przekierowanie 302 (Redirect 302) - przekierowanie adresu strony internetowej na adres innej strony, zwracające kod stanu 302 – „Found”. Stosowane jest głównie wtedy, gdy pierwotna strona jest niedostępna tylko tymczasowo. Można z niego skorzystać np. dla strony produktu[...]
Czytaj więcej >>