Home > Słownik > Reklama kontekstowa

Reklama kontekstowa

Co to jest reklama kontekstowa?

To sposób prezentowania reklam użytkownikom, według którego należy dopasowywać treści reklam, do treści stron, na których są one umieszczone. Jej głównym założeniem jest to, że osoba, która będzie miała styczność z taką kreacją reklamową, chętniej na nią zareaguje, jeśli będzie miała związek z tym, czego akurat dany użytkownik poszukuje.

Reklama kontekstowa przykład

Reklama kontekstowa może być realizowana poprzez wyświetlanie jej na zewnętrznych stronach internetowych, których właściciele zgadzają się na umieszczenie na nich reklam. Co ważne, oczywiście w tym przypadku reklama jest wyświetlana jedynie na stronach, które bezpośrednio lub pośrednio łączą się z tematyką działalności reklamodawcy. Może być to kreacja promocyjna występująca w postaci tekstu linku, grafiki, animacji, czy wideo. Inną opcją realizowania reklamy kontekstowej Adwords jest reklama sponsorowana. W tym przypadku konieczne jest zapłacenie za umieszczenie linka do określonej strony na górze listy stron w wyszukiwarce.