Home > Słownik > DSA (Dynamic Search Ads)

DSA (Dynamic Search Ads)

Co to jest DSA?

DSA (Dynamic Search Ads) to charakterystyczny rodzaj reklamy tekstowej w formie dynamicznej, który powstaje w sposób automatyczny w oparciu o wcześniej określone szablony kreacji oraz już istniejącą treść obecną w witrynie internetowej. DSA nie wymaga tworzenia nowych treści reklamowych dla poszczególnych podstron. Ranking tego typu form dynamicznych tworzony jest analogicznie do kolejności reklam zawierających frazy kluczowe.

Jak działa kampania Dynamic Search Ads (DSA)?

DSA jest reklamą działającą w ramach Google Ads i polega na wyświetlaniu fraz i tytułów ściśle powiązanych i używanych w danej witrynie, a w następstwie wybieraniu stron docelowych z nagłówkami i hasłami dopasowanymi do szukanej frazy. Reklamy DSA nie zawierają słów kluczowych ani nagłówków. Określane są na podstawie tytułu strony. W tego typu reklamach możliwe jest wybranie opisu oraz dodanie rozszerzeń jak w typowych reklamach tekstowych. Kampanie DSA można kierować na cały obszar domeny lub tylko wybrane kategorie i strony internetowe.

Dynamiczne reklamy tekstowe
Konfiguracja reklamy dynamicznej

Wybierając witrynę pod kampanię DSA warto zadbać o właściwe zoptymalizowanie treści. W ten sposób system będzie w stanie precyzyjnie dopasować tematykę reklamy do wyszukiwani użytkowników.