SŁOWNIK SEO - Litera B
Słownik SEO » B
Backlinks
Backlinks (Inbound links, Linki przychodzące) - Backlinki to linki prowadzące do witryny docelowej, umieszczone na innych domenach. Są istotnym czynnikiem prazy ustalaniu wyników wyszukiwania, dając lub odbierając moc domenom do których prowadzą. Są ujęte jako czynnik[...]
Czytaj więcej >>
Ban
Ban (Ban od Google) - usunięcie z wyników wyszukiwania Google danej domeny/strony internetowej za działania niezgodne z wskazówkami dla webmasterów. Witryna może otrzymać bana za działania onsite, np.:automatyczne generowanie treści nie posiadających[...]
Czytaj więcej >>
BHS
BHS (Black Hat SEO) - potoczna nazwa dla działań pozycjonerskich prowadzonych niezgodnie ze wskazówkami dla webmasterów Google. Działania BHS są często skuteczne ale mogą przynieść reakcję ze strony Google w postaci filtra lub bana. Prowadzenie działań BHS jest złą[...]
Czytaj więcej >>
Black Hat SEO
Black Hat SEO (BHS) - zespół praktyk mających na celu osiągnięcie wysokich pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, które są niezgodne ze wskazówkami dla webmasterów Google. Można przyjąć, że efekty działań Black Hat SEO są szybkie, jednak krótkotrwałe - dlatego[...]
Czytaj więcej >>
Blog
Blog – rodzaj internetowego dziennika, prowadzonego przez regularne publikowanie wpisów tematycznych. Blogowanie przybiera rozmaite formy, począwszy od blogów o charakterze osobistym, poprzez blogi branżowe, na których pojawią się specjalistyczne, w pełni merytoryczne[...]
Czytaj więcej >>
Bot
Bot (Pająk, Robot wyszukiwarki, Crawler, Googlebot) - określenie stosowane dla robotów wyszukiwarek internetowych, a więc specjalnych programów, których celem jest wyszukiwanie, odczytywanie i indeksowanie stron internetowych.Najważniejsze roboty wykorzystywane przez[...]
Czytaj więcej >>
Breadcrumbs
Breadcrumbs - forma nawigacji używana na stronach internetowych, której celem jest umożliwienie użytkownikowi śledzenie aktualnej lokalizacji w obrębie witryny. Breadcrumbs najczęściej zlokalizowane są poziomo u góry strony. Odzwierciedlają strukturę serwisu linkując do[...]
Czytaj więcej >>
Buyer persona
Buyer persona – pojedynczy reprezentant grupy docelowej, szczegółowo wyodrębniona postać, będąca modelową wizualizacją kupującego.Wyznaczenie person kampanii jest niezwykle istotnym czynnikiem, służącym lepszemu zrozumieniu potrzeb odbiorców. Poznanie kupującego[...]
Czytaj więcej >>