Gmail Sponsored Promotion (GSP, Reklamy w Gmailu) – format interaktywnej reklamy emitowanej w poczcie Gmail. Reklamy składają się z dwóch części. Pierwszą z nich jest tzw. teaser ad, który pojawia się na samej górze listy wiadomości. Ma on na celu zachęcenie do otwarcia wiadomości. Po kliknięciu pojawia się właściwa reklama w formie graficznej. Reklamy w Gmailu są częścią kampanii w sieci reklamowej Google. Można je kierować na wiek, płeć lokalizacje, a także na słowa kluczowe, zainteresowania oraz tematy. Opłata naliczana jest wyłącznie za kliknięcie w zwiniętą reklamę. Nie są naliczane dodatkowe opłaty związane z dalszymi interakcjami użytkownika z reklamą. Do utworzenia reklamy w Gmail można wykorzystać zarówno Galerię reklam, która oferuje gotowe szablony reklam jak i niestandardową kreacje reklamową w formacie HTML.

Gmail Sponsored Promotion

Przykład reklamy graficznej w Gmailu