Nowa odsłona serwisu gpw.pl sprawia wrażenie serwisu przejrzystego i czytelnego – dotarcie do prezentowanych informacji jest intuicyjne. Użytkownicy bez problemu powinni odnaleźć się w nowej budowie, jednak projektując serwis nie zwrócono dostatecznej uwagi na zagadnienia dotyczące pozycjonowania i widoczności stron w wynikach wyszukiwania. Serwis charakteryzuje się dużą liczbą błędów pod kątem SEO, z czego wiele z nich należy do błędów elementarnych. Skłania to do wniosku, iż serwis nie został jeszcze dopracowany i wymaga poprawek.

Strona główna serwisu widoczna jest pod trzema adresami w wynikach wyszukiwania. W obrębie całej witryny zawarto niejednolitą i niepoprawną strukturę adresów URL. Charakterystycznym błędem jest źle podlinkowana strona główna za pomocą logo. Wszystkie strony serwisu dostępne są pod wieloma adresami o różnej budowie. Brakuje odpowiednich przekierowań dla adresów zawierających małe i wielkie litery oraz tych ze znakiem „/” na końcu. Strony widoczne są w poddomenie www, jak i w domenie głównej.

Unikalność metatagów dla wyszukiwarek jest bardzo istotna. Na przykładzie strony 1 i strony 2 widać, iż na tym polu serwis gpw.pl posiada poważne zaniedbania. Metatagi title wskazanych podstron są powielone – w całym serwisie strony należące do tych samych grup posiadają identyczne metatagi title. Dodatkowo metatagi descriptions podstron generowane są automatycznie na podstawie title, co na dzień dzisiejszy dodatkowo ogranicza ich unikalność. Zastosowane metatagi keywords są identyczne dla większości stron, biorąc pod uwagę, że dla wyszukiwarek nie mają one znaczenia – korzystniej byłoby pozostawić te pola puste.

Kolejnym podstawowym błędem jest niepoprawne wykorzystanie nagłówków. Na stronie głównej nie wykorzystano nagłówka H1, natomiast nagłówki niższego rzędu posiadają błędną strukturę.

Błędnie zaprojektowane zostały również boksy „Indeksy” oraz „Rankingi GPW”, których treści są niewidoczne dla wyszukiwarek. Minusem jest również niestosowanie atrybutów title linków oraz atrybutów alt oraz title zamieszczonych grafik.

Na plus można zaliczyć poprawne zaprojektowane rozwijanego menu strony głównej, w którym linki są widoczne dla wyszukiwarek. Dodatkowo liczba linków wewnętrznych ze strony głównej wynosi 130, co jest wartością optymalną i stanowi pozytywny aspekt linkowania wewnętrznego.