Plaża, morze, słoneczna pogoda… to tylko niektóre atrakcje jakie czekały na uczestników Search Conference w Sopocie ;) Organizatorzy i prelegenci zadbali przede wszystkim o dużą dawkę wiedzy, praktycznych porad i ciekawe case study z dziedziny SEO i Content Marketingu.

Zatoka Sztuki Sopot - konferencja SEO

Konferencja zorganizowana 12 października w Zatoce Sztuki zgromadziła ponad 200 uczestników, na których czekało 10 wystąpień i prawie 7 godzin prelekcji. Wśród prelegentów znalazły się m.in. osoby związane z tak dużymi markami jak Allegro, Wirtualna Polska czy PKT. Była więc okazja, aby zapoznać się z wyzwaniami oraz sposobem realizacji bardzo dużych projektów.

Zespół SEMTEC’u udał się na konferencję w silnym 5-cio osobowym składzie. Poniżej przedstawiamy kilka naszym zdaniem najciekawszych wystąpień, chociaż właściwie we wszystkich znaleźć można było przydatne informacje zarówno dla początkujących jak i doświadczonych marketerów.

Robert Niechciał – Ignition

Na otwarcie konferencji Robert przedstawił skutki jakie przyniosła seria niedawnych aktualizacji algorytmu Google „Quality Update”. Zwrócił uwagę na to jak ważne stało się w ich efekcie dopasowanie treści do konkretnych zapytań. Co za tym idzie konieczne jest obecnie staranne planowanie treści w oparciu o chmury powiązanych ze sobą fraz kluczowych i wykorzystywanie synonimów.

W swoim drugim wystąpieniu Robert szczegółowo omówił zagadnienie przepływu Link Juice oraz poruszył ciekawy temat odległości strony do „seed’ów” w kontekście efektywności działań link building.

Łukasz Kacprzak – pkt.pl

Z prezentacji Łukasza mogliśmy dowiedzieć się jak wiele zadań musi nieraz zostać zrealizowanych przez cały sztab pracowników, aby osiągnąć dla witryny znaczący wzrost pozycji w Google. Przedstawione zostały konkretne elementy strony, których modyfikacje dzięki analitycznemu i technicznemu podejściu do SEO oraz korektom działań doprowadziły w długookresowym ujęciu do wzrostu ruchu organicznego o ponad milion sesji miesięcznie.

Karol Soja – Vestigio

Wystąpienie Karola to mnóstwo praktycznych porad i dokładnych statystyk związanych z publikowaniem i widocznością treści w Google News oraz materiałów typu evergreen. Dowiedzieliśmy się chociażby ile wiadomości musi być publikowanych codziennie w witrynie, aby mogła pojawiać się w serwisie Google News, jaki współczynnik CTR mają takie wyniki wyszukiwania, czy też jaki wzrost ruchu może zapewnić wdrożenie technologii AMP.

Damian Sałkowski – Senuto

„AI – Jak może wyglądać SEO przyszłości?” – tak brzmiał tytuł bardzo ciekawej prezentacji Damiana, w której pokazywał jak Google zmienia się z „Search Engine” w „Answer Engine”. Damian w obrazowej formie przedstawił sposób wykorzystywania technologii „machine learning” i „deep learning” w rozwoju algorytmu Google oraz wyjaśnił jak słowa można przełożyć na język matematyczny.

Przemysław Jakubowski – Allegro

W swojej prelekcji Przemek pokazał jak duże wyzwania stoją przed działem SEO w serwisie generującym 50 milionów sesji z wyników organicznych miesięcznie. Przybliżony został m.in. problem indeksowania wygasłych aukcji oraz kwestia ujednolicenia ofert tworzonych przez użytkowników.

Podsumowanie

Wysoki poziom prezentacji, wiele przydatnej wiedzy, a także koleżeńska atmosfera, ciekawa lokalizacja z widokiem na morze oraz zapewniony catering sprawiły, że konferencję w Sopocie można uznać za bardzo udaną. Pozostaje zatem mieć nadzieję, że Search Conference stanie się stałą pozycją w kalendarzu konferencji SEO w Polsce.