Zmiany w branży SEO zachodzą bardzo szybko i jest ich mnóstwo każdego roku. Jakie są aktualne trendy, które kwestie zyskiwać będą na znaczeniu i jak będzie zmieniać się Google? Co zrobić by skutecznie pozycjonować stronę w 2018 roku? Dowiecie się tego z naszej infografiki z 12 poradami i wskazówkami na najbliższe miesiące.
- Rozbudowane wyniki wyszukiwania
Zadbaj o maksymalną widoczność witryny wśród coraz większej liczby dodatkowych form rezultatów Google takich jak bezpośrednie odpowiedzi, podgląd filmików, grafy wiedzy i wiele innych
- Dane strukturalne
Oznacz treści na stronie za pomocą danych strukturalnych. Umożliwi to nie tylko wyświetlanie jej w różnych sekcjach wyników, ale także lepsze zrozumienie zawartości przez algorytmy Google
- RankBrain
Twórz treści pod kątem użytkowników, ich oczekiwań i intencji – na to zwraca uwagę algorytm RankBrain. Analizuj wskaźniki witryny związane z zachowaniem odwiedzających i dobierz właściwe frazy kluczowe
- User Experience (UX)
Dopracuj elementy witryny wpływające na doświadczenia użytkowników (UX). W szczególności te przekładające się na czas przebywania na stronie (dwell time) i współczynnik CTR w wynikach Google. Skróć maksymalnie czas ładowania
- Mobile-first indexing
Zoptymalizuj mobilną wersję witryny. Zadbaj o pełną funkcjonalność i zawartość jak w wersji desktop. Po wdrożeniu mobile-first indexing wersja mobile będzie decydować o pozycjach w Google także na komputerach stacjonarnych
- Voice Search
Dostosuj stronę do konwersacyjnych, długich zapytań stosowanych w wyszukiwaniu głosowym. Dostarcz odpowiedzi na najważniejsze dla użytkowników pytania i przeprowadź optymalizację pod kątem rozbudowanych fraz kluczowych tzw. long tail
- Accelerated Mobile Pages (AMP)
Przemyśl wdrożenie technologii przyspieszonych stron mobilnych (AMP). Poprawi ona znacząco czas ładowania, który od lipca będzie w Google czynnikiem rankingowym w mobile. Zmniejsza on także współczynnik odrzuceń i poprawia dwell time
- SSL
Poważnie rozważ zainstalowanie na stronie certyfikatu szyfrującego SSL/TLS. Przeglądarka Chrome wyświetla ostrzeżenia dla wielu niezabezpieczonych stron, a ponadto szyfrowane połączenie HTTPS jest pozytywnym sygnałem rankingowym w Google
- Wzmianki brandowe
Zadbaj o pojawianie się wzmianek o marce w różnych miejscach sieci. Niezawierające linków do strony wzmianki, zostały potwierdzone przez wyszukiwarkę Bing jako czynniki algorytmu i należy przyjąć, że Google traktuje je podobnie
- Wideo i grafika
Zamieść na stronie przydatne i wartościowe treści wizualne: filmy wideo, podcasty, infografiki, zdjęcia i obrazki oraz zoptymalizuj je. Zwiększają one zaangażowanie użytkowników oraz generują naturalne linki i dodatkowy ruch z Google.
- Local SEO
Prowadź działania nastawione na frazy lokalne, uzupełnij wizytówkę firmy wyświetlaną w mapach Google i publikuj w niej posty. Odszukaj frazy związane ze szczegółową lokalizacją biznesu – coraz więcej zapytań pochodzi z mobile i ma charakter lokalizacyjny.
- Topic authority
Buduj autorytet w dziedzinie związanej z daną działalnością. Pomaga to zwiększyć widoczność w Google dla szerokiego zakresu zagadnień branżowych. W tym celu realizuj profesjonalne działania content marketingowe i przygotuj dla witryny strategię contentową.
Dokładne omówienie wszystkich powyższych kwestii znaleźć można w naszym szczegółowym artykule SEO 2018. 12 aspektów, które musisz uwzględnić w swojej strategii!.