Dopasowania słów kluczowych – każda kampania w sieci wyszukiwania Google daje możliwość kontrolowania, które zapytania wpisywane do wyszukiwarki przez użytkownika zostaną powiązane z listą użytych fraz kluczowych i spowodują wyświetlenie reklamy. Do tego celu wykorzystuje się cztery typy dopasowania słów kluczowych: przybliżone, modyfikator dopasowania przybliżonego, do wyrażenia, ścisłe oraz wykluczające. Im szersza opcja dopasowania tym więcej ruchu może ono wygenerować, choć najczęściej przy znacznie wyższych średnim koszcie za kliknięcie z uwagi na mniejszą trafność w stosunku do zapytania.

 

Rodzaj dopasowania

Symbol

Słowo kluczowe

Przykład

Dopasowanie przybliżone

brak

Reklama AdWords

reklama AdWords, reklama internetowa

Dopasowanie ścisłe

[] [Reklama AdWords]

reklama AdWords

Dopasowanie do wyrażenia

„”

„Reklama AdWords”

reklama AdWords, tania reklama AdWords

Dopasowanie wykluczające

– tania

reklama AdWords


Rodzaje typów dopasowań słów kluczowych