SŁOWNIK SEO - Litera L
Słownik SEO » L
Landing page
Landing page (Strona docelowa, Podstrona) - Dosłownie „strona lądowania”. Strona docelowa w kampaniach reklamowych i oznacza adres URL, do którego kierujemy użytkownika z kampanii PPC/SEO lub innych działań marketingowych.
Czytaj więcej >>
Link
Link (Hiperłącze) – odnośnik, który po kliknięciu go przez użytkownika, przy pomocy protokołu http lub https, przenosi na docelową witrynę. Obecny algorytm Google bazuje w dużej mierze na analizie linków między witrynami. Link możemy porównać do referencji lub oceny[...]
Czytaj więcej >>
Link baiting
Link baiting - Jest to metoda zdobywania jakościowych linków bez konieczności płacenia za nie. Najczęściej oznacza tworzenie interesujących i praktycznych zasobów takich jak: infografiki, widgety, darmowe skórki, poradniki oraz testy, które są w sposób naturalny linkowane[...]
Czytaj więcej >>
Link building
Link building (Linkowanie) - Szeroko rozumiane działania mające na celu zwiększenie liczby linków przychodzących do strony. Link ma na celu przeniesienie mocy strony źródłowej na stronę docelową. Jednymi z najpopularniejszych typów linków dochodzących są: linki z[...]
Czytaj więcej >>
Link do podstrony
Link do podstrony (Deep link) - Jest to link prowadzący do podstrony wewnętrznej, a nie strony głównej danego serwisu i umieszczony na innej stronie, z której chcemy linkować Linkowanie[...]
Czytaj więcej >>
Link farm
Link farm (Farma linków) - grupa stron, często tworzona w sposób automatyczny, która w sposób masowy wzajemnie do siebie linkuje. Tworzenie i używanie farm linków często prowadzi do otrzymania kary ręcznej od Google za nienaturalne linki.
Czytaj więcej >>
Link profile
Link profile (Profil linków) - zestawienie wszystkich linków prowadzących do naszej witryny. Profil linków możemy badać szczegółowo zwracając uwagę między innymi na::
- typ źródła linków (fora, publikacje internetowe, wpisy do katalogów),
- rozkład[...]
Czytaj więcej >>
Link title
Link title (Tytuł linka) - atrybut link title według w3.org oferuje dodatkowe informacje na temat linku. Tytuł linku nie ma bezpośrednio wpływu na pozycje w wyszukiwarce. Tytułem należy się posiłkować jeśli anchor nie przekazuje wszystkich informacji dla użytkownika lub[...]
Czytaj więcej >>
Linki bezpośrednie
Linki bezpośrednie - Link kierujący bezpośrednio do witryny docelowej, który może wpływać na jej pozycję w wynikach wyszukiwarkach pod warunkiem braku atrybutu nofollow. W przypadku linka bezpośredniego nie jest używane przekierowanie 301 lub przekierowanie[...]
Czytaj więcej >>
Linki naturalne
Linki naturalne - Linki, które zostały dodane bezinteresownie przez Internautów, bez udziału webmastera domeny linkowanej. Linki te bardzo często występują w postaci generycznych słów („kliknij tutaj”, „na stronie”, „tutaj” ), fraz brandowych lub ich formą jest[...]
Czytaj więcej >>
Linki płatne
Linki płatne (Linki sponsorowane, Ruch płatny) - są to różnego typu reklamy umieszczane głównie na stronach rezultatów wyszukiwania największych wyszukiwarek internetowych. Przykładami są reklamy Google AdWords czy Bing Ads. Linki płatne zamieszczane mogą być także w[...]
Czytaj więcej >>
Linki pośrednie
Linki pośrednie - odnośniki, które przenoszą użytkownika do innej strony docelowej wykorzystując przekierowanie 301 lub przekierowanie 302 w celu doprowadzenia Internauty oraz robotów wyszukiwarek do pożądanej witryny przeprowadzając ich najpierw przez własną[...]
Czytaj więcej >>
Linki przychodzące
Linki przychodzące (Inbound Links, Backlinks) to odnośniki umieszczone na innych domenach niż strona, do której odsyłają. Stanowią one istotny czynnik brany pod uwagę przy ustalaniu mocy i popularności witryny pod względem linków mających negatywny lub pozytywny[...]
Czytaj więcej >>
Linki sponsorowane
Linki sponsorowane (Linki płatne, Ruch płatny) - wszelkiego rodzaju płatne reklamy tekstowe zamieszczone na stronach wyników wyszukiwania w popularnych wyszukiwarkach internetowych. Są więc to przede wszystkim reklamy Google AdWords oraz Bing Ads. Do linków[...]
Czytaj więcej >>
Linki wychodzące
Linki wychodzące (Outbound Links) to odnośniki odsyłające użytkownika oraz roboty wyszukiwarek do strony znajdującej się poza serwisem, w którym zostały umieszczone. Poprzez odwołanie się do zewnętrznego źródła linki wychodzące mogą pomóc użytkownikowi szerzej[...]
Czytaj więcej >>
Linkowanie
Linkowanie (Link building) - zbiór działań, których celem jest zwiększenie liczby linków przychodzących do danej witryny. Celem umieszczania linków jest przeniesienie części mocy witryny, z której linkujemy na naszą stronę. Najczęściej linkuje się z for, profili,[...]
Czytaj więcej >>
Linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne (Internal links) - odnośniki wskazujące na podstrony opublikowane w ramach jednej domeny nazywa się linkami wewnętrznymi. Sposób powiązania tych podstron przy pomocy hiperłączy określa się jako linkowanie wewnętrzne. Odpowiednie zaplanowanie i[...]
Czytaj więcej >>
Linkowanie zewnętrzne
Linkowanie zewnętrzne (External links) blisko powiązane jest z pojęciem linków przychodzących. Linkowanie zewnętrzne jest często działaniem mającym na celu pozyskanie linków pochodzących z podstron serwisów charakteryzujących się wysoką jakością oraz[...]
Czytaj więcej >>
Long tail
Długim ogonem (Long tail) - nazywa się rzadko wyszukiwane frazy kluczowe, które zazwyczaj przynoszą ruch o niskim wolumenie. Często jednak liczba tych słów kluczowych jest na tyle znaczna, że frazy z długiego ogona mogą odpowiadać łącznie za sporą część ruchu w[...]
Czytaj więcej >>