Home > Słownik > Dopasowanie słów w Google Ads (ścisle i przybliżone)

Dopasowanie słów w Google Ads (ścisle i przybliżone)

Dopasowanie słów kluczowych Google – co to oznacza?

Typ dopasowania słowa kluczowego pozwala określić, jakie reklamy będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania po wpisaniu konkretnej frazy w wyszukiwarkę Google. Słowo kluczowe może zasugerować pewne znaczenie lub wyświetlać tylko reklamy odpowiadające na zapytanie w 100%.

Dopasowanie słów kluczowych Google – przybliżone czy ścisłe?

Przybliżone dopasowanie słów kluczowych to takie, które nie jest całkowitym odzwierciedleniem wpisanej frazy. Np. jeśli wpiszesz „blender ręczny”, możesz otrzymać też wynik odpowiadający frazie „tani blender ręczny” lub „bezprzewodowy blender ręczny”. W przypadku ścisłego dopasowania słów kluczowych otrzymasz wyniki w 100% dopasowane do tego, co zostało wpisane. Jest to więc istotne przy konfiguracji reklam, ponieważ jeśli zdecydujesz się na dopasowanie ścisłe, musisz liczyć się z tym, że produkt pokaże się mniejszej liczbie osób.

Rodzaj dopasowaniaSymbolUżycieEmisjaBrak emisji
Dopasowanie przybliżonebrakksiążka historycznaksiążka historyczna, książki historyczne, historia polski, podręczniki do historii
Dopasowanie ścisłe[][książka historyczna]książka historycznaksiążka historyczna tania, nowa książka historyczna 

Dopasowanie słów kluczowych Google Ads – które wybrać?

Przybliżone dopasowanie słów umożliwia wyświetlanie reklam odpowiednio dobranym użytkownikom bez tworzenia rozbudowanej listy słów kluczowych i wyrażeń. Oczywiście może się zdarzyć tak, że system zawiedzie i pokaże produkt przy nieodpowiedniej frazie, co poskutkuje przepaleniem budżetu. Zazwyczaj jednak dopasowania są bardzo trafne.