Home > Słownik > Google Merchant Center (GMC)

Google Merchant Center (GMC)

Co to jest Google Merchant Center?

To inaczej Centrum Sprzedawcy Google, czyli jedna z usług, którą oferuje ten gigant. Definiuje się ją jako narzędzie reklamowe w usłudze Google Ads, które pozwala na przesyłanie informacji na temat produktów w sklepie internetowym, aby mogli zobaczyć je użytkownicy korzystający z wyszukiwarki w formie reklam.

Jak działa Google Merchant Center?

Google Merchant Center pozwala przechowywać informacje o produktach z oferty sklepu i tworzyć kreacje reklamowe. To dzięki temu narzędziu można stworzyć znane wszystkim reklamy Google, składające się ze zdjęcia, tytułu, produktu i jego konkretnej ceny. Z pewnością niejednokrotnie się z nimi spotkałeś, szukając jakiejś konkretnej rzeczy.

Jak korzystać z Google Merchant Center?

Korzystanie z Merchant Center Google jest bardzo proste. Należy wejść na stronę Google dla Sprzedawców i zalogować się na koncie Google lub założyć nowe. Następnie trzeba podać niezbędne informacje na temat firmy i Twojej witryny internetowej. Po zapisaniu wszystkich wstępnych ustawień wystarczy wgrać plik produktowy. System jest intuicyjny i łatwy w użytkowaniu.