Linki sponsorowane (standardowe reklamy tekstowe, obecnie rozszerzone reklamy tekstowe) – historyczny format reklamy tekstowej w systemie AdWords. Został zastąpiony rozszerzonymi reklamami tekstowymi dla kampanii w sieci wyszukiwania oraz reklamami elastycznymi w sieci reklamowej Google. Reklamy składały się z następujących 4 elementów: nagłówka, 2 pól tekstowych oraz wyświetlanego adresu URL. Mogły być wyświetlane zarówno w sieci wyszukiwania, jak i sieci reklamowej Google. W sieci wyszukiwania Google wyświetlane są nad i pod organicznymi wynikami wyszukiwania, wcześniej również po prawej stronie. Przez pewien okres, obok linków sponsorowanych, dostępne były dla kampanii w wyszukiwarce rozszerzone reklamy tekstowe. W 2017 roku stały się one nowym, jedynym standardem.
Historyczne ograniczenia elementów linków sponsorowanych w systemie AdWords:
- Nagłówek o długości maksymalnie 25 znaków
- Opis w 2 polach tekstowych o łącznej maksymalnej długości 70 znaków
- Wyświetlany adres URL do 35 znaków
Przykład linków sponsorowanych w sieci wyszukiwania Google
Reklamy tekstowe, rozszerzone reklamy tekstowe, standardowe reklamy tekstowe, reklamy elastyczne