SŁOWNIK SEO - Litera A
Słownik SEO » A
AdSense
AdSense (Google AdSense) - reklamy kontekstowe umieszczanie w witrynach internetowych dzięki uczestnictwu w programie partnerskim Google. Właściciel strony zarabia w modelu za każde kliknięcie (CPC) lub za każde wyświetlenie (CPM).
Czytaj więcej >>
AdWords
AdWords (Google AdWords) – to narzędzie reklamowe służące do promowania strony internetowej w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google.pl, w witrynach z wdrożonym silnikiem wyszukiwania Google (np. interia.pl), jak również na stronach należących do programu AdSense, czyli[...]
Czytaj więcej >>
Aktualizacja algorytmu
Aktualizacja algorytmu (Update) - odświeżenie lub ulepszenie mechanizmu będącego częścią algorytmu Google. Modyfikacje algorytmu mogą mieć rozmaite cele, np.: szybsze indeksowanie treści, wykluczanie z indeksu stron niskiej jakości, poprawienie wyświetlanych[...]
Czytaj więcej >>
Algorytm Google
Algorytm Google - ciąg formuł i procesów komputerowych, które znajdują odpowiedzi na pytania (frazy kluczowe) skierowane do wyszukiwarki. Aktualnie algorytm Google w procesie wyszukiwania bierze pod uwagę ponad setki wskaźników, dzięki którym generuje bardzo dokładne[...]
Czytaj więcej >>
Alt
Alt (Atrybut Alt) - znacznik w języku HTML używany do opisywania zawartości plików graficznych. Znacznik alt jest bardzo istotny, ponieważ dostarcza wyszukiwarce informacji o tematyce obrazu. Te informacje pomagają określić, który obraz najlepiej pasuje do zapytania[...]
Czytaj więcej >>
Anchor
Anchor (Anchor text, Kotwica, Treść linka) - zwany również treścią linka lub jego zakotwiczeniem, jest tekstem znajdującym się pomiędzy otwierającym i zamykającym znacznikiem HTML tagu <a>. Przykład anchor tekstu w kodzie HTML: <a[...]
Czytaj więcej >>
Artykuł sponsorowany
Artykuł sponsorowany - reklamy w postaci publikacji promującej usługę/produkt/firmę zamieszczanej w prasie lub serwisie internetowym. W zależności od wydawcy (serwisu publikującego artykuł) może zawierać logotypy, grafikę i linki do promowanej strony. Treść artykułu[...]
Czytaj więcej >>
Atrybut alt
Atrybut alt (Alt) -jeden ze znaczników języka HTML, stosowany do opisywania grafiki. Wyszukiwarka nie jest w stanie odczytać zawartości obrazu bez znacznika alt opisującego jego zawartość. Jednym z elementów poprawnej optymalizacji strony jest nadanie plikom graficznym[...]
Czytaj więcej >>
Atrybut nofollow
Atrybut nofollow (Nofollow) - jest to atrybut nadawany głównie linkom wychodzącym (prowadzącym do stron zewnętrznych). Stosowany jest aby nie przekazywać mocy pozycjonującej innym stronom.
Przykład atrybutu nofollow nadanego znacznikowi <a> w kodzie HTML strony:
<a[...]
Czytaj więcej >>