Szukaj haseł alfabetycznie:

SŁOWNIK SEO - Litera P

PageRank


PageRank (PR) - wskaźnik opracowany przez założycieli firmy Google, który określa jakość strony internetowej na podstawie liczby i jakości odwołujących się (linkujących) do niej innych stron. PageRank jest tylko jednym z wielu czynników decydujących o pozycji witryny w[...]

Czytaj więcej >>

Pająk


Pająk (Robot wyszukiwarki, Bot, Crawler, Googlebot) - nazwą tą określane są specjalne programy używane przez wyszukiwarki internetowe. Programy te służą do odszukiwania, przeglądania zawartości oraz indeksowania stron[...]

Czytaj więcej >>

Pamięć podręczna wyszukiwarki


Pamięć podręczna wyszukiwarki (Cache wyszukiwarki, Google cache) – ostatnia zindeksowana kopia danej witryny zapisana przez robota wyszukiwarki. Sprawdzić to można albo poprzez wpisane polecanie "cache:domena.pl" lub przez kliknięcie w przycisk kopii strony przy wynikach[...]

Czytaj więcej >>

Panda


Panda (Google Panda, Panda Update) – nazwa nadana nowemu algorytmowi Google wprowadzonemu w lutym 2011r. Od tego czasu wdrażane były liczne aktualizacje tego algorytmu, z których ostatnią oficjalnie potwierdzoną jest Panda 4.2 (lipiec 2015). Zadaniem Pandy jest degradowanie z[...]

Czytaj więcej >>

Panda Update


Panda Update (Panda, Google Panda) – określenie to oznacza aktualizację algorytmu Panda wprowadzonego w lutym 2011 r. Od chwili wdrożenia Pandy miało miejsce niemal 30 aktualizacji tego algorytmu, które obejmowały mniejszą lub większą ilość zapytań. Najnowszą na dzień[...]

Czytaj więcej >>

Partial-match anchor


Partial-match anchor - tekst odnośnika, który zawiera w sobie cześć określonej frazy kluczowej. Przykładowo dla frazy „secure HTTPS” odnośnikiem o częściowym dopasowaniu jest poniższy link:Przykład tekstu odnośnika (anchor text) z częściowym dopasowaniem do[...]

Czytaj więcej >>

Pay Per Click


Pay Per Click (PPC) - model rozliczeń reklamy internetowej, gdzie płatność dokonywana jest przez reklamodawcę nie za wyświetlenia reklamy, ale za kliknięcia w link lub banner reklamowy. W przypadku reklam na stronie wyników Google pod pojęciem PPC rozumiane są płatne za[...]

Czytaj więcej >>

Payday loan


Payday loan - algorytm Google przygotowany specjalnie pod kątem spamowych zapytań obejmujących takie terminy jak „pożyczki”, „kasyna” czy „viagra”. Algorytm[...]

Czytaj więcej >>

Personalizacja wyników wyszukiwania


Personalizacja wyników wyszukiwania - dopasowanie wyników wyszukiwania Google do konkretnego użytkownika na podstawie jego lokalizacji/adresu IP, historii odwiedzonych stron internetowych, historii wyszukiwanych wcześniej fraz, kontaktów zapisanych w skrzynce Gmail oraz innych[...]

Czytaj więcej >>

Phantom


Phantom - algorytm Google, który otrzymał taką nazwę ponieważ nie został potwierdzony oficjalnie przez Google, chociaż skutki jego wprowadzenia wyraźnie wpłynęły na widoczność bardzo wielu witryn w rezultatach wyszukiwania. Phantom analizuje szeroką grupę czynników[...]

Czytaj więcej >>

Pingwin


Pingwin (Google Pingwin) - algorytm Google, którego celem jest odfiltrowanie z wyników wyszukiwania serwisów stosujących niedozwolone metody pozyskiwania linków, w szczególności korzystających z systemów wymiany linków. Pingwin Google wprowadzony został w kwietniu[...]

Czytaj więcej >>

Podcast


Podcast – internetowa publikacje dźwiękowe z zastosowaniem technologii RSS; nagrania głosowe, będące zwykle relacją z jakiegoś wydarzenia bądź prezentacją kompetencji mówcy.Nazwa podcast pochodzi od słów iPod (odtwarzacz muzyczny Apple) oraz broadcast (ang. transmisja)[...]

Czytaj więcej >>

Powielanie treści


Powielenie treści (duplicate content) – tworzenie identycznego tekstu na jednej lub w obrębie wielu domen. W obrębie jednej witryny – jest kilka głównych powodów:niestosowanie przekierowań stałych 301 na wersję "www" i bez "www" w adresie niestosowanie[...]

Czytaj więcej >>

Pozycjonowanie


Pozycjonowanie (SEO, Search Engine Optimization) - szereg działań mających na celu poprawę widoczności strony internetowej na listach rezultatów wyszukiwarek internetowych. Działania te dzielą się na związane z elementami wewnątrz witryny – „On-site” oraz na te,[...]

Czytaj więcej >>

PPC


PPC (Pay Per Click) - rodzaj modelu rozliczenia reklamy internetowej, w której reklamodawca płaci za kliknięcie przez użytkownika w określony przycisk – link lub banner, a nie za wyświetlenie reklamy. W odniesieniu dla wyników wyszukiwania Google, terminem PPC określa się[...]

Czytaj więcej >>

PR


PR (PageRank) - wskaźnik stworzony przez Larry'ego Page'a i Sergey'a Brin'a - założycieli firmy Google. PageRank jest oceną jakości strony internetowej ustalaną w oparciu o liczbę i jakość prowadzących do niej linków z innych stron (linki przychodzące). Wskaźnik PageRank[...]

Czytaj więcej >>

Presell pages


Presell pages – niskiej jakości strony internetowe, na których umieszczane są różnej długości treści, najczęściej nie mające żadnej merytorycznej wartości ani nawet sensu. Zazwyczaj opisują one produkty lub usługi oraz zawierają w tekście linki odsyłające do[...]

Czytaj więcej >>

Profil linków


Profil linków (Link profile) -  zbiór linków całościowo prowadzących do naszej strony. Jakość profilu linków ustalamy badając m.in:rodzaj anchorów linków źródło linków - fora, profile, katalogi itd. typ linku - tekst, grafika itd. rodzaj linków -do[...]

Czytaj więcej >>

Przekierowanie 301


Przekierowanie 301 (Redirect 301) - przekierowanie adresu strony internetowej na adres innej strony, zwracające kodu stanu 301 – „Moved Permanently”, co oznacza trwałe przeniesienie. Zalecane jest jego stosowanie przede wszystkim dla przekierowania witryny na jedną z dwóch[...]

Czytaj więcej >>

Przekierowanie 302


Przekierowanie 302 (Redirect 302) - przekierowanie adresu strony internetowej na adres innej strony, zwracające kod stanu 302 – „Found”. Stosowane jest głównie wtedy, gdy pierwotna strona jest niedostępna tylko tymczasowo. Można z niego skorzystać np. dla strony produktu[...]

Czytaj więcej >>

Śledź nas




WYŚLIJ ZAPYTANIE strzalki


Oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z Polityką Prywatności
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Cube Group S.A. z siedzibą przy ul. Puławskiej 99A, na podany przeze mnie adres email, newsletterów dotyczących produktów i usług własnych jak również informacji handlowych dotyczących warsztatów, konferencji oraz pozostałych treści marketingowych.
Wyrażam zgodę na wykorzystanie automatycznych systemów wywołujących oraz telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (email marketing) w ww. celu.

Klauzula informacyjna

Administratorem danych osobowych jest Cube Group S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Puławskiej 99A, 02-595 Warszawa. Państwa dane osobowe przetwarzane są (na podstawie uzasadnionego interesu administratora) w celu odpowiedzi na zapytania zawarte przez Państwa w formularzu.

Dane osobowe podane w formularzu będą również przetwarzane (na podstawie uzasadnionego interesu administratora) w celu marketingowym usług własnych Cube Group S.A. (np. przedstawienie najciekawszych ofert współpracy w ramach usług marketingowych świadczonych przez Cube Group S.A.).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu, w tym sprzeciwu dotyczącego przetwarzania danych w celu marketingu bezpośredniego. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

captcha