SŁOWNIK SEO - Litera C
Słownik SEO » C
Cache wyszukiwarki
Cache wyszukiwarki(Google cache, Pamięć podręczna wyszukiwarki) – zapisana ostatnia kopia danej strony, odwiedzonej przez robota wyszukiwarki. Używając polecania cache:domena.pl możemy sprawdzić datę zapisanie ostatniej kopii.
Indeks[...]
Czytaj więcej >>
Caffeine
Caffeine (Google Caffeine) -system indeksowania treści podstron internetowych wprowadzony przez Google na początku czerwca 2010 roku. Zmiana algorytmu dotyczyła szybkości indeksowania nowych witryn i podstron. Nowe informacje trafiały do indeksu wyszukiwarki znacznie szybciej,[...]
Czytaj więcej >>
Canonical
Canonical - atrybut Google stosowany w celu określenia preferowanego adresu URL. W sytuacji kiedy różne adresy url (podstrony) danej witryny prezentują te same treści (np. wyniki filtrowania), zaleca się ustalenie preferowanego adresu, który ma być widoczny dla wyszukiwarki.[...]
Czytaj więcej >>
Case study
Case study – potocznie: kejs; studium przypadku to metoda prezentacji, opierająca się na opisie pojedynczego zdarzenia, która pozwala odbiorcom wyciągać wnioski co do jego przyczyn i osiągniętych rezultatów. Kejsy są wykorzystywane do przedstawienia kompetencji firmy w[...]
Czytaj więcej >>
Click Through Rate
Click Through Rate (CTR) - po polsku współczynnik klikalności, określający procentową relację liczby kliknięć na wyszukiwane słowo kluczowe do liczby wyświetleń strony lub reklamy.CTR=[...]
Czytaj więcej >>
Cloaking
Cloaking- jedna z metod Black Hat SEO polegająca na generowaniu robotom Google (oraz innym crawlerom) odmiennej treści od tej prezentowanej użytkownikowi. Działanie opiera się na sprawdzeniu adresu IP osoby żądającej strony lub sprawdzenia nagłówka "user agent". Służy do[...]
Czytaj więcej >>
Content
Content - pojęcie odnoszące się do zawartości całej strony internetowej, głównie: treści, tytuły, metatagi, pliki graficzne, również infografiki czy strumienie video. Contentem można nazwać wszystkie elementy zawarte i widoczne na stronie internetowej. W procesie[...]
Czytaj więcej >>
Content marketing
Content marketing- strategia polegająca na pozyskiwaniu Klientów i budowaniu wizerunku eksperta poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści (np. artykuły, poradniki, infografiki, branżowe raporty), które mają na celu zainteresować określoną grupę odbiorców.[...]
Czytaj więcej >>
Crawler
Crawler (Pająk, Bot, Robot wyszukiwarki, Googlebot) - program komputerowy używany przez wyszukiwarki internetowe, służący do automatycznego odnajdowania oraz odczytywania zawartości i indeksowania stron internetowych w całej sieci. Najpopularniejszym robotem wyszukiwarek[...]
Czytaj więcej >>
CTR
CTR (Click Through Rate) - współczynnik klikalności, określający procentowy stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń reklamy. W przypadku wyników płatnych oraz wyników naturalnych określa kilkalność danego linka do strony dla frazy kluczowej.Przykład[...]
Czytaj więcej >>