Zmiany w branży SEO zachodzą bardzo szybko i jest ich mnóstwo każdego roku. Jakie są aktualne trendy, które kwestie zyskiwać będą na znaczeniu i jak będzie zmieniać się Google? Co zrobić by skutecznie pozycjonować stronę w 2018 roku? Dowiecie się tego z naszej infografiki z 12 poradami i wskazówkami na najbliższe miesiące.

SEO 2018 - infografika

 

  1. Rozbudowane wyniki wyszukiwania

Zadbaj o maksymalną widoczność witryny wśród coraz większej liczby dodatkowych form rezultatów Google takich jak bezpośrednie odpowiedzi, podgląd filmików, grafy wiedzy i wiele innych

  1. Dane strukturalne

Oznacz treści na stronie za pomocą danych strukturalnych. Umożliwi to nie tylko wyświetlanie jej w różnych sekcjach wyników, ale także lepsze zrozumienie zawartości przez algorytmy Google

  1. RankBrain

Twórz treści pod kątem użytkowników, ich oczekiwań i intencji – na to zwraca uwagę algorytm RankBrain. Analizuj wskaźniki witryny związane z zachowaniem odwiedzających i dobierz właściwe frazy kluczowe

  1. User Experience (UX)

Dopracuj elementy witryny wpływające na doświadczenia użytkowników (UX). W szczególności te przekładające się na czas przebywania na stronie (dwell time) i współczynnik CTR w wynikach Google. Skróć maksymalnie czas ładowania

  1. Mobile-first indexing

Zoptymalizuj mobilną wersję witryny. Zadbaj o pełną funkcjonalność i zawartość jak w wersji desktop. Po wdrożeniu mobile-first indexing wersja mobile będzie decydować o pozycjach w Google także na komputerach stacjonarnych

  1. Voice Search

Dostosuj stronę do konwersacyjnych, długich zapytań stosowanych w wyszukiwaniu głosowym. Dostarcz odpowiedzi na najważniejsze dla użytkowników pytania i przeprowadź optymalizację pod kątem rozbudowanych fraz kluczowych tzw. long tail

  1. Accelerated Mobile Pages (AMP)

Przemyśl wdrożenie technologii przyspieszonych stron mobilnych (AMP). Poprawi ona znacząco czas ładowania, który od lipca będzie w Google czynnikiem rankingowym w mobile. Zmniejsza on także współczynnik odrzuceń i poprawia dwell time

  1. SSL

Poważnie rozważ zainstalowanie na stronie certyfikatu szyfrującego SSL/TLS. Przeglądarka Chrome wyświetla ostrzeżenia dla wielu niezabezpieczonych stron, a ponadto szyfrowane połączenie HTTPS jest pozytywnym sygnałem rankingowym w Google

  1. Wzmianki brandowe

Zadbaj o pojawianie się wzmianek o marce w różnych miejscach sieci. Niezawierające linków do strony wzmianki, zostały potwierdzone przez wyszukiwarkę Bing jako czynniki algorytmu i należy przyjąć, że Google traktuje je podobnie

  1. Wideo i grafika

Zamieść na stronie przydatne i wartościowe treści wizualne: filmy wideo, podcasty, infografiki, zdjęcia i obrazki oraz zoptymalizuj je. Zwiększają one zaangażowanie użytkowników oraz generują naturalne linki i dodatkowy ruch z Google.

  1. Local SEO

Prowadź działania nastawione na frazy lokalne, uzupełnij wizytówkę firmy wyświetlaną w mapach Google i publikuj w niej posty. Odszukaj frazy związane ze szczegółową lokalizacją biznesu – coraz więcej zapytań pochodzi z mobile i ma charakter lokalizacyjny.

  1. Topic authority

Buduj autorytet w dziedzinie związanej z daną działalnością. Pomaga to zwiększyć widoczność w Google dla szerokiego zakresu zagadnień branżowych. W tym celu realizuj profesjonalne działania content marketingowe i przygotuj dla witryny strategię contentową.

 

Dokładne omówienie wszystkich powyższych kwestii znaleźć można w naszym szczegółowym artykule SEO 2018. 12 aspektów, które musisz uwzględnić w swojej strategii!.