Dopasowania słów kluczowych – każda kampania w sieci wyszukiwania Google daje możliwość kontrolowania, które zapytania wpisywane do wyszukiwarki przez użytkownika zostaną powiązane z listą użytych fraz kluczowych i spowodują wyświetlenie reklamy. Do tego celu wykorzystuje się cztery typy dopasowania słów kluczowych: przybliżone, modyfikator dopasowania przybliżonego, do wyrażenia, ścisłe oraz wykluczające. Im szersza opcja dopasowania tym więcej ruchu może ono wygenerować, choć najczęściej przy znacznie wyższych średnim koszcie za kliknięcie z uwagi na mniejszą trafność w stosunku do zapytania.
Rodzaj dopasowania | Symbol | Słowo kluczowe | Przykład |
Dopasowanie przybliżone | brak | Reklama AdWords | reklama AdWords, reklama internetowa |
Dopasowanie ścisłe | [] | [Reklama AdWords] | reklama AdWords |
Dopasowanie do wyrażenia | „” | „Reklama AdWords” | reklama AdWords, tania reklama AdWords |
Dopasowanie wykluczające | – | – tania | reklama AdWords |
Rodzaje typów dopasowań słów kluczowych