10 kwietnia na blogu Google Webmasters pojawiła się informacja o niedawno uruchomionej funkcji dla wyników wyszukiwania grafiki Google. „Podobne produkty” (ang. Similar items) to ukłon w stronę użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych.

Poszukiwana: torebka ze zdjęcia

Funkcja „podobne produkty”, za pomocą technologii wizyjnej, identyfikuje elementy znajdujące się na zdjęciu i wskazuje użytkownikom podobne  artykuły wraz z ceną oraz adresem sklepu, w którym można je znaleźć. Obecnie funkcjonalność dotyczy wyłącznie torebek, okularów przeciwsłonecznych i butów. Google zapowiada jednak, że w ciągu najbliższych kilku miesięcy opcja zostanie rozszerzona o następne produkty z kategorii modowej oraz akcesoria i dodatki dla domu i ogrodu.

Funkcja umożliwia użytkownikom odnalezienie produktów na podstawie grafik. Google przekonuje, że zamieszczenie pod zdjęciami informacji o cenach oraz dostępności produktów to efekt licznych próśb użytkowników. Nic więc dziwnego, że funkcja cieszy się ogromną popularnością i każdego dnia zyskuje miliony wyświetleń na całym świecie.

 

similar items

Wynik wyszukiwania mobilnego grafiki na frazę: Kasia Tusk stylizacje; źródło: Google.pl

Jak sprawić, żeby produkty z Twojego sklepu były wyświetlane jako podobne? Porady od Google:

  • Upewnij się, że produkty oferowane na Twojej stronie posiadają znaczniki schema.org, włączając odniesienie do obrazu. Produkty zawierające nazwę, obraz, cenę i walutę w metadanych będą wyświetlane użytkownikom jako podobne.
  • Przetestuj każdą ze swoich stron za pomocą narzędzia do testowania danych strukturalnych Google (Structured Data Testing Tool), aby zweryfikować, czy znaczniki produktu zostały poprawnie sformatowane.
  • Obejrzyj zdjęcia w wynikach wyszukiwania obrazów, wpisując do przeglądarki: “site:twojadomena.pl.” Jeśli znaczniki produktów zostały poprawnie sformatowane, zobaczysz informacje o produkcie po kliknięciu na obraz. Pamiętaj, że zaktualizowanie danych może zająć robotom Google około tygodnia.

Funkcja jest dostępna w przeglądarkach mobilnych oraz w wyszukiwarce Google dla Androidów na całym świecie. Google zapowiada, że jeszcze w roku 2017 rozszerzy ją o kolejne produkty i kategorie. Wszystko wskazuje na to, że następne propozycje również spotkają się z przychylną reakcją użytkowników.

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2017/04/similar-items-rich-products-feature-on.html