SŁOWNIK SEO - Litera D
Słownik SEO » D
Dane strukturalne
Dane strukturalne - są to specjalne znaczniki umieszczane na stronach internetowych służące do opisania ich zawartości w formie zrozumiałej dla wyszukiwarek. Dzięki umieszczeniu danych strukturalnych roboty internetowe dowiadują się jaki dokładnie rodzaj treści znajduje[...]
Czytaj więcej >>
Data Center
Data Center (DC) - centrum danych to miejsce, w którym zgromadzone są komputery mające za zadanie zbieranie i przetwarzanie danych. Google ma zlokalizowane Data Center w wielu miejscach na świecie. Wyniki wyszukiwania z różnych DC mogą się od siebie różnic. Wynika to z[...]
Czytaj więcej >>
DC
DC (Data Center) - Zbiorcze miejsce ulokowania komputerów zbierającym oraz przetwarzającym. DC Googla są ulokowane w różnych miejscach na świecie, co powoduje różnice w wynikach wyszukiwania w zależności od różnic czasowych w przesyle danych między serwerami. Po[...]
Czytaj więcej >>
Deep link
Deep link (Link do podstrony) - dosłownie głębokie linkowanie - polega na umieszczeniu linku na stronie internetowej do innej witryny, gdzie link prowadzi do wewnętrznej podstrony, nie zaś do strony głównej. Głęboki link wskazuje podstronę innego serwisu internetowego,[...]
Czytaj więcej >>
Depozycjonowanie
Depozycjonowanie (Negative SEO) - to wszelkie działania mające na celu obniżenie pozycji w wynikach wyszukiwania wybranej domeny lub poszczególnych podstron poprzez stosowanie wobec konkurencji technik niedozwolonych przez najbardziej popularne wyszukiwarki lub poprzez[...]
Czytaj więcej >>
Długi ogon
Długi ogon (Long tail) - jest to określenie dla rozbudowanych, wielowyrazowych fraz kluczowych posiadających niezbyt dużą liczbę wyszukiwań. Widoczność w wynikach wyszukiwania dla dużej liczby fraz z długiego ogona może jednak generować znaczy ruch na stronie. Ponadto[...]
Czytaj więcej >>
Dofollow
Dofollow - atrybut nadawany linkom stanowiący cenną informację dla robotów indeksujących strony internetowe. Google za pośrednictwem linków nieoznaczonych atrybutem "nofollow" przekazuje PageRank oraz anchor, co bezpośrednio wpływa na pozycję linkowanej witryny w[...]
Czytaj więcej >>
Domain age
Domain age (Wiek domeny) - jest to czas jaki upłynął od chwili pierwszego zarejestrowania domeny. Wiek domeny uznaje się za jeden z czynników rankingowych algorytmu Google decydującego o pozycji danej stron w wynikach wyszukiwania. Im jest on większy tym lepsza jest ocena[...]
Czytaj więcej >>
Doorway page
Doorway Page (Strona przejściowa, Jump Page) - jedna z metod Black Hat SEO mająca na celu pozyskanie ruchu z wyszukiwarek. Polega na stworzeniu witryny internetowej i wypozycjonowaniu jej na wybrane frazy kluczowe za pomocną technik niezgodnych z wskazówkami dla webmasterów[...]
Czytaj więcej >>
Duplicate content
Duplicate content (powielanie treści) – zjawisko polegające na tworzeniu identycznych bloków tekstu w obrębie jednej lub wielu domen. Możemy wyróżnić dwa rodzaje powielania treści:W obrębie jednej witryny – powodów może być kilka:brak stosowania adresów[...]
Czytaj więcej >>
Dynamic content
Dynamic content (Dynamiczna treść) – treść ulegająca zmianie w zależności od zmieniających się czynników, przy czym adres domeny pozostaje cały czas taki sam. Jednym z przykładów dynamicznej treści jest stosowanie różnych wersji językowych w sytuacji gdy adres URL[...]
Czytaj więcej >>
Dynamiczna treść
Dynamic content (Dynamiczna treść) – treść, która zmienia się w witrynie bez zmiany adresu domeny. Stosowanie różnych wersji językowych strony bez zmiany adresu url to typowy przykład.Cache[...]
Czytaj więcej >>
Działania ręczne
Działania ręczne (Kara ręczna) – rodzaj interwencji pracowników wyszukiwarki w przypadku wykrycia nienaturalnego linkowania witryny, prezentowany w narzędziu Google Webmaster Tools. Informacja o tym fakcie znajduje się w zakładce „Ruch związany z wyszukiwaniem” ->[...]
Czytaj więcej >>