Dopasowania słów kluczowych – każda kampania w sieci wyszukiwania Google daje możliwość kontrolowania, które zapytania wpisywane do wyszukiwarki przez użytkownika zostaną powiązane z listą użytych fraz kluczowych i spowodują wyświetlenie reklamy. Do tego celu wykorzystuje się cztery typy dopasowania słów kluczowych: przybliżone, modyfikator dopasowania przybliżonego, do wyrażenia, ścisłe oraz wykluczające. Im szersza opcja dopasowania tym więcej ruchu może ono wygenerować, choć najczęściej przy znacznie wyższych średnim koszcie za kliknięcie z uwagi na mniejszą trafność w stosunku do zapytania.
Rodzaj dopasowania |
Symbol |
Słowo kluczowe |
Przykład |
Dopasowanie przybliżone |
brak |
Reklama AdWords |
reklama AdWords, reklama internetowa |
Dopasowanie ścisłe |
[] |
[Reklama AdWords] |
reklama AdWords |
Dopasowanie do wyrażenia |
„” |
„Reklama AdWords” |
reklama AdWords, tania reklama AdWords |
Dopasowanie wykluczające |
– |
– tania |
reklama AdWords |
Rodzaje typów dopasowań słów kluczowych