SŁOWNIK SEO - Litera G
Słownik SEO » G
Geolokalizacja
Geolokalizacja (Geotargeting) – prezentowania użytkownikowi lokalnych wyników zapytania, ustalanych za pomocą lokalizacji jego adresu IPwyniki zapytania "mechanik" dla lokalizacji[...]
Czytaj więcej >>
Geotargeting
Geotargeting (Geolokalizacja) – ustalanie miejsca obecności internauty na podstawie adresu IP w celu zaprezentowania lokalnych wyników wyszukiwania.Przykład wyników wyszukiwania dla frazy „dentysta” wpisanej[...]
Czytaj więcej >>
Google Adsense
Google AdSense – program partnerski Google, który pozwala na umieszczanie reklam kontekstowych na stronach internetowych. W zależności od typu reklamy, właściciel strony zarabia na liczbie jej wyświetleń (CPM) lub każdym kliknięciu (CPC), dlatego ważne jest aby uzyskać[...]
Czytaj więcej >>
Google Adwords
Google AdWords – to internetowa platforma reklamowa, dzięki której istnieje możliwość dotarcia z reklamami do odbiorców dokładnie w chwili, gdy są zainteresowani promowanymi produktami bądź usługami. System pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach[...]
Czytaj więcej >>
Google Analytics
Google Analytics (w skrócie GA) – to narzędzie analityczne firmy Google, które służy do monitorowania ruchu na stronach www i jego analizy pod kątem sporej liczby metryk. Jedną z największych zalet jest możliwość konfiguracji modułu eCommerce służącego do pobierania[...]
Czytaj więcej >>
Google bomb
Google Bomb – zjawisko masowego linkowania domeny na frazy niepowiązane z zawartością strony. Często jest to zrobione w celu humorystycznym lub oczerniającym wizerunek osób publicznych. W Polsce, jeden z kilku przykładów efektu Google bomb miał miejsce w roku 2010.[...]
Czytaj więcej >>
Google cache
Google cache (Cache wyszukiwarki, Pamięć podręczna wyszukiwarki) – ostatnia kopia strony, którą odwiedził robot wyszukiwarki. Aby sprawdzić jak wyglądała strona podczas ostatniej wizyty robota i kiedy ona nastąpiła należy skorzystać z polecenia[...]
Czytaj więcej >>
Google Caffeine
Google Caffeine (Caffeine) - W czerwcu 2010 roku Google zmienił algorytm odpowiadający za indeksowanie stron internetowych, znacznie przyśpieszając proces. Nowy system indeksowania został nazwany Google Caffeine. Róznica między starym sposobem indeksowania a Google Caffeine[...]
Czytaj więcej >>
Google dance
Google dance - Zjawisko polegające na prezentacji różnych wyników wyszukiwania dla tych samych fraz kluczowej, spowodowane opóźnieniem aktualizacji danych w Data Center. Poszczególne DC są aktualizowane z różną szybkością i częstotliwości. W związku z powyższym[...]
Czytaj więcej >>
Google Panda
Google Panda (Panda, Panda Update) – algorytm stworzony w celu zwalczania serwisów o niskiej jakości, posiadających treści skopiowane, mało wartościowe i nieprzydatne. Panda ogranicza widoczność takich witryn w wynikach wyszukiwania, natomiast poprawia pozycje stron[...]
Czytaj więcej >>
Google Pingwin
Google Pingwin (Pingwin) - to algorytm wykorzystywany przez Google do ograniczania widoczności w wynikach wyszukiwania stron łamiących wytyczne jakościowe, przed wszystkim w zakresie zabronionych sposobów pozyskiwania linków. Wprowadzenie pierwszej wersji algorytmu Google[...]
Czytaj więcej >>
Google Search Console
Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools lub Narzędzia dla Webmasterów) - to zestaw darmowych narzędzi stworzonych dla właścicieli witryn internetowych pomagających dbać o pozycje strony w wynikach wyszukiwania. Możemy tam sprawdzić status naszej witryny w[...]
Czytaj więcej >>
Google Webmaster Tools
Google Webmaster Tools (Narzędzia dla Webmasterów) to dawna nazwa stosowana dla narzędzia obecnie nazywanego Google Search Console. Zmiana nazwy nastąpiła 21 maja 2015 r. Ruch[...]
Czytaj więcej >>
Googlebot
Googlebot (Pająk, Bot, Crawler, Robot wyszukiwarki) - jest to program komputerowy wykorzystywany przez Google, którego zadaniem jest automatyczne odnajdywanie, analizowanie oraz indeksowanie witryn w sieci internetowej. Wykrywa on zarówno nowe jak i zaktualizowane strony www.[...]
Czytaj więcej >>
Graf wiedzy
Graf wiedzy – jest to system uruchomiony przez Google w 2012 r. pozwalający zrozumieć fakty na temat ludzi, miejsc, rzeczy, zagadnień oraz w jaki sposób są one ze sobą powiązane. Graf wiedzy (ang. Knowledge graph) jest wykorzystywany zarówno na potrzeby wewnętrzne Google,[...]
Czytaj więcej >>
Grupa docelowa
Grupa docelowa - odbiorcy, do których skierowany jest komunikat reklamowy, wybrani zgodnie z uwarunkowaniami psychospołecznymi i demograficznymi. Określenie grupy docelowej pomaga precyzyjnie kierować kampanię i docierać do potencjalnych klientów. Pomocne jest również przy[...]
Czytaj więcej >>
Guest blogging
Guest blogging - publikacja atrakcyjnych, również pod kątem SEO, treści na serwisach blogowych. Wpisy takie z reguły są bezpłatne, choć można spotkać również płatnych wydawców. Posty wraz z linkiem do naszej strony dodawane są najczęściej na blogach tematycznych[...]
Czytaj więcej >>
GWT
GWT (Google Webmaster Tools, Narzędzia dla Webmasterów) - darmowe narzędzie Google, dedykowanie dla właścicieli witryn internetowych. Umożliwia sprawdzenia statusu strony w wynikach wyszukiwania, analizie linków przychodzących i wychodzących, informacje o frazach[...]
Czytaj więcej >>