Szukaj haseł alfabetycznie:

SŁOWNIK SEO - Litera G

Geolokalizacja


Geolokalizacja (Geotargeting) – prezentowania użytkownikowi lokalnych wyników zapytania, ustalanych za pomocą lokalizacji jego adresu IP wyniki zapytania "mechanik" dla lokalizacji[...]

Czytaj więcej >>

Geotargeting


Geotargeting (Geolokalizacja) – ustalanie miejsca obecności internauty na podstawie adresu IP w celu zaprezentowania lokalnych wyników wyszukiwania. Przykład wyników wyszukiwania dla frazy „dentysta” wpisanej[...]

Czytaj więcej >>

Google Adsense


Google AdSense  – program partnerski Google, który pozwala na umieszczanie reklam kontekstowych na stronach internetowych. W zależności od typu reklamy, właściciel strony zarabia na liczbie jej wyświetleń (CPM) lub każdym kliknięciu (CPC), dlatego ważne jest aby uzyskać[...]

Czytaj więcej >>

Google Adwords


Google AdWords – to internetowa platforma reklamowa, dzięki której istnieje możliwość dotarcia z reklamami do odbiorców dokładnie w chwili, gdy są zainteresowani promowanymi produktami bądź usługami. System pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach[...]

Czytaj więcej >>

Google Analytics


Google Analytics (w skrócie GA) – to narzędzie analityczne firmy Google, które służy do monitorowania ruchu na stronach www i jego analizy pod kątem sporej liczby metryk. Jedną z największych zalet jest możliwość konfiguracji modułu eCommerce służącego do pobierania[...]

Czytaj więcej >>

Google bomb


Google Bomb – zjawisko masowego linkowania domeny na frazy niepowiązane z zawartością strony. Często jest to zrobione w celu humorystycznym lub oczerniającym wizerunek osób publicznych. W Polsce, jeden z kilku przykładów efektu Google bomb miał miejsce w roku 2010.[...]

Czytaj więcej >>

Google cache


Google cache (Cache wyszukiwarki,  Pamięć podręczna wyszukiwarki) – ostatnia kopia strony, którą odwiedził robot wyszukiwarki. Aby sprawdzić jak wyglądała strona podczas ostatniej wizyty robota i kiedy ona nastąpiła należy skorzystać z polecenia[...]

Czytaj więcej >>

Google Caffeine


Google Caffeine (Caffeine) - W czerwcu 2010 roku Google zmienił algorytm odpowiadający za indeksowanie stron internetowych, znacznie przyśpieszając proces. Nowy system indeksowania został nazwany Google Caffeine. Róznica między starym sposobem indeksowania a Google Caffeine[...]

Czytaj więcej >>

Google dance


Google dance - Zjawisko polegające na prezentacji różnych wyników wyszukiwania dla tych samych fraz kluczowej, spowodowane opóźnieniem aktualizacji danych w Data Center. Poszczególne DC są aktualizowane z różną szybkością i częstotliwości. W związku z powyższym[...]

Czytaj więcej >>

Google Panda


Google Panda (Panda, Panda Update) – algorytm stworzony w celu zwalczania serwisów o niskiej jakości, posiadających treści skopiowane, mało wartościowe i nieprzydatne. Panda ogranicza widoczność takich witryn w wynikach wyszukiwania, natomiast poprawia pozycje stron[...]

Czytaj więcej >>

Google Pingwin


Google Pingwin (Pingwin) - to algorytm wykorzystywany przez Google do ograniczania widoczności w wynikach wyszukiwania stron łamiących wytyczne jakościowe, przed wszystkim w zakresie zabronionych sposobów pozyskiwania linków. Wprowadzenie pierwszej wersji algorytmu Google[...]

Czytaj więcej >>

Google Search Console


Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools lub Narzędzia dla Webmasterów) - to zestaw darmowych narzędzi stworzonych dla właścicieli witryn internetowych pomagających dbać o pozycje strony w wynikach wyszukiwania. Możemy tam sprawdzić status naszej witryny w[...]

Czytaj więcej >>

Google Webmaster Tools


Google Webmaster Tools (Narzędzia dla Webmasterów) to dawna nazwa stosowana dla narzędzia obecnie nazywanego Google Search Console. Zmiana nazwy nastąpiła 21 maja 2015 r.     Ruch[...]

Czytaj więcej >>

Googlebot


Googlebot (Pająk, Bot, Crawler, Robot wyszukiwarki) - jest to program komputerowy wykorzystywany przez Google, którego zadaniem jest automatyczne odnajdywanie, analizowanie oraz indeksowanie witryn w sieci internetowej. Wykrywa on zarówno nowe jak i zaktualizowane strony www.[...]

Czytaj więcej >>

Graf wiedzy


Graf wiedzy – jest to system uruchomiony przez Google w 2012 r. pozwalający zrozumieć fakty na temat ludzi, miejsc, rzeczy, zagadnień oraz w jaki sposób są one ze sobą powiązane. Graf wiedzy (ang. Knowledge graph) jest wykorzystywany zarówno na potrzeby wewnętrzne Google,[...]

Czytaj więcej >>

Grupa docelowa


Grupa docelowa - odbiorcy, do których skierowany jest komunikat reklamowy, wybrani zgodnie z uwarunkowaniami psychospołecznymi i demograficznymi. Określenie grupy docelowej pomaga precyzyjnie kierować kampanię i docierać do potencjalnych klientów. Pomocne jest również przy[...]

Czytaj więcej >>

Guest blogging


Guest blogging - publikacja atrakcyjnych, również pod kątem SEO, treści na serwisach blogowych. Wpisy takie z reguły są bezpłatne, choć można spotkać również płatnych wydawców. Posty wraz z linkiem do naszej strony dodawane są najczęściej na blogach tematycznych[...]

Czytaj więcej >>

GWT


GWT (Google Webmaster Tools, Narzędzia dla Webmasterów) - darmowe narzędzie Google, dedykowanie dla właścicieli witryn internetowych. Umożliwia sprawdzenia statusu strony w wynikach wyszukiwania, analizie linków przychodzących i wychodzących, informacje o frazach[...]

Czytaj więcej >>

Śledź nas




WYŚLIJ ZAPYTANIE strzalki


Akceptuję regulamin serwisu i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z regulaminem.

captcha