Reklamy w Gmailu (GSP, ang. Gmail Sponsored Promotion) – format reklamy emitowany w poczcie Gmail dla zalogowanych użytkowników.  Składa się z dwóch głównych części. Pierwsza to tzw. teaser ad, pojawiający się na górze listy wiadomości odebranych, mający zachęcić do otwarcia wiadomości.

Reklamy w Gmailu

Przykład reklamy tekstowej w Gmail

Po kliknięciu pojawia się druga część – właściwa reklama w formie graficznej.

Reklamy w Gmailu

Przykład reklamy graficznej w Gmail

Opłaty naliczane są za kliknięcie w teaser reklamowy, kolejne interakcje są już bezpłatne. W przypadku

GSP mamy do wyboru kilka formatów graficznych, dostosowanych do celów, które chcemy zrealizować. W Galerii reklam możemy wybrać  gotowych szablonów: reklamy graficznej, pojedynczego produktu, różnych produktów i katalogu. Dodatkowo istnieje możliwość przesłania własnej, niestandardowej kreacji w formacie HTML. Reklamy w Gmail są częścią kampanii w sieci reklamowej Google (GDN), w związku z tym dostępne są zarówno kierowanie na wiek, płeć i lokalizację oraz kontekstowe, czyli na słowa kluczowe, tematy oraz zainteresowania. Polecanym jest szczególnie kierowanie na frazy kluczowe, gdzie można zdefiniować domeny i marki konkurentów, reklamy wówczas będą emitowane użytkownikowi, w którego treściach wiadomości pojawią się wskazane nazwy.