Reklamy tekstowe (rozszerzone reklamy tekstowe, dawniej linki sponsorowane oraz standardowe reklamy tekstowe) – najprostszy format reklam w systemie Google AdWords składający się z 4 elementów: 2 nagłówków, tekstu reklamy i wyświetlanego adresu URL. Reklamy tekstowe emitowane są w sieci wyszukiwania Google. W sieci reklamowej ich odpowiednikiem są reklamy elastyczne, jednak te mogą zawierać dodatkowo do dwóch elementów graficznych  – logo i baner.

Elementy reklamy tekstowej:

Reklamy tekstowe

Nagłówek reklamy – reklama tekstowa zawiera dwa nagłówki, w której można umieścić tekst po 30 znaków każdy. Nagłówek jest elementem reklamy, na który użytkownicy najczęściej zwracają uwagę, dlatego zalecane jest użycie w nim fraz kluczowych, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę Google.

Wyświetlany adres URL – składa się z domeny i tekstu umieszczanego w dwóch polach „ścieżka”.

Tekst reklamy – reklama tekstowa zawiera jedno pole tekstu reklamy, w której można umieścić tekst o długości maksymalnie 80 znaków. Zalecane jest umieszczenie w tekście reklamy wezwania do działania.

Reklamy tekstowe

Przykład reklamy tekstowej w sieci wyszukiwania Google

Linki sponsorowane, rozszerzone reklamy tekstowe, standardowe reklamy tekstowe, reklamy elastyczne